Gå til innhold

Venner som ikke er bra for deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg avsluttet nettopp to vennskap som ikke var bra for meg og føler meg så veldig fri! Flere her som har fått det bedre? 

Anonymkode: 726a3...12a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell....

Har mista all... det er så vondt å leve nå..

Anonymkode: 5bf20...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også silt ut de som ikke gjør meg godt. Deilig. Mine venner er håndplukket, resten er bekjente 

Anonymkode: 63a0e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har en stor konflikt med et nært familiemedlem. Det har eskalert og vært mye styr og bråk som har dratt inn flere mennesker. 

Jeg er en tilgivende person, men noen ting som ble sagt klarer jeg ikke tilgi denne gangen. Skulle vi på en eller annen ordne opp så blir det ikke det samme som det en gang har vært.  

 Jeg ønsker ikke personen noe vondt, håper hun får orden på det ene og det andre. Jeg kommer alltid til å være glad i vedkommende. 

Endret av Moonshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mitt beste for å slippe unna, men vanskelig når hverken klare mld, blokkering eller ghosting hjelper. Dette stresser meg og plager vettet av meg. 

Anonymkode: 0761b...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet ei venninne, hun ga meg mest hodebry, så helt greit at hun selv valgte å fade seg selv ut av livet mitt.

Har ei annen venninne, som jeg har redusert tiden jeg tilbringer med, betraktelig. Hun er kronisk negativ og det smitter over på meg. Er alltid i dårligere humør etter å ha vært med henne. Føler også hun kopierer mye av det jeg gjør og har opplevd. Utrolig slitsomt. Er så voksen nå, at jeg ønsker ikke å niholde på mennesker som ikke gir meg noe.

Anonymkode: 4b0c6...efb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en «venninne» (egentlig mer en venninne av en venninne) som var ekstremt krevende. Aldri opplevd maken. Det var drama 24/7 og hun var både frekk, sur og ekkel. 
Den dama kuttet jeg ut. Hadde det mye bedre etterpå. 

Anonymkode: 49d1e...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg avsluttet nettopp to vennskap som ikke var bra for meg og føler meg så veldig fri! Flere her som har fått det bedre? 

Anonymkode: 726a3...12a

 Flott! Helt garantert så var du ikke bra for de heller. Godt av de slipper en som ikke vil være venn med de også. 
 

En dag kutter noen deg ut siden du ikke er bra for de heller. Dette går jo mye på kjemi og tydeligvis så passet den ikke. 
 

 

Anonymkode: 9d5f8...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er alltid den som skriver her på kg som har krevende venninner. Hvordan er du/dere selv som venninne?

Jeg innrømmer nå for meg selv og for dere andre at jeg selv er ikke en god venninne. En del matcher jeg ikke så godt med. Vennskapet har bare holdt ut pga mennene våres har så god kontakt, samt barna har gått på samme idrett, skole osv

Men ja, enkelte suger energien ut av meg og blir i skikkelig dårlig humør. Og jeg vurderer selv å fase ut en del, og jeg tror faktisk det er gjensidig også (vi holder ut rett og slett for høfligheten sin skyld).

Jeg har sagt til min samboer visst vi går i fra hverandre så kan han bare beholde vennegjengen og jeg finner tilbake til mine gamle venninner (eventuelt nye venner). 

Anonymkode: 94d78...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, avsluttet også et vennskap for en uke tilbake og det et faktisk godt å ha det menneske ute av livet mitt.

Anonymkode: c34db...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut en venninne gjennom 30år, etter råd fra KG. Det har vært så deilig. 
 

Det er slutt på skyldfølelse hver gang jeg gjorde noe bra, skjule fine ting før hun kom på besøk og få høre alt det fantastiske hva jeg gikk glipp av å ikke ha barn (ufrivillig barnløs da). Men da jeg endelig ble gravid, fikk jeg høre at graviditet ikke er en sykdom og jeg bare faket sykdommen og var lat, enda jeg var ut og inn av sykehuset og raste ned i vekt. Mannen min valgte tilslutt å blokkere henne fra alt bak min rygg. Hun hadde kontroll over livet mitt. 
 

Jeg er som deg, ts. Deilig å være fri og være seg selv. Jeg er lojal og trofast overfor mine venner og er nok derfor jeg har holdt ut med henne så lenge. 

Anonymkode: 161f0...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har kuttet ut en venninne gjennom 30år, etter råd fra KG. Det har vært så deilig. 
 

Det er slutt på skyldfølelse hver gang jeg gjorde noe bra, skjule fine ting før hun kom på besøk og få høre alt det fantastiske hva jeg gikk glipp av å ikke ha barn (ufrivillig barnløs da). Men da jeg endelig ble gravid, fikk jeg høre at graviditet ikke er en sykdom og jeg bare faket sykdommen og var lat, enda jeg var ut og inn av sykehuset og raste ned i vekt. Mannen min valgte tilslutt å blokkere henne fra alt bak min rygg. Hun hadde kontroll over livet mitt. 
 

Jeg er som deg, ts. Deilig å være fri og være seg selv. Jeg er lojal og trofast overfor mine venner og er nok derfor jeg har holdt ut med henne så lenge. 

Anonymkode: 161f0...d8a

Å huff for et menneske🥺mannen din høres veldig fin ut🙏

Jeg er også svært lojal, og synes synd på de fleste og finner det vanskelig å kutte kontakt med noen jeg har kjent 2/3 av livet. Men kjenner igjen den følelsen av at de suger energien ut av deg…

Jeg er mye deprimert, og trenger de lyspunktene jeg kan få. Men det blir stort sett tråkket på og jeg føler meg som et null😢

Anonymkode: 0761b...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 20.05):

Jeg avsluttet nettopp to vennskap som ikke var bra for meg og føler meg så veldig fri! Flere her som har fått det bedre? 

Anonymkode: 726a3...12a

Bra!! En må sile ut de som ikke er bra for deg, hva skal en egentlig med slike folk? 
Jeg kaller det for søppel. Søppel tar man ut av huset, ikke inn. 
har hatt mange overfladiske bekjente, og har alltid vært godtroende om folk, men er nå 40 og jeg vil leve resten av livet mitt med snille folk som vil meg vel. Har begynt å stå opp for meg selv, og lar meg ikke tråkke på lenger. Etter dette har jeg fått meg ett par uvenner, men det føles deilig. De var jo ikke venner, bare bekjente. de var passiv aggressive og spydige til meg, og jeg tok igjen med samme mynt bare enda litt til.. de fikk sjokk og snakker ikke med meg mer- herlig!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...