AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Noen som har slitt med ekstraslag og høy puls? Hva var årsaken, og kunne det behandles? Er så ubehagelig og slitsomt å gå med, og er faktisk redd det er bivirkning av koronavaksinen. Anonymkode: 961a6...cc1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har slitt med ekstraslag og høy puls? Hva var årsaken, og kunne det behandles? Er så ubehagelig og slitsomt å gå med, og er faktisk redd det er bivirkning av koronavaksinen. Anonymkode: 961a6...cc1 Stress og utmattelse er veldig vanlige årsaker til hjertebank og høypuls. Behandling kommer an på om utredning viser noe underliggende sykdommer. Kontakt fastlege og be om en ekg om du er bekymret. Tror alle kan ha problemer med dette en eller annen gang i løpet av livet. Man kan jo også høypuls og hjertebank ved div infeksjoner når jeg tenker meg om. Trenger ikke bære noe varig heller. Anonymkode: 0cddd...8f2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Stress og utmattelse er veldig vanlige årsaker til hjertebank og høypuls. Behandling kommer an på om utredning viser noe underliggende sykdommer. Kontakt fastlege og be om en ekg om du er bekymret. Tror alle kan ha problemer med dette en eller annen gang i løpet av livet. Man kan jo også høypuls og hjertebank ved div infeksjoner når jeg tenker meg om. Trenger ikke bære noe varig heller. Anonymkode: 0cddd...8f2 Har fått påvist ekstraslag ved ekg, og er henvist videre. Så utmattelse kan være en årsak? Sliter med utmattelse pga en autoimmun sykdom. Anonymkode: 961a6...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Ja, jeg har det mye i perioder med angst eller annet stress. Syns det ble enda verre da jeg gikk gravid. Tok ekg en gang, ikke noe galt. Stort sett er ikke dette noe farlig slik jeg har skjønt det. Men nevn det for legen din ved neste besøk! Siden stress trigger dette, blir det ofte til at man får mer ved å tenke på det. Da vil det å konferere med legen antageligvis berolige deg😊 Anonymkode: b57f1...c8a
Mezzosoprena Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Jeg slet/sliter veldig med dette, hos meg viste det seg å skyldes høyt stoffskifte. Bestill deg en legetime... 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har det mye i perioder med angst eller annet stress. Syns det ble enda verre da jeg gikk gravid. Tok ekg en gang, ikke noe galt. Stort sett er ikke dette noe farlig slik jeg har skjønt det. Men nevn det for legen din ved neste besøk! Siden stress trigger dette, blir det ofte til at man får mer ved å tenke på det. Da vil det å konferere med legen antageligvis berolige deg😊 Anonymkode: b57f1...c8a Teatrica skrev (43 minutter siden): Jeg slet/sliter veldig med dette, hos meg viste det seg å skyldes høyt stoffskifte. Bestill deg en legetime... Har som sagt vært hos lege og fått påvist ekstraslag. Er henvist videre, og satt på betablokkere. Bare lurte om noen hadde erfaring med hva det kom av, og fikk et fint svar på det 🙂 Anonymkode: 961a6...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Pragmatikeren skrev (1 minutt siden): Høyt stoffskifte? Nei, stoffskiftet er normalt 🙂 Anonymkode: 961a6...cc1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Jeg har vært til utredning for ekstraslag etter å ha vært plaget med det i mange år, men det har ikke blitt funnet noe galt. Kardiologen mente det var et normalfenomen som antakelig kommer av stress og følelsesmessige påkjenninger. I den senere tid har jeg fått diagnosen Graves (høyt stoffskifte), som ga meg høyere puls men ikke merkbart flere ekstraslag. I begge tilfellene har jeg fått betablokkere som jeg kan ta om jeg synes det blir for ille. Høyt stoffskifte kan forøvrig gi både høyere puls og hyppigere ekstraslag siden kroppen er så på høygir. Man kan vel bli litt influensasyk etter vaksinen (spesielt etter nr 2), og det kan være nok til at kroppen girer opp og pulsen blir høyere. Når kroppen girer seg såpass opp og er stresset, får man gjerne flere ekstraslag også. Og så forverres det jo også enda mer av at man blir nervøs over ekstraslagene. Be legen din om en skikkelig utredning hos kardiolog. Ikke bare for å sjekke at du er frisk, men også fordi det å få en friskmelding fra spesialist kan gjøre at du føler deg tryggere på at det ikke er noe galt. Noe som i seg selv kan roe ned både kroppen og sinnet nok til at du opplever færre ekstraslag. Anonymkode: 9019a...aac
