Gå til innhold

Hvordan spare penger ved prosessen av boligsalg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å gjøre litt selv ved boligsalg for å spare penger? Altså vil bestille megler, men kanskje kutte ut fotograf til bilder av boligen og ta bildene selv? Slike småting? Noen som har gjort noe sånt og følt dere har spart penger på det?

Syns meglere presser sånn på med det ene og andre. I dag virker det jo helst som alle skal bruke penger på interiørarkitekter for bildene også. Alt interiør på alle bilder ser jo helt likt ut og ingen boliger skiller seg ut innvendig lengre🙈

Anonymkode: dd6a2...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins selskap som tar rundt 30 000 kr for salg og ikke 100 000 kr, som kan være normal pris. Styling kan man gjøre selv. Litt usikker på om jeg ville tatt bildene selv. 

Anonymkode: dc382...80f

• Liker 1
Skrevet

Vi er i samme prosess! Hadde en megler på besøk denne uken som skulle ha et 5 sifret beløp og snakket seg ihjel på hvor god denne avtalen vil være for oss som selger… Bare lureri alt sammen..

Akkurat når det kommer til bilder er det viktig at de blir ordentlig. Skal vel ikke være så mye i veien for det dersom de tas med bra kamera og noen som vet litt hva de driver med. Viktig at dere da husker å gjøre leiligheten så «clean» som mulig.

Siste boligen vi solgte brukte vi Himla til å ta seg av alt, betalte litt i underkant av 50.000 kr. Og var veldig fornøyd med de! De tar kun oppdrag i Oslo, men jeg ser at både DnB (samsolgt) og eiendomsmegler1(lettsolgt) har lignende tjenester til 50.000 kr nå. Du må riktignok holde visning selv, men dette vil jeg si er mer positivt enn negativt da det er du som kjenner din bolig best :)

Anonymkode: 7434c...807

Skrevet

Ikke spar penger på fotograf, de leilighetene som selges privat har ofte veldig dårlige og mørke bilder.

• Liker 4
Skrevet

Ta bildene selv 😂😂😂 Ikke en bolig jeg hadde kommet til å vist interesse. Du får det ikke mer useriøst enn det.

Har forøvrig brukt Marton og det har fungert godt.

Anonymkode: dae41...cc2

• Liker 2
Skrevet

Har du fotoutstyr til å ta bilder selv da? Trenger litt mer enn fotoapparat og blitz, liksom.

Anonymkode: 4f801...e6c

Skrevet

Bildene bør tas av profesjonelle.

Selgere som holder visningene selv liker jeg ikke som kjøper, da det vi gjør når vi er på visning er å snakke om alt vi ville ha endret på dersom vi hadde kjøpt huset. Og det kjennes rett og slett bare ikke særlig høflig ut og gå og utbryte: «Hva i alle dager har de drevet med her??» og «Det her må rives» osv. foran huseier. 

Anonymkode: f0419...6db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...