Gå til innhold

Hoka sko til styrketrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nye treningssko - i utgangspunktet til styrketrening. Løper litt på mølle også, men blir absolutt mest styrke. Derfor lurer jeg på hvor godt egnet disse skoene er til det? 

Anonymkode: 735ea...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig. De er veldig myke og tykke i sålen og gir ustabilt underlag for styrke. Dempingen blir også ødelagt om du feks bruker de til beinpress osv. De beste skoene til styrke er sko med harde og flate såler, feks converse. Eller løftes fra Adidas feks.

Når det er sagt, jeg trener ofte i Hoka rett og slett fordi jeg er lat og alternativet er at jeg ikke gidder om jeg må bytte sko osv. Men om du er litt mer seriøs enn meg så anbefaler jeg sko som ikke er myke og ustabile.

Anonymkode: 1aa68...12b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt de hvis hovedfokus er styrketrening. De har ganske høy såle og er en ulempe ved feks knebøy

Ville heller valgt crossfitsko - de kam du løpe litt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Til styrketrening ville jeg hatt sko med så lite demping som overhode mulig. Eventuelt kjøpt løpesko og tatt av skoene ved markløft og knebøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig. De er veldig myke og tykke i sålen og gir ustabilt underlag for styrke. Dempingen blir også ødelagt om du feks bruker de til beinpress osv. De beste skoene til styrke er sko med harde og flate såler, feks converse. Eller løftes fra Adidas feks.

Når det er sagt, jeg trener ofte i Hoka rett og slett fordi jeg er lat og alternativet er at jeg ikke gidder om jeg må bytte sko osv. Men om du er litt mer seriøs enn meg så anbefaler jeg sko som ikke er myke og ustabile.

Helst skulle jeg hatt et par sko som funker til begge deler, da jeg ofte kjører styrke og kardio i samme økt. Litt slitsomt å måtte bytte midt i treningen. Men kunne egentlig se for meg at disse funker dårlig til styrke.

Takk for svar! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg to par sko, tights.no har helt greie sko for vekttrening til rundt 600,- 

Hoka og knebøy er en dårlig combo, myke og vaklete.

Anonymkode: 27161...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ominous skrev (1 minutt siden):

Til styrketrening ville jeg hatt sko med så lite demping som overhode mulig. Eventuelt kjøpt løpesko og tatt av skoene ved markløft og knebøy. 

Så det ultimate ville vært converse til styrketrening og løpesko til kardio?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp deg to par sko, tights.no har helt greie sko for vekttrening til rundt 600,- 

Hoka og knebøy er en dårlig combo, myke og vaklete.

Anonymkode: 27161...ffd

Å bytte under økten, mener du? Håpet egentlig på å slippe dette, da jeg ofte trener begge deler i samme økt, men skjønner det er det lureste! 

Takk for tips! Skal se litt rundt.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Det kan funke fint det👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Absolutt, men det viktigste er at du finner noe som funker for deg. Som jeg skrev over, om dørstokkmila mi blir for langt så drar jeg ikke og da er alternativet bedre å trene med sko med demping. Men, du kan finne en relativt billig og fin treningssko som du kan bruke til begge deler og som ikke har så høy og myk såle 😊 hadde bare ikke brukt 2000 kr på Hoka til det formålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...