Gå til innhold

Spm om moderering av Stine Knutsen tråden


GulleGull

Anbefalte innlegg

Jeg har svart ett par innlegg der for å nyansere noen udelte negative innlegg som har ligget en stund, Har gjort det i ett par andre tråder også tidligere, men  opplever at de blir moderert bort. Veldig kjedelig å ha brukt tid på å svare og gi ett annet nyansert perspektiv på et tema  så blir de slettet uten mer grunn. Ikke alltid man vet hvilke innlegg som senere blir slettet for regelbrudd når en del andre innlegg får stå som jeg har rapporter inn og jeg ikke har nyansert får stå. Slik tråden blir stående igjen så blir den ensidig negativ og unyansert. Nå blir det sånn at jeg ikke gidder bruke energi på å bidra konstruktivt inn i tråder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hvis du siterer et innlegg med regelbrudd, så vil også ditt innlegg ryddes som et ledd i dette. Dine siste innlegg var en del av en diskusjon som startet med regelbrudd.

Vi har forståelse for at det oppleves kjedelig å få ryddet innlegg man har brukt tid på å skrive. Det er mulig å unngå rydding om du ikke siterer innlegg som kan være regelbrudd. Også hvis du skriver innlegg som kan stå på egne ben, som altså ikke mister mening om andre innlegg ryddes.

Måne, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Da tråden ble stengt i lengre tid ble det opprettet en ny tråd om samme blogger. Dette har tidligere ikke vært lov. Nå registrerer jeg at den ny tråden ble slått sammen med den gamle da den ble åpnet igjen. Er det dermed slik at man har fått nye regler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg vet ikke om du sikter til en spesiell hendelse, men det er ikke mot reglene å opprette nye tråder der en tråd er permanent stengt.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Måne Rampelyset skrev (1 time siden):

Hei,

jeg vet ikke om du sikter til en spesiell hendelse, men det er ikke mot reglene å opprette nye tråder der en tråd er permanent stengt.

Måne, admin.

Jeg sikter til det som skjedde denne uka, da tråden ble stengt for moderering over lengre tid, ny tråd ble laget av en bruker, diskusjonen fortsatte i denne. Tråden ble åpnet igjen etter moderering og den nyopprettede tråden ble slått sammen med den modererte tråden. 

Den var ikke permanent stengt, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (4 minutter siden):

Jeg sikter til det som skjedde denne uka, da tråden ble stengt for moderering over lengre tid, ny tråd ble laget av en bruker, diskusjonen fortsatte i denne. Tråden ble åpnet igjen etter moderering og den nyopprettede tråden ble slått sammen med den modererte tråden. 

Den var ikke permanent stengt, nei. 

Det sto ikke at tråden var stengt for moderering, kun at den var stengt. Derfor bryter det ingen regler å åpne en ny tråd.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (23 timer siden):

Her er ryddemeldingen @Måne Rampelyset

Den var altså ikke permanent stengt. Da ville den vel ikke blitt åpnet igjen?

Hei igjen,

jeg beklager at jeg ikke forstår helt hva du mener, så jeg forsøker meg på å forklare forfra igjen. Vi ønsker ikke at det opprettes nye tråder om en tråd er stengt for moderering. Denne tråden var stengt uten videre presisering, så det ble opprettet en ny. Det er lov. Den nye tråden ble slått sammen med den gamle. Det finnes ikke regler for hvorvidt moderator har lov til å slå sammen tråder eller ikke, uavhengig av om de er stengt eller ei.

I hovedsak ønsker vi ikke å stenge tråder, særlig ikke der det er garantert at det vil opprettes en ny. Det skaper bare merarbeid for oss. Nå skapte vi merarbeid for oss ved å stenge første tråd, så i fremtiden unngår vi gjerne dette.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Måne Rampelyset skrev (18 minutter siden):

Hei igjen,

jeg beklager at jeg ikke forstår helt hva du mener, så jeg forsøker meg på å forklare forfra igjen. Vi ønsker ikke at det opprettes nye tråder om en tråd er stengt for moderering. Denne tråden var stengt uten videre presisering, så det ble opprettet en ny. Det er lov. Den nye tråden ble slått sammen med den gamle. Det finnes ikke regler for hvorvidt moderator har lov til å slå sammen tråder eller ikke, uavhengig av om de er stengt eller ei.

I hovedsak ønsker vi ikke å stenge tråder, særlig ikke der det er garantert at det vil opprettes en ny. Det skaper bare merarbeid for oss. Nå skapte vi merarbeid for oss ved å stenge første tråd, så i fremtiden unngår vi gjerne dette.

Måne, admin.

Ok, dette var nytt for meg. Det finnes altså ikke to men tre typer stenging?

1. Stengt permanent. 

2. Stengt

3. Stengt for moderering. 

Hva skiller type 2 fra type 3? Og i hvilke tilfeller bruker man den typen? Jeg har jo sett «stengt for vurdering» brukt, er det slike tilfeller? 

