Gå til innhold

Kan eg trena etter vaksinen?

BoleGuten

Anbefalte innlegg

No har eg nett teke dose 2 av pfizer. Eg har planar om å pumpe jern i dag. Vil det ha nokon uviljuge fylgjer?

Endret av BoleGuten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja vet ikke om jeg hadde trent så veldig mye styrke på den armen du ble stukket. Den pleier jo å bli veldig øm og støl dagen etter vaksinen. Men det er nok ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du får bivirkninger som feber og kjenner deg skikkelig uvel er det bare å trene i vei, men du bør ikke gå helt i kjelleren. Du skal jo ha overskudd i kroppen slik at immunforsvaret kan danne antistoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er under 30 kan du ha en viss risiko for å få hjertebetennelse de første 3 ukene etter vaksinering, og har man det bør man ikke trene hardt. Hvis du vil redusere risikoen mest mulig bør du derfor vente 3 uker før du anstrenger deg veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som tok seg helt ut samme dag som vaksine, og hun gikk rett i kjelleren og ble sengeliggende etterpå. Jeg valgte å ta det med ro et par dager for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok ei sjanse. For no har eg vore på gymmen og trena rygg & skuldre. Det gjekk ypparleg, og eg er enn so lenge heilt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis går det fint, men om du skulle være så uheldig å være i risikosonen for betennelse så kommer det ikke umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...