Gå til innhold

Kom på jobb stapp forkjøla

zemer

Anbefalte innlegg

Ei jeg jobber med kom i kveld på jobb stapp forkjøla og måtte ta flere paracet for å holde feberen nede. Hun er fullvaksinert, men dette er da ikke innafor? I tillegg på ett sykehus? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bra. Korona eller ei så kan jo man smitte andre, og så må de bli hjemme fra jobb... Osv osv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (13 minutter siden):

Det er ikke bra. Korona eller ei så kan jo man smitte andre, og så må de bli hjemme fra jobb... Osv osv. 

Det tenkte jeg og. Går da ikke på jobb med feber og stapp forkjøla selv om det ikke er en pandemi? 

Dette er andre gang det skjer. Første gang reagerte jeg, fikk da bare beskjed om "er du så engstelig så ta vaksinen". Synes dette er håpløst, spesielt på ett sykehus. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Det tenkte jeg og. Går da ikke på jobb med feber og stapp forkjøla selv om det ikke er en pandemi? 

Dette er andre gang det skjer. Første gang reagerte jeg, fikk da bare beskjed om "er du så engstelig så ta vaksinen". Synes dette er håpløst, spesielt på ett sykehus. 

Enig. Pasientene kan jo bli redde også. Det er jo tross alt en pandemi. Jeg synes det er uakseptabelt uansett jobb jeg. Altså, smitter man andre kan det utløse sykefravær og det medfører kostnader og bryderi for arbeidsgiver. Jeg trodde vi skulle slippe slikt også etter pandemien. Vi så jo at sykefraværet har gått ned. Å møte på jobb syk gjør deg ikke til en helt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (Akkurat nå):

Enig. Pasientene kan jo bli redde også. Det er jo tross alt en pandemi. Jeg synes det er uakseptabelt uansett jobb jeg. Altså, smitter man andre kan det utløse sykefravær og det medfører kostnader og bryderi for arbeidsgiver. Jeg trodde vi skulle slippe slikt også etter pandemien. Vi så jo at sykefraværet har gått ned. Å møte på jobb syk gjør deg ikke til en helt.

Nei, absolutt ikke. FHI sier selv at en skal holde seg hjemme ved sykdom og teste, vaksinert eller ei.

Men, ikke lett å ta dette opp som uvaksinert. Skal jobbe hele helgen med vedkommende gruer meg litt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da være hjemme om man er forkjøla spesielt i disse tidene her. Og ekstra ille er det om en er på sykehus.👀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (Akkurat nå):

Nei, absolutt ikke. FHI sier selv at en skal holde seg hjemme ved sykdom og teste, vaksinert eller ei.

Men, ikke lett å ta dette opp som uvaksinert. Skal jobbe hele helgen med vedkommende gruer meg litt.

Det må da være andre som reagerer. Men du kan jo si ifra selv uansett. Du trenger ikke å dra inn korona k det heletatt. Du kan nevne FHI sin anbefaling, at pasienter kan føle seg utrygge, at pasienter kan risikere å måtte testes for å få møte opp til annen behandling og lignende, og at du heller ikke har lyst å bli forkjølet. Du kan jo nevne at pårørende kan komme med klager/ønske avviksmelding fordi det er ansatte med luftveisinfeksjon. Forstår det er verre som uvaksinert, men ingen har lyst å bli syke nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (Akkurat nå):

Det må da være andre som reagerer. Men du kan jo si ifra selv uansett. Du trenger ikke å dra inn korona k det heletatt. Du kan nevne FHI sin anbefaling, at pasienter kan føle seg utrygge, at pasienter kan risikere å måtte testes for å få møte opp til annen behandling og lignende, og at du heller ikke har lyst å bli forkjølet. Du kan jo nevne at pårørende kan komme med klager/ønske avviksmelding fordi det er ansatte med luftveisinfeksjon. Forstår det er verre som uvaksinert, men ingen har lyst å bli syke nå.

Ja, jeg får gjøre det i morgen om hun kommer på jobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (36 minutter siden):

Ei jeg jobber med kom i kveld på jobb stapp forkjøla og måtte ta flere paracet for å holde feberen nede. Hun er fullvaksinert, men dette er da ikke innafor? I tillegg på ett sykehus? 

nei ikke innafor. man skal holde seg hjemme og teste seg ved sympromer uansett om man er vaksinert eller ikke. Sa ikke sjefen noe?

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Du gjør det rette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (6 minutter siden):

Hva gruer du deg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kollegaen din ikke hører på deg må du ta det opp med lederen din, slik at lederen din kan be den syke ansatte holde seg hjemme. Og om lederen ikke gjør noe, så skriv avviksmelding. Da må lederen reagere 

Endret av Sol12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (Akkurat nå):

Hva gruer du deg for?

Har aldri likt at folk kommer på jobb når de er så syke. Selv om det er kun en forkjølelse. Gruer meg fordi hun ikke klarer alt hun skal siden hun er syk, mer faller på meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom en influensasyk pleier på min jobb som ville jobbe for var internbytte. Pleieren sa nei da jeg prøvde å sende personen hjem. Måtte ringe sjefen som sa at pleieren måtte coronatestes og sendes hjem. Det var effektivt det  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt at folk kommer på jobb når de er så syke. Selv om det er kun en forkjølelse. Gruer meg fordi hun ikke klarer alt hun skal siden hun er syk, mer faller på meg. 

Ser den. 

Egentlig helt på trynet å møte opp kraftig forkjøla på jobb nå. Andre vil jo nesten garantert bli smittet og må teste seg osv. Fatter ikke hva folk tenker på. 

Dere som jobber på sykehus har sikkert retningslinjer på dette? Jeg vil nødig være "den fyren", men her hadde jeg bedt kollegaen om å komme seg hjem. Og involvert sjefen hvis nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sol12345 skrev (1 minutt siden):

Kom en influensasyk pleier på min jobb som ville jobbe for var internbytte. Pleieren sa nei da jeg prøvde å sende personen hjem. Måtte ringe sjefen som sa at pleieren måtte coronatestes og sendes hjem. Det var effektivt det  

Det jeg prøvde sist, men gikk dårlig.  Derfor håpet jeg litt på at en vaksinert hadde tatt den biten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (25 minutter siden):

Jeg hat vært en av de tidligere. Som gikk på jobb uansett form eller tilstand. Fordi det var så nedarvet i oppdragelsen og arbeidsmoralen. Mange av oss er slik. Men skal tenke annerledes når hjemmekontoret er over. 😊

Endret av Justlooking
Trykkfeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...