Mitt råd er å presisere hvorfor den er stengt, slik at man ikke opplever å få stengt tråder uten at det samtidig gis en forklaring. 

Jeg er forøvrig ikke aktiv i nevnte tråd, så dette handler bare om at regler må håndheves. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (2 minutter siden):

Ok, dette var nytt for meg. Det finnes altså ikke to men tre typer stenging?

1. Stengt permanent. 

2. Stengt

3. Stengt for moderering. 

Hva skiller type 2 fra type 3? Og i hvilke tilfeller bruker man den typen? Jeg har jo sett «stengt for vurdering» brukt, er det slike tilfeller? 

Mitt råd er å presisere hvorfor den er stengt, slik at man ikke opplever å få stengt tråder uten at det samtidig gis en forklaring. 

Jeg er forøvrig ikke aktiv i nevnte tråd, så dette handler bare om at regler må håndheves. 

 

 

Ok, nå er jeg med. Beklager tregheten min i dag. Tråden ble stengt permanent. Men det prøver vi å unngå, derfor ble den slått sammen med ny tråd, og dermed gjenåpnet. Jeg kan være tydeligere på dette i fremtiden.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Måne Rampelyset skrev (3 minutter siden):

Ok, nå er jeg med. Beklager tregheten min i dag. Tråden ble stengt permanent. Men det prøver vi å unngå, derfor ble den slått sammen med ny tråd, og dermed gjenåpnet. Jeg kan være tydeligere på dette i fremtiden.

Måne, admin.

Takk for avklaring. Og veldig bra at dere unngår å stenge tråder permanent. Da mister man kontinuitet og historikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

Det hender noen ganger at tråder stenges over kortere eller lengre perioder. Det kan komme av mange rapporter, mange regelbrudd, saker vi må diskutere internt eller lignende. I dette tilfellet skyldes det både mange rapporter og at jeg har vært syk og dermed har hatt lavere kapasitet enn normalt. 

Tråden er nettopp åpnet igjen.

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har vært en følger av Stine en god stund nå. Jeg har følt sterk empati fordi jeg kan relatere meg med liknede oppveksts. Vi har også en del like diagnoser. Den siste tiden har jeg rett og slett fått vondt i magen av å se alle innkjøpene hun har. Jeg vet at det ikke er dyrt mye av det hun kjøper, men tilsagnene så blir det ikke billig. Jeg er en av hennes følgere som har gitt til spleis 2 ganger. Nå angrer jeg på dette. Jeg liker å hjelpe de som virkelig trenger det, men hun hadde kunne spart en del selv ved unødvendige kjøp. Dette er bare trist alt sammen. Ønsker henne lykke til med BV saken. Men jeg tror vi  givere  må tone ned. Hilsen skuffet giver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (17 timer siden):

Jeg har vært en følger av Stine en god stund nå. Jeg har følt sterk empati fordi jeg kan relatere meg med liknede oppveksts. Vi har også en del like diagnoser. Den siste tiden har jeg rett og slett fått vondt i magen av å se alle innkjøpene hun har. Jeg vet at det ikke er dyrt mye av det hun kjøper, men tilsagnene så blir det ikke billig. Jeg er en av hennes følgere som har gitt til spleis 2 ganger. Nå angrer jeg på dette. Jeg liker å hjelpe de som virkelig trenger det, men hun hadde kunne spart en del selv ved unødvendige kjøp. Dette er bare trist alt sammen. Ønsker henne lykke til med BV saken. Men jeg tror vi  givere  må tone ned. Hilsen skuffet giver.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fint om noen kan ta en kikk på tråden igjen -det utarter seg  med avsporinger og brukerdebatt/hets. Har forsøkt å rapportere det jeg tror evt bør moderes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GulleGull skrev (16 timer siden):

Fint om noen kan ta en kikk på tråden igjen -det utarter seg  med avsporinger og brukerdebatt/hets. Har forsøkt å rapportere det jeg tror evt bør moderes. 

Enig i at den utarter seg. Men så må man også se at det kommer folk inn i en konstruktiv tråd som skaper uro og er ufine. 
Det er faktisk det som er å være nettroll; å komme inn i en debatt/tråd og skape uro. 

Det det er aller mest av i tråden er reaksjoner på det som sies og vises på snapkontoen til Stine Knutsen. 
Så kommer det inn folk som er ufine mot oss fordi de har en annen mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan moderator se I I gjennom tråden? Mye stygge og ufine kommentarer der. Siden jeg har "forsvart stine" I tråden så blir jeg hatet på og blir bedt om og pelle meg ut av tråden, da jeg ikke deler samme meninger som andre der. Jeg syns det er ganske frekt.. alle må få lov til og diskutere så lenge det skjer saklig og voksent. Ikke vet jeg mye om stine men jeg reagerer på direkte mobbing og shaming av andre, a derfor reagerte jeg beklager for avsporing men jeg syns ikke noe om enkelte kommentarer der. fint om dere har tid til og se I gjennom. For min del har jeg trekt meg ut av hele tråden da den bare er blitt utrolig trist.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...