AnonymFrk1 Skrevet 11. januar 2022 #10 Skrevet 11. januar 2022 Hei! Jeg har slitt med elstraslag siden oktober. Jeg vet ikke hva det kommer av. Alle blodprøver er fine. Jeg har tatt EKG uten funn, da det selvsagt var rolig under måling. Er henvist til Holter test, men det er jo litt ventetid...Jeg kan ha dager hvor jeg merker lite til ekstraslagene og nesten glemmer de bort, men så kommer de tilbake for fullt. Det kan holde på i ett kjør i lange tider og mange ganger om dagen. Jeg går på Betablokkere som har senket pulsen og det er godt, men jeg hadde håpet effekten ellers skulle være bedre. Jeg merker at jeg blir verre under stress, men slagene er her uansett. Og jeg har heller ikke angst, som jeg vet om i allefall. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så plaget, det er skummelt å si, men mistenker selv at det kan være koronavaksinen....Jeg ønsker deg god bedring, håper du blir bedre snart!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #11 Skrevet 11. januar 2022 Sting skrev (4 minutter siden): Hei! Jeg har slitt med elstraslag siden oktober. Jeg vet ikke hva det kommer av. Alle blodprøver er fine. Jeg har tatt EKG uten funn, da det selvsagt var rolig under måling. Er henvist til Holter test, men det er jo litt ventetid...Jeg kan ha dager hvor jeg merker lite til ekstraslagene og nesten glemmer de bort, men så kommer de tilbake for fullt. Det kan holde på i ett kjør i lange tider og mange ganger om dagen. Jeg går på Betablokkere som har senket pulsen og det er godt, men jeg hadde håpet effekten ellers skulle være bedre. Jeg merker at jeg blir verre under stress, men slagene er her uansett. Og jeg har heller ikke angst, som jeg vet om i allefall. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så plaget, det er skummelt å si, men mistenker selv at det kan være koronavaksinen....Jeg ønsker deg god bedring, håper du blir bedre snart! Hei. Jeg er ts, men med ny bruker. Hos meg gikk det over etter noen uker, forsvant like brått som det kom. Fikk 24 timers ekg, men det var rett etter at det hadde normalisert seg, så den ga selvfølgelig ikke noe utslag 😅 Var veldig i tenkeboksen for om jeg skulle ta dose 3, men endte opp med å ta den. Snart én måned siden og ingen ekstraslag 👏 Er overbevist over at det kom av vaksinen. Men så lenge det ikke var farlig og det gikk over, tenker jeg at det var verdt det. Håper virkelig du får det bedre snart, vet hvor slitsomt og altoppslukende det kan være. Anonymkode: 9cdc3...f38
AnonymFrk1 Skrevet 11. januar 2022 #12 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg er ts, men med ny bruker. Hos meg gikk det over etter noen uker, forsvant like brått som det kom. Fikk 24 timers ekg, men det var rett etter at det hadde normalisert seg, så den ga selvfølgelig ikke noe utslag 😅 Var veldig i tenkeboksen for om jeg skulle ta dose 3, men endte opp med å ta den. Snart én måned siden og ingen ekstraslag 👏 Er overbevist over at det kom av vaksinen. Men så lenge det ikke var farlig og det gikk over, tenker jeg at det var verdt det. Håper virkelig du får det bedre snart, vet hvor slitsomt og altoppslukende det kan være. Anonymkode: 9cdc3...f38 Så bra at det gikk over ts! Det er så slitsomt mens det holder på. Jeg skal få dose 3 denne uka, så håper bare det ikke blir verre😅Mulig ekstraslagene ikke skyldes vaksinen, men jeg mistenker at det for min del er den som er opphavet..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå