Gå til innhold

Hvorfor bruker du telegram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg må bare spør. Er du fra 1900 tallet? 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

For hva? Om du skal deale dop liksom? 🤨

Anonymkode: 021fa...7fe

Ja, det er lurt å bruke Signal hvis man skal holde på med slike ting. Man kan f.eks stille inn at meldinger skal forsvinne etter at de er lest. Det er også greit å bruke for dem av oss som av ulike grunner ønsker at privat kommunikasjon skal være mest mulig privat og minst mulig tilgjengelig for folk og selskaper som har interesse av å snoke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/27/2021 at 7:54 AM, AnonymBruker said:

Jeg er litt dum her nå, for telegram har jeg ikke hørt at noen har brukt på minst 30 år, mest brukt ble det vel før 70-tallet en gang.
Er telegram noe annet i dag enn det var før?

Telegram er nå en app og en programvare

https://no.wikipedia.org/wiki/Telegram_(programvare)

Anonymkode: 43cfc...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Telegram nå for å snakke med mine venner i Russland.

Anonymkode: 78a94...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Journalister/media bruker det i kontakt med kilder som ikke skal avsløres.

Anonymkode: 2db64...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"alle russere" er på telegram. Også Ukrainere, hviterussere osv. Begynte nå å bruke Telegram for å følge med på nyheter om krigen i Ukraina og opposisjon/fredsbevegelse i Russland, også inkl de som er her i Norge, og organiserer demonstrasjoner og hjelp til flyktninger osv.  

Anonymkode: 27a24...9c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker telegram som mine primære meldingstjeneste. Synes helt ærlig folk er avleggs hvis jeg legger de til i kontakter og de IKKE dukker opp i Telegram. Sende sms i 2022 liksom …?!! 😅 

Grunner til at jeg liker Telegram 

- Kan slette og redigere meldinger og det oppdaterer seg hos både sender og mottaker! Dette er hovedgrunnen  til at jeg elsker telegram! Kan ikke fordra messenger eller sms der man ikke kan redigere skrivefeil 🤪

- kan sende bilder (også i full str), filer, talemelding, videomelding, location, osv!

- kan ha telegram på pc, veldig enkelt å sende bilder/filer til seg selv eller kommunisere via pc hvis man er på jobb og ikke sjekker mobilen hele tiden 

- kan ringe via telegram hvis noen har på flymodus eller, som mine barn, har tastet pin så mange ganger at man må ha puk-koden…

- veldig enkelt å lage grupper osv

Anonymkode: 3ebb7...cf1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 22.13):

Har en ganske alternativ kompis som spurte om jeg var på Telegram eller Singel. Så lurte på om folk faktisk henger der nå om dagen? Eller er det bare ekstremt sære/alternative folk?

De fleste snakker jo fortsatt om facebook og instagram? 

Er det verdt å melde seg inn der liksom? Er jo forsåvidt lei av facebook, men veit liksom ikke om jeg ville hatt venner der, bortsett fra han 😅

Anonymkode: 021fa...7fe

Det er ikke noe man melder seg inn i. Det er en app som ligner Whats App, men mye bedre. Brukes til meldinger og kommunikasjon, litt som sms, men bedre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ingen som bruker telegram lengre. Det er sms, mms, sosiale medier som brukes til å sende meldinger. 

Anonymkode: b1e3b...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 8.01):

Jeg har aldri skjønt hva telegram er og hvordan det fungerer 🤔 I hvilket format kom beskjeden? Den printeren på gamle filmer som printer beskjeden direkte, er det telegram eller fax? Åsså uten Internett liksom?? 😂 Er sikkert helt opplagt 😂 Noen som kan forklare? 

Anonymkode: 6ff9a...ad2

Det du snakker om her er vel det som het telex. Det som var før telefax. Telex så ut som en skrivemaskin. Hvor den som skulle sende skrev inn på "skrivemaskinen" mens "skrivemaskinen" hos motageren skrev ut meldingen på ark. Opprinnelig ble telegram sendt med telegraf forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker telegram som mine primære meldingstjeneste. Synes helt ærlig folk er avleggs hvis jeg legger de til i kontakter og de IKKE dukker opp i Telegram. Sende sms i 2022 liksom …?!! 😅 

Grunner til at jeg liker Telegram 

- Kan slette og redigere meldinger og det oppdaterer seg hos både sender og mottaker! Dette er hovedgrunnen  til at jeg elsker telegram! Kan ikke fordra messenger eller sms der man ikke kan redigere skrivefeil 🤪

- kan sende bilder (også i full str), filer, talemelding, videomelding, location, osv!

- kan ha telegram på pc, veldig enkelt å sende bilder/filer til seg selv eller kommunisere via pc hvis man er på jobb og ikke sjekker mobilen hele tiden 

- kan ringe via telegram hvis noen har på flymodus eller, som mine barn, har tastet pin så mange ganger at man må ha puk-koden…

- veldig enkelt å lage grupper osv

Samme her!

Anonymkode: 46bff...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vel ingen som bruker telegram lengre. Det er sms, mms, sosiale medier som brukes til å sende meldinger. 

Anonymkode: b1e3b...f25

Seriøst?🙄🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...