Outlander Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 https://www.vg.no/nyheter/i/eEa1Wg/flere-uvaksinerte-paa-sykehus-ser-starten-paa-boelge-fire se hvordan dere motstandere vender denne informasjonen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 Takk og lov at dette ikke er barn og ungdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 27. august 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2021 5 minutter siden, 2ro said: Takk og lov at dette ikke er barn og ungdom. De er ikke helt trygge 😢😢😢 ‘I hver av de siste fire ukene har også mellom ett og tre barn blitt innlagt på sykehus med alvorlig covid-sykdom.’ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 Outlander skrev (4 minutter siden): De er ikke helt trygge 😢😢😢 ‘I hver av de siste fire ukene har også mellom ett og tre barn blitt innlagt på sykehus med alvorlig covid-sykdom.’ Så trist. Jeg håpet i det lengste at karma var gjeldene. Det var mange barn med tanke på at skoler og barnehager ikke hadde åpnet. Det kan bli en stygg høst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 Mange antivaxxere i 25-35 aldersgruppa om Høies oversikt er nøyaktig. Irriterende.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 Outlander skrev (52 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/eEa1Wg/flere-uvaksinerte-paa-sykehus-ser-starten-paa-boelge-fire se hvordan dere motstandere vender denne informasjonen. Har det noen gang slått deg at: a. Ikke alle har fått tilbud om første dose enda? b. Det finnes noen som ikke KAN vaksineres av helsemessige årsaker? Eller er det slik at folk har fått så tunnelsyn at de tror alle uvaksinerte er antivaxxere? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 Man er ikke motstander selv om man er kritisk til informasjonen som blir delt/formidlet. Jeg savner mer informasjon om de «uvaksinerte» som er innlagt. Har de underliggende sykdommer eller er de i noen risikogrupper ? Det eneste media fokuserer på her er alder. Når det gjelder vaksinerte som blir alvorlig syke, så poengteres det alltid at de har «høy alder eller underliggende sykdom, så dette var forventet». Hvorfor får vi ikke samme informasjon om uvaksinerte som blir innlagt? Jeg fikk dessverre ikke sett pressekonferansen så jeg aner ikke om de sa noe om dette. (Setter pris på det hvis andre vet hvor man kan finne den informasjonen) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 acna skrev (4 minutter siden): Jeg savner mer informasjon om de «uvaksinerte» som er innlagt. Har de underliggende sykdommer eller er de i noen risikogrupper ? Det eneste media fokuserer på her er alder. For vaksinemotstandere er jo nærmest hva som helst en risikofaktor. "Åja, hadde hen urinveisinfeksjon? Jammen da var hen jo ikke frisk! Ikke rart hen ble innlagt!" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): En annen ting er at mange fullvaksinerte er livredd at uvaksinerte smitter dem og de blir alvorlig skadet eller dør. Så de tror altså ikke på vaksinens virkning, er det egentlig de som er antivaxxere da? Sånn egentlig? Til opplysning så blir jeg selv fullvaksinert til uka, men ikke på grunn av presset i samfunnet, men fordi jeg må for å få sett familien min i utlandet. Jeg gruer meg skikkelig til bivirkningene og det å bli kjempesyk i 2-3 dager etter vaksinen, men må man så må man. Selv om statistikken sier at jeg har større risiko for alvorlige bivirkninger av vaksinen enn å bli alvorlig syk av covid. Har selv tatt to doser, ble ikke noe syk. Ingen andre jeg kjenner ble syk heller. Hvilken statestikk viser det du skriver sist? Covid kan ha alvorlige langtidseffekter som vaksinen ikke har. Har selv 2 bekjente som mest sannsynlig vil ha varige problemer etter covid 19 infeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 27. august 2021 #10 Del Skrevet 27. august 2021 Imsdalen skrev (1 minutt siden): For vaksinemotstandere er jo nærmest hva som helst en risikofaktor. "Åja, hadde hen urinveisinfeksjon? Jammen da var hen jo ikke frisk! Ikke rart hen ble innlagt!" Nå var det ikke den typen informasjon jeg etterlyste, men det skjønte du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 27. august 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) 