kermit123 Skrevet 30. august 2021 #61 Skrevet 30. august 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Det stemmer ikke. Forsvarets (inkludert Hærens) behov er styrende for hvem som blir innkalt til tjeneste, ikke den enkeltes motivasjon. Det er en utbredt myte at man ikke blir innkalt hvis man ikke er motivert. Ingen forskjell på kjønnene. Geografisk tilhørighet for senere overføring til Heimevernet er i stor grad styrende for hvem som blir innkalt. Anonymkode: 81497...0a5 Det kan faktisk virke som at du har rett: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/39BBr0/flinke-jenter-tvinges-inn-i-forsvaret
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #62 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 19.25): Det er akkurat samme grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor noen folk ikke velger å ta høyere utdanning. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg er ikke en robust nordmann som hadde takla militæret. Ja, har godt av det. Men vil ikke, siden jeg har andre planer, og førstegangstjenesten bare vil forskyve planene mine. Vil prøve å komme meg unna uten å bli kriminell. Hvordan ble han ikke anmeldt for narkotika? Det er jo risikabelt å si noe slikt. Og vannskrekk?! NM i svømming vil jo dukke opp i et søk med ditt navn. Én opplysning til verdt å nevne: Jeg har støvallergi, og reagerer regelmessig med mye nysing og snufsing. Er ikke noe jeg kan gjøre noe med, men tar medisiner som virker dempende. Men det er lite kjekt å nyse helt tilfeldig når man er i skogen og spionerer eller gjemmer seg i et avgjørende øyeblikk. Anonymkode: 62400...ea6 Jeg kjenner en som ville i militæret. Han kom ikke inn fordi han har glutenallergi Anonymkode: d9a44...57d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #63 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 8.36): Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som går som sauer inn i militæret, uten å reflektere over hva det innebærer. Aaaaldri tenkt på at de kan bli beordret til å drepe noen, bare fordi et annet menneske sier at de skal det. Uselvstendig kveg som lar seg kommandere. Hvis ingen lot seg kommandere og bruke som soldater, ville kriger vært begrensa til enkeltpersoner. Anonymkode: b0b21...b32 Er helt enig der. Er en av grunnene til at jeg vil slippe. Ønsker ikke å ta på meg et så stort ansvar med våpen, og risikere å bli innkalt til å delta i krig. Med så uforutsigbar fremtid må jeg tenke litt på hva jeg selv ønsker. I tillegg vet jeg ikke om jeg er i stand til å drepe et menneske bare fordi jeg blir beordret til det, noen går jo fra militæret psykisk skada. AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 10.55): Du skriver at du er slank. Betyr dette bmi under 18 er det et bra argument:) Anonymkode: e9a7d...61d Har bmi på litt over 20. Er ikke så skinny. Mange flere gutter som bokstavelig talt ser ut som en stokk, det gjør ikke jeg. Anonymkode: 62400...ea6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #64 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er helt enig der. Er en av grunnene til at jeg vil slippe. Ønsker ikke å ta på meg et så stort ansvar med våpen, og risikere å bli innkalt til å delta i krig. Med så uforutsigbar fremtid må jeg tenke litt på hva jeg selv ønsker. I tillegg vet jeg ikke om jeg er i stand til å drepe et menneske bare fordi jeg blir beordret til det, noen går jo fra militæret psykisk skada. Har bmi på litt over 20. Er ikke så skinny. Mange flere gutter som bokstavelig talt ser ut som en stokk, det gjør ikke jeg. Anonymkode: 62400...ea6 Si AKKURAT det du skrev der på sesjon, uten å erklære deg pasifist og uten å si at du heller vil studere. Det viser at du har en gjennomtenkt grunn til ikke å ville inn i Forsvaret, og at du er reflektert. Mye bedre grunn enn «jeg er ikke motivert». Anonymkode: 81497...0a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå