Gå til innhold

Føler meg utestengt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer sykepleie på første året og vi ble delt inn i grupper. Vi er 6 stk i gruppa og jeg synes alle er greie uten om en person. Jeg følte at hun ikke likte meg i det jeg satt meg ned i gruppa. Hver gang når jeg prøver å holde en samtale med noen i gruppa avbryter hun og retter oppmerksomheten mot seg selv.  Hun måler meg opp og ned og er rett og slett ubehagelig. Føler at hun ikke vil at de andre skal bli kjent med meg. Man bare merker det på energiene hennes at hun er ekkel. Nå skal jeg jobbe med denne gruppa i tre år til og lurer på om noen har vært i lignende situasjon før og hvordan håndterte dere slike personer.  Føler jeg ikke har fått forklart meg ordentlig her men det var det jeg fikk til.

Må bare tilføye at hun ikke hilste ordentlig på meg men spurte hun som satt vedsiden av henne hva navnet mitt var og det i seg selv var ubehagelig for meg, vet det høres teit ut. 

Anonymkode: a1d68...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ubehagelig ut. Hvis hun skal fortsette slik i 3 år til tror jeg det blir tungt for deg å gjennomføre studiet. Merker de andre på gruppa hvordan hun behandler deg?  Tror jeg hadde spurt henne rett ut jeg, hva hun har i mot deg..eventuelt fått de andre i gruppa til å snakke med henne. Huff, hun høres ikke ut som en hyggelig person..

Anonymkode: 1a997...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ny gruppe er det alltid et maktvakuum. Dette er maktkamp for å etablere hierarkiet i gruppa de neste tre årene. 

Det er Game of Thrones hvor de sterke spiser de svake. Her må du være klok i posisjoneringen din. Det er ikke sterkeste som vinner til slutt, men den smarteste. 

Anonymkode: b0a08...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stress!! Stol på at du er bra, og at de andre vil like deg best til slutt. Sånne dominerende personer blir som regel oppfattet som ganske slitsomme etterhvert. Prøv å ignorere at hun er sånn, og ikke la henne få "makt" over deg:) Jeg har iallfall hatt god erfaring med å ta det på denne måten. 

Anonymkode: be2c0...1c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ignorer det, oppfør deg normalt og se om det går seg til. 

Anonymkode: 28924...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips, ta tilbake med samme mynt.

Litt barnselig å si, men det funker. Er noe i ordtaket, «if you can’t beat em, join them». 

Vær like ekkel tilbake. Du må rett og slett bli tøffere, vis henne at hun ikke kan hærsje med deg, og at hun får samme behandling tilbake.

Mitt råd.

Anonymkode: 7b9da...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhør henne, og bygg relasjoner med de andre i gruppa. Ikke bli stille hvis hun avbryter deg, men hev heller stemmen et hakk. Hun bør jo ikke bli sykepleier. Prøv å stikke kjepper i hjulene for henne.

Anonymkode: 2c556...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvorfor du skriver at du føler deg utestengt? Uansett, så ville jeg ikke tenkt så mye over det. Alle må finne sin plass i en ny gruppe. Og det er lov å si ifra, kanskje hun har et behov for å bli hørt av en eller annen grunn? Skjønner det er ubehagelig, prøver ikke unnskylde henne altså- men hva med å ta en prat og si hva du mener?

Anonymkode: 0eac6...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg gikk barnehagelærer-utdanninga. Da var det en gutt med samme holdning som hun i gruppen din. Han viste tydelig at han ikke likte meg (og noen andre). Var kun noen få folk som var kul nok for han, gjerne tynne, blonde jenter. Det eneste jeg kunne gjøre, var å overse det. Han var skikkelig dust. 

Anonymkode: 82f91...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...