1 hour ago, ItchyBitchySpider said: Har det noen gang slått deg at: a. Ikke alle har fått tilbud om første dose enda? b. Det finnes noen som ikke KAN vaksineres av helsemessige årsaker? Eller er det slik at folk har fått så tunnelsyn at de tror alle uvaksinerte er antivaxxere? Alle over 18 har fått tilbud om å vaksinere seg, de i risiko gruppen har blitt full vaksinert for lengst. De som ikke kan vaksinere pga helsen regner jeg med er et fåtall i denne gruppen på sykehuset. Sikkert de som dritt i covid, reglene og smittevern 👍 Endret 27. august 2021 av Outlander 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neidasåjo Skrevet 27. august 2021 #12 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Kjenner to unge som sliter voldsomt etter gjennomgått covid sykdom. Hun ene er 22 år og har ikke smak eller lukt lenger, glemmer hva hun gjorde for 5 min og klarer ikke lenger være normalt aktiv uten å bli sliten. Hun hadde ingen kjente underliggende sykdommer, normal vektig. Den andre, en mann på 35, godt trent, klarer nå ikke lenger jogge 5 km uten å hive etter pusten. Han trente 4-5 ganger i uken og var i det man kan kalle god form. Sliter også med ekstrem tretthet. Må presisere av disse var syke i fjor høst, september og oktober. Så de er fortsatt ikke bra snart ett år etterpå Endret 27. august 2021 av Neidasåjo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 27. august 2021 #13 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Kaktusogsol skrev (4 minutter siden): Dere vet at å bli innlagt på sykehuset ikke nødvendigvis betyr at man er kjempesyk? Du tror at du får bli innlagt pga korona om man er litt syk? Hadde det vært slik hadde garanteret sykehusene fått sprengt kapasitet raskere enn du tørr å tenke. Endret 27. august 2021 av 2ro 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 27. august 2021 #14 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt, spekulasjoner, brudd på koronarommets regler og svar til dette. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 27. august 2021 #15 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) 2ro skrev (1 time siden): Du tror at du får bli innlagt pga korona om man er litt syk? Hadde det vært slik hadde garanteret sykehusene fått sprengt kapasitet raskere enn du tørr å tenke. Det er flere grader av hvor syk man er, også på et sykehus. Man kan også være covidpasient på sykehuset uten at man ble lagt inn for covid, men grunnet noe annet som et eksempel. (Høie sa på pressekonferansen at innlagte på sykehus i dag ikke var like syke som tidligere, og med kortere liggetid). Endret 27. august 2021 av Sweetheaven Edit: Info ang pressekonferanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 27. august 2021 #16 Del Skrevet 27. august 2021 2ro skrev (1 time siden): Du tror at du får bli innlagt pga korona om man er litt syk? Hadde det vært slik hadde garanteret sykehusene fått sprengt kapasitet raskere enn du tørr å tenke. Jeg jobber på sykehus. Har vært hos mange covid-pasienter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 27. august 2021 #17 Del Skrevet 27. august 2021 Sweetheaven skrev (6 minutter siden): Det er flere grader av hvor syk man er, også på et sykehus. Man kan også være covidpasient på sykehuset uten at man ble lagt inn for covid, men grunnet noe annet som et eksempel. (Høie sa på pressekonferansen at innlagte på sykehus i dag ikke var like syke som tidligere, og med kortere liggetid). For å telle som innlagt pasient har man behov for hjelp. Om man ligger inne pga komplisert benbrudd er det uansett krevende å behandle en korona pasient sammenlignet med en uten. Tror du samtlige pasienter er "koronapasient" eller flertallet faktisk er innlagt pga korona. De innlagte er yngre og de tåler dette vanligvis bedre. Statistikk om konsekvenser for de som har blitt så syke at de har behov for hjelp av spesialist helsetjenesten er ikke lystig. Mange kommer til å trenge videre behandling. Dyrt for samfunnet og trist for den enkelte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 27. august 2021 #18 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for avsporing. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg