AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #21 Skrevet 27. august 2021 Min allergi kom i gang i den alderen, først på gress og hunder og alt det der etterpå. Av hensyn til barnet så kvitter man seg med dyret, hvis ikke så er det nærmest omsorgssvikt når man ikke prioriterer barnets helse foran et dyr. Anonymkode: 80d7b...173 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #22 Skrevet 27. august 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir provosert av noen folk her inne. Man kan ikke bare «kvitte seg» med en hund. De er uskyldige oppi det hele, er helt avhengig av eier/familien sin og det er ikke deres feil om noen utvikler allergi. Selvfølgelig må man ta hensyn til barnet og gjøre det som er mulig for å gjøre situasjonen bedre. Men det er ikke riktig å kaste hunden ut uten å se på andre muligheter å se om det går an å leve med først. Anonymkode: 12b7f...94a Du fikk med deg at det er snakk om alvorlig astma? Det kan være livsfarlig for en person med alvorlig astma å kontinuerlig utsettes for det han reagerer på. Påstanden din om at det ikke er riktig å kaste ut hunden uten å se om det går an å leve med først, kan altså føre til et barn som ikke lever i det hele tatt. Dette barnet har allerede vært innlagt med astmaen sin, og legen sier at de må omplassere hunden umiddelbart. Barnet kan dø av dette! "Akutte astmaanfall vil ofte være utløst av ytre faktorer, for eksempel luftveisinfeksjoner (hyppigst), pollen, dyrehår, støv, røyk, kulde og varme eller enkelte medisiner. Akutt astma er et astmaanfall med umiddelbart behov for behandling. De fleste astmatikere vil oppleve akutt astma av mer eller mindre alvorlig grad på et eller annet tidspunkt. Hos noen begynner sykdommen med et slikt anfall. Akutte anfall er ofte en følge av gradvis forverring av kronisk, eventuelt underbehandlet astma, og det er ikke alltid mulig å finne utløsende faktorer. Man kan inndele akutte astmaanfall etter alvorlighetsgrad i milde, moderate, alvorlige og livstruende anfall. Milde og moderate anfall kjennetegnes ved forsterkning av barnets astmasymptomer, som hoste og tungpusthet. Barnet blir imidlertid ikke svært påvirket av disse anfallene og er i stand til å snakke. Milde og også noen moderate astmaanfall behandles ofte av foreldrene eller barnet selv, ved å bruke medisiner. I tillegg til korttidsvirkende beta-2-agonister (for eksempel Ventolin®, Bricanyl®) mot akutte symptomer brukes det vanligvis økt dose av inhalerte kortikosteroider i en periode. Ved moderate - alvorlige astmaanfall bør det oppsøkes lege for vurdering av rett behandling og -tiltak. Akutt alvorlig astma kan være livstruende og krever sykehusinnleggelse." https://nhi.no/sykdommer/lunger/astma/astma-akutt-barn/ Anonymkode: c1fae...879 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #23 Skrevet 27. august 2021 Jeg fikk katt når jeg var ca 11-12, og utviklet katteallergi gradvis fra jeg var 16-17. Jeg sa ikke noe til mine foreldre om det, fordi jeg ikke ville at vi skulle kvitte oss med katten- og i den alderen er man jo også mindre hjemme. Jeg tok test når jeg var 19 og flyttet ut, og fikk store utslag på testen. Jeg tålte altså katt helt fint de første årene, men ble såpass allergisk at det var ubehagelig å være i et rom hvor den oppholdt seg. Jeg ville gjort som legen sier, selv om det er vondt. Anonymkode: 27951...a84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå