Gå til innhold

Emetofobi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her med emetofobi som har spydd etter de fikk fobien? Var det så fælt som du trodde? Jeg er litt redd jeg skal spy i helgen da jeg får andre dose med moderna i morgen, og noen har vist spydd etter det. Vet det ikke er der verste, men er litt redd. Tar den jo uansett da.

Anonymkode: e7602...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det beste med de med den fobien er jo å faktisk spy, da. Det er jo eksponering. 

Anonymkode: 3b9e2...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det beste med de med den fobien er jo å faktisk spy, da. Det er jo eksponering. 

Anonymkode: 3b9e2...4a3

Ja det er jo sant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen her med emetofobi som har spydd etter de fikk fobien? Var det så fælt som du trodde? Jeg er litt redd jeg skal spy i helgen da jeg får andre dose med moderna i morgen, og noen har vist spydd etter det. Vet det ikke er der verste, men er litt redd. Tar den jo uansett da.

Nei jeg har vel ikke det, men føler med deg veldig kjedelig «angst» å ha. Er redd jeg selv skal spy og andre så da går man med en konstant frykt i magen🙈 Men tatt vaksiner jeg og ingen bivirkninger, tror oppkast er en sjelden bivirkning i såfall og selvom noen sier de har kastet opp etter vaksinen så kan det ha vært tilfeldig og ikke ha noe med vaksinen å gjøre i det hele tatt. Lykke til!

Anonymkode: 1949c...e09

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, har kasta opp flere ganger og er like ille hver gang det skjer men får roa meg når det først er over. Gikk rundt hele forrige graviditet kjemperedd for at jeg skulle spy, men syntes det var værre å ha selve angsten enn å faktisk spy men får allikevel ikke rista meg denne fobien.

Anonymkode: de6b9...b58

Skrevet

Jeg vil hadde sterk emetofobi da jeg var yngre.  Det er vanlig at vi med Emetofobi kaster opp veldig sjelden, det skal mye til - Det er veldig usannsynlig at du kommer til å kaste opp av vaksinen.

Håper det kan være en trøst at de fleste blir bedre av fobier med alderen - jeg ble også det, og da jeg startet på Cipralex mot depresjon og angst, for noen år siden, forsvant både det som var igjen av emetofobi, høydeskrekk og flyskrekk.  

• Liker 3
Skrevet

Ja mange ganger og det hjelper ikke på selv om det er eksponering.  Blir faktisk bare enda mer redd 😞

En fæl fobi. Tror heller ikke du spyr av Moderna. Lykke til! 

Anonymkode: 59a92...5c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja mange ganger og det hjelper ikke på selv om det er eksponering.  Blir faktisk bare enda mer redd 😞

En fæl fobi. Tror heller ikke du spyr av Moderna. Lykke til! 

Er ikke noe godt å ha det sånn nei 😞 Jeg blir også mer redd av eksponering. 

Takk! Det gikk bra, merket ikke noe mer av den  dose. Fikk bare litt vondt i kroppen som jeg fikk av den første.

• Liker 1
Skrevet

Så bra at det gikk fint med dose to. Her har jeg fortsatt ikke motet meg opp til dose en enda, nettopp på grunn av emetofobien min.. Vet jeg må, men det sitter veldig langt inne.

Anonymkode: 58b89...290

Skrevet

Ja, jeg har det - og det er heldigvis SÅ mye mindre kjipt enn fobien man jo har.

Hjalp å få barn for å si det sånn 🤣 Det kurerte faktisk en god porsjon. Men ikke alt.  

Anonymkode: 55904...fe8

Skrevet

Forøvrig har vi i huset tatt Pfizer og Moderna, ingen kvalme på oss. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har det - og det er heldigvis SÅ mye mindre kjipt enn fobien man jo har.

Hjalp å få barn for å si det sånn 🤣 Det kurerte faktisk en god porsjon. Men ikke alt.  

Godt å høre at det hjalp! Vi ønsker barn, men jeg er redd for å få det pga emetofobien - vet jo at man må forholde seg til det (klarer ikke si eller skrive ordet en gang) med barn. Men har tenkt at den eksponering uansett vil bidra til å kurere det!

til TS: ja, det har skjedd 1 gang på mine 17 år med emetofobi - og nei, angsten er mye verre enn at det faktisk skjer! Tror også at vi med så sterk fobi bygger opp så mange forsvarslinjer mot det at jeg tviler på at det vil skje etter vaksine! Pass på å spise godt før vaksineringen, har også fått tips fra helsepersonell at å ta allergipiller en god stund i forkant kan forebygge noe bivirkninger 😊 lykke til!

Anonymkode: 5ae4a...655

• 5 uker senere...
Skrevet
Kalevala skrev (På 27.8.2021 den 9.27):

Jeg vil hadde sterk emetofobi da jeg var yngre.  Det er vanlig at vi med Emetofobi kaster opp veldig sjelden, det skal mye til - Det er veldig usannsynlig at du kommer til å kaste opp av vaksinen.

Håper det kan være en trøst at de fleste blir bedre av fobier med alderen - jeg ble også det, og da jeg startet på Cipralex mot depresjon og angst, for noen år siden, forsvant både det som var igjen av emetofobi, høydeskrekk og flyskrekk.  

Jeg har også gått lenge på Cipralex.  Hvilke dose tar du? Husker jeg var mindre redd i begynnelsen, da jeg jeg litt tøff og uredd men nå etter flere år,så går det i daler.. 

Forbanna drittfobi. 

Skrevet

Fint å lese om andre som har det samme som en selv. Har hatt det i 15 år og det har skjedd noen ganger i løpet av de årene og da har det gått helt greit. Da har jeg heldigvis vært helt alene. Tror ikke jeg hadde fått det til om noen var til stede. Første gang var grusomt, skalv og hjertet hamret men etter det, var det ikke like ille. Verre å gå og være redd for at det skal skje. Prøver å rasjonalisere meg selv og i noen perioder går det bra. 

Til deg Ts, det er veldig lite sannsynlig at det skjer pga vaksinen. Lykke til, jeg håper du ikke bruker for mye energi på å grue deg for mye. Klem 

Anonymkode: 52a58...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 1.52):

Jeg har også gått lenge på Cipralex.  Hvilke dose tar du? Husker jeg var mindre redd i begynnelsen, da jeg jeg litt tøff og uredd men nå etter flere år,så går det i daler.. 

Forbanna drittfobi. 

Jeg tar 10mg og har stått på den dosen siden jeg startet for 8 år siden.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...