AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #41 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan jeg spørre, er det noe i forsvaret som ikke innebærer at man er mye ute og driver med tunge, fysiske aktiviteter? Finnes en "kontorjobb"? Anonymkode: 62400...ea6 Ja, det finnes en rekke kontorjobber for vernepliktige. Cyberforsvaret for eksempel, men også i de andre våpengrenene. Anonymkode: 81497...0a5
kermit123 Skrevet 29. august 2021 #42 Skrevet 29. august 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Har du ikke lest nyheter i det siste? Luftforsvaret og Sjøforsvaret har 60% kvinnelige rekrutter i år. Anonymkode: 81497...0a5 Tror fortsatt at samtlige av de kvinnene faktisk ønsker det, og at ingen tvinges inn. Men gode nyheter med så stor kvinneandel 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #43 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er akkurat samme grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor noen folk ikke velger å ta høyere utdanning. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg er ikke en robust nordmann som hadde takla militæret. Ja, har godt av det. Men vil ikke, siden jeg har andre planer, og førstegangstjenesten bare vil forskyve planene mine. Vil prøve å komme meg unna uten å bli kriminell. Hvordan ble han ikke anmeldt for narkotika? Det er jo risikabelt å si noe slikt. Og vannskrekk?! NM i svømming vil jo dukke opp i et søk med ditt navn. Én opplysning til verdt å nevne: Jeg har støvallergi, og reagerer regelmessig med mye nysing og snufsing. Er ikke noe jeg kan gjøre noe med, men tar medisiner som virker dempende. Men det er lite kjekt å nyse helt tilfeldig når man er i skogen og spionerer eller gjemmer seg i et avgjørende øyeblikk. Anonymkode: 62400...ea6 få en legeerklæring på alle dine allergier. min samboer hadde astma og allergi og kom ikke inn. han har dog ekstremt pollenallergi så kan ikke være ute i gress og bjørksesongen. Anonymkode: 04aa9...c49
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #44 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan jeg spørre, er det noe i forsvaret som ikke innebærer at man er mye ute og driver med tunge, fysiske aktiviteter? Finnes en "kontorjobb"? Anonymkode: 62400...ea6 Mange I førstegangstjenesten bruker mye tid på "enkle" jobber som eks portvakter. det er jo de som får ansvar for de som ikke krever lengre utdanning som de som jobber på basene har. de To første månedene er verst. Anonymkode: 04aa9...c49
sicario Skrevet 29. august 2021 #45 Skrevet 29. august 2021 Jeg møtte til sesjon, men nektet oppmøte da jeg ble innkalt til førstegangstjeneste. Meldte i fra at jeg ikke kom til å møte. Ble så innkalt til politiavhør. Gjennomførte politiavhøret. Good to go.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #46 Skrevet 29. august 2021 kermit123 skrev (4 timer siden): Tror fortsatt at samtlige av de kvinnene faktisk ønsker det, og at ingen tvinges inn. Men gode nyheter med så stor kvinneandel 🙂 Det stemmer ikke. Det er også verneplikt for kvinner som ikke er motivert, hvis Forsvaret har behov for dem. Anonymkode: 81497...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #47 Skrevet 29. august 2021 Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som bare ikke "gidder" førstegangstjeneste. Unnaslutrere er ikke attraktive. Anonymkode: 43c7a...730 1
Enterprises Skrevet 29. august 2021 #48 Skrevet 29. august 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Det er akkurat samme grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor noen folk ikke velger å ta høyere utdanning. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg er ikke en robust nordmann som hadde takla militæret. Ja, har godt av det. Men vil ikke, siden jeg har andre planer, og førstegangstjenesten bare vil forskyve planene mine. Vil prøve å komme meg unna uten å bli kriminell. Hvordan ble han ikke anmeldt for narkotika? Det er jo risikabelt å si noe slikt. Og vannskrekk?! NM i svømming vil jo dukke opp i et søk med ditt navn. Én opplysning til verdt å nevne: Jeg har støvallergi, og reagerer regelmessig med mye nysing og snufsing. Er ikke noe jeg kan gjøre noe med, men tar medisiner som virker dempende. Men det er lite kjekt å nyse helt tilfeldig når man er i skogen og spionerer eller gjemmer seg i et avgjørende øyeblikk. Anonymkode: 62400...ea6 Han var litt yolo. Så hvordan/hvorfor han ikke fikk straff, vet jeg ikke. Sikkert vanskelig å bevise. I mitt tilfelle, så tror jeg det var siste punktet som gjorde at jeg ikke ble kalt inn. Også var ikke verden så digital som den er i dag
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #49 Skrevet 29. august 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som bare ikke "gidder" førstegangstjeneste. Unnaslutrere er ikke attraktive. Anonymkode: 43c7a...730 Fint for deg. Lever fortsatt fint med avgjørelsen. Har bedre ting å bruke tiden min på. Anonymkode: ed17a...3a9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #50 Skrevet 29. august 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Det stemmer ikke. Det er også verneplikt for kvinner som ikke er motivert, hvis Forsvaret har behov for dem. Anonymkode: 81497...0a5 Jeg nekter å tro at en kvinne plasseres feks i hæren med overvekt av mannfolk om hun ikke vil. Med alle de meldingene om seksuell trakassering som er.. nei, tror også dette er høyst frivillig. Anonymkode: ed17a...3a9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #51 Skrevet 29. august 2021 Hvis du virkelig ikke vil, og sier det, slipper du nok unna. Men utifra det du skriver hadde du hatt godt av det. Du burde også gjøre det rett og slett fordi du vil lære mye. Om deg selv også. Og jeg tror faktisk ikke studier er viktigere, de gjør du jo senere, men med førstegangstjeneste på CVen er du mer attraktiv. Jeg vil også si som en over meg, ufattelig usexy med menn som ikke "gidder" forsvaret. Anonymkode: b5954...530 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #52 Skrevet 29. august 2021 sicario skrev (13 timer siden): Jeg møtte til sesjon, men nektet oppmøte da jeg ble innkalt til førstegangstjeneste. Meldte i fra at jeg ikke kom til å møte. Ble så innkalt til politiavhør. Gjennomførte politiavhøret. Good to go. Tøyser du? Bruker seriøst politiet tiden sin på slikt nonsense?! Jeg har seriøst blitt truet på livet og politiet henla saken pga ressurser! Det er jammen fint at de heller brukte tiden sin på å plage en militærnekter! Jeg blir helt matt av Norge! AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som bare ikke "gidder" førstegangstjeneste. Unnaslutrere er ikke attraktive. Anonymkode: 43c7a...730 Hva du tenner på er vel likegyldig for ts? Anonymkode: 48a3b...0ac 5
Silva Pluvialis Skrevet 29. august 2021 #53 Skrevet 29. august 2021 Få legeerklæring på allergier og nedsatt syn, og si at du er svært umotivert og overhodet ikke ønsker å være i militæret. 1
- Brian Skrevet 30. august 2021 #54 Skrevet 30. august 2021 (endret) Kanskje å ta litt hardt i, men skulle tro at hvis man dukker opp splitter naken på sesjon og med patos erklærer at man gjør dette fordi produksjon av klær skader miljøet og som en visuell protest mot at Greta Thunberg enda ikke har fått Nobels fredspris, er det relativt liten sjanse for å bli innkalt. Men seriøst - nå som den obligatoriske siviltjenesten er avskaffet for pasifister, er det ingen sak å slippe militæret; dette er i alle fall konklusjonen i militærnekter-tråden på Freak.no. Forsvaret har rett og slett ikke bruk for folk som setter seg på bakbeina og snakker om hvor voldelig og miljøskadelig krig er, og føler seg krenket av fargen på døren til sesjonsrommet - så å være pasifist og bli mest mulig krenket, bør være et sikkert kort. Endret 30. august 2021 av - Brian
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #55 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg nekter å tro at en kvinne plasseres feks i hæren med overvekt av mannfolk om hun ikke vil. Med alle de meldingene om seksuell trakassering som er.. nei, tror også dette er høyst frivillig. Anonymkode: ed17a...3a9 Det stemmer ikke. Forsvarets (inkludert Hærens) behov er styrende for hvem som blir innkalt til tjeneste, ikke den enkeltes motivasjon. Det er en utbredt myte at man ikke blir innkalt hvis man ikke er motivert. Ingen forskjell på kjønnene. Geografisk tilhørighet for senere overføring til Heimevernet er i stor grad styrende for hvem som blir innkalt. Anonymkode: 81497...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #56 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som bare ikke "gidder" førstegangstjeneste. Unnaslutrere er ikke attraktive. Anonymkode: 43c7a...730 Som kvinne må jeg si at det er utrolig usexy med menn som går som sauer inn i militæret, uten å reflektere over hva det innebærer. Aaaaldri tenkt på at de kan bli beordret til å drepe noen, bare fordi et annet menneske sier at de skal det. Uselvstendig kveg som lar seg kommandere. Hvis ingen lot seg kommandere og bruke som soldater, ville kriger vært begrensa til enkeltpersoner. Anonymkode: b0b21...b32
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #57 Skrevet 30. august 2021 Du skriver at du er slank. Betyr dette bmi under 18 er det et bra argument:) Anonymkode: e9a7d...61d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #58 Skrevet 30. august 2021 Blomsterpotta skrev (På 28.8.2021 den 18.45): Helt utrolig at du har karakterer i øverste- øverste- ØVERSTE sjiktet, du oppfører deg nemlig som en komplett idiot. Trur du hadde hatt godt av ett år i militæret og håper du må avtjene. Herregud! At en voksen person kan svare slikt til en tenåring!!!! Det er mange idioter her!! Tenk hva du gjør?!? Anonymkode: 9b343...ce3 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #59 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 18.56): Jeg kan personlig ikke forstå hvorfor du ikke ønsker å ta militærtjenesten. Jeg tok selv en befalsutdannelse der, den er så gull verdt senere i livet (vil gi deg et stort forsprang i jobbsøken) etter studiene at det er for dumt å kaste bort den muligheten. Ikke bare det, men den selvutviklingen du oppnår i forsvaret på så kort har jeg i hele mitt liv ikke erfart noen andre steder. Anonymkode: 85c57...8d6 Vi er forskjellige Anonymkode: 9b343...ce3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #60 Skrevet 30. august 2021 kermit123 skrev (På 28.8.2021 den 20.03): Sesjon er viktig. Det vil være viktig å fremstå litt slaskete og uintelligent i tillegg til å være umotivert tror jeg. Underselg deg selv på hvor ofte du trener feks. IKKE si at du er pasifist, da må du inn i siviltjeneste. Og til dere damer som klager over sutring, ta dere en bolle. Hvis dere hadde måttet ofre et år med lønn eller utdanning for å kanskje vokte en port i indre Troms så tror jeg heller ikke dere hadde vært så sugen. Helt enig! Jeg er selv dame, og har ingen problemer med at militæret ikke passer for alle. Det verste er at voksne sitter og kaller en ungdom for idiot Anonymkode: 9b343...ce3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå