Gå til innhold

Føler meg utestengt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer sykepleie på første året og vi ble delt inn i grupper. Vi er 6 stk i gruppa og jeg synes alle er greie uten om en person. Jeg følte at hun ikke likte meg i det jeg satt meg ned i gruppa. Hver gang når jeg prøver å holde en samtale med noen i gruppa avbryter hun og retter oppmerksomheten mot seg selv.  Hun måler meg opp og ned og er rett og slett ubehagelig. Føler at hun ikke vil at de andre skal bli kjent med meg. Man bare merker det på energiene hennes at hun er ekkel. Nå skal jeg jobbe med denne gruppa i tre år til og lurer på om noen har vært i lignende situasjon før og hvordan håndterte dere slike personer.  Føler jeg ikke har fått forklart meg ordentlig her men det var det jeg fikk til.

Må bare tilføye at hun ikke hilste ordentlig på meg men spurte hun som satt vedsiden av henne hva navnet mitt var og det i seg selv var ubehagelig for meg, vet det høres teit ut. 

Anonymkode: a1d68...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ubehagelig ut. Hvis hun skal fortsette slik i 3 år til tror jeg det blir tungt for deg å gjennomføre studiet. Merker de andre på gruppa hvordan hun behandler deg?  Tror jeg hadde spurt henne rett ut jeg, hva hun har i mot deg..eventuelt fått de andre i gruppa til å snakke med henne. Huff, hun høres ikke ut som en hyggelig person..

Anonymkode: 1a997...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ny gruppe er det alltid et maktvakuum. Dette er maktkamp for å etablere hierarkiet i gruppa de neste tre årene. 

Det er Game of Thrones hvor de sterke spiser de svake. Her må du være klok i posisjoneringen din. Det er ikke sterkeste som vinner til slutt, men den smarteste. 

Anonymkode: b0a08...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider