Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i litt over et år. Da vi møttes så holdt han på med ei annen, som han visstnok hadde det bra med. De hadde holdt på ett par måneder bare. Så begynte han og jeg.  Det har hele tiden vært intenst og han benytter hvert ledige øyeblikk til å være med meg. Han sier han aldri har følt sånn for noen. Har aldri elsket noen, men selvsagt vært glad i de han hadde hatt forhold til. Han gjorde det slutt med henne da jeg sa at «det er hun eller meg». Jeg vet at han gjorde det slutt siden jeg var der da han kontaktet henne og sa ifra. Jeg har i tiden etter ikke mistenkt at han har vært med henne. 

Han har litt kontakt med andre ekser, som jeg vet. Det er helt greit. 

Men, jeg er så sjukt sjalu på hu han var med da vi møttes. Enda han valgte meg🤷🏻‍♀️! 

I dag fant jeg ut at de sender snapper til hverandre. Er visst bestevenner (som han er med flere). 

I begynnelsen av oss, så lå mobilen hans helt åpen, jeg hadde koder og passord og det som var. Men nå har han den mer gjemt og har slått av kartet på snap. Jeg merker ikke noen endring i oppførsel hans ellers.

Burde jeg konfrontere han med at jeg vet at de snapper? Burde jeg mistenke noe her…?  Jeg skjønner bare ikke hvorfor de snapper hele tiden siden de bare hadde kjent hverandre i noen få måneder da han gjorde det slutt med henne… For over ett år siden! 

Må legge til at det er greit at han ikke har blokket henne, men reagerer på at de er Bestevenner. Det betyr hyppig kontakt. 

Anonymkode: feea7...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere 16 år? 

Anonymkode: 98cb9...14d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere 16 år? 

Ha ha, nei. Men føles nesten sånn noen ganger🙈

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere 16 år? 

Du mener 13 vel?

Anonymkode: 2c9cb...b01

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvor mange ganger har du sett at de er bestevenner? Hvis jeg og en annen utveksler ca 5 meldinger med hverandre, og de kan være veldig korte, kommer det bestevenn tegnet opp. Så en snap av hunden hennes, hans kommentar og en liten hvordan går det - kan fort bli en smiley.

Samme hvis jeg får en snap av en og svarer og hun svarer. Så skjer det samme i løpet av en dag eller tre, så kommer det tegnet. Skal ikke alltid så mye til altså. Legger merke til det fordi jeg snapper lite egentlig, men har fått noen litt mer aktive snapvenninner i det siste, samt barna. 😄 

Syns ikke det er rart at du lurer da, og det er helt innafor å spørre han om hvor mye kontakt han har med hun han holdt på med da dere traff hverandre. Man må kunne snakke åpent om man har en magefølelse på at noe er litt off. 

Endret av McMary
Skrevet

Er det hjerte eller smiley?

Skrevet
McMary skrev (3 minutter siden):

Hvor mange ganger har du sett at de er bestevenner? Hvis jeg og en annen utveksler ca 5 meldinger med hverandre, og de kan være veldig korte, kommer det bestevenn tegnet opp. Så en snap av hunden hennes, hans kommentar og en liten hvordan går det - kan fort bli en smiley.

Samme hvis jeg får en snap av en og svarer og hun svarer. Så skjer det samme i løpet av en dag eller tre, så kommer det tegnet. Skal ikke alltid så mye til altså. Legger merke til det fordi jeg snapper lite egentlig, men har fått noen litt mer aktive snapvenninner i det siste, samt barna. 😄 

Syns ikke det er rart at du lurer da, og det er helt innafor å spørre han om hvor mye kontakt han har med hun han holdt på med da dere traff hverandre. Man må kunne snakke åpent om man har en magefølelse på at noe er litt off. 

Takk for at du viser litt forståelse. 
Jeg har bare sett det i dag. Har aldri sett på mobilen hans. Annet enn når han har vist meg noe. 
Må nevne at jeg ikke er så god på snap, selv om jeg snapper ganske mye selv. 

Følelser og usikkerhet er noe dritt! 

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (3 minutter siden):

Er det hjerte eller smiley?

Det er smiley 😊. Han og jeg har 💕

Skrevet

Det får man lett som en skriver lenger opp her, betyr ikke så mye🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Hvis det bare er en smiley så skal det ikke så mange meldingene til før den dukker opp. Er det hjerte derimot ville jeg vært mer skeptisk.

Jeg har faktisk smilefjes på et par stykker nå som jeg ikke har snappet eller sendt noe med på over ei uke! 

Hvis hjertet jeg har med min kjæreste blir borte nå da begynner jeg virkelig å lure hvem han snapper mer med enn meg! Det er uaktuelt 🤣

Anonymkode: 940df...c81

Skrevet

Det du heller kan lure på er hvorfor i alle dager de ennå har kontakt..!

• Liker 2
Skrevet
SpeilEggos skrev (4 timer siden):

Det du heller kan lure på er hvorfor i alle dager de ennå har kontakt..!

Det er vel egentlig det jeg lurer på. Hvordan skal jeg konfrontere han? Hun er ikke et tema og da blir det veldig rart å spørre om de har kontakt… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det bare er en smiley så skal det ikke så mange meldingene til før den dukker opp. Er det hjerte derimot ville jeg vært mer skeptisk.

Hun jeg er gift med sender takk med hjerte til ALLE som gir henne positive tilbakemeldinger på linker og bilder hun legger ut. Hadde det bare vært hjerte til en spesiell ville jeg blitt mer skeptisk. Jeg kan også sende en "hjerte-takk" om jeg setter stor pris på en kommentar på SOME. Dette går til begge kjønn og uansett alder. Det betyr bare at vi setter spesielt stor pris på det h*n skriver. Hun får også masse "hjerte-likes" på bilder av seg selv. Synes det bare er koselig. Man skal ikke overtolke alt. Vi kommuniserer godt og mener begge at utroskap er "no-go" så jeg har ingen grunn til bekymring. Men godt at vi alle er forskjellige og har ulike meninger om hva som er ok og ikke ok. Sånn skal det være og hvert enkelt par må finne ut hva som er greit.

Skrevet
911 skrev (1 time siden):

Hun jeg er gift med sender takk med hjerte til ALLE som gir henne positive tilbakemeldinger på linker og bilder hun legger ut. Hadde det bare vært hjerte til en spesiell ville jeg blitt mer skeptisk. Jeg kan også sende en "hjerte-takk" om jeg setter stor pris på en kommentar på SOME. Dette går til begge kjønn og uansett alder. Det betyr bare at vi setter spesielt stor pris på det h*n skriver. Hun får også masse "hjerte-likes" på bilder av seg selv. Synes det bare er koselig. Man skal ikke overtolke alt. Vi kommuniserer godt og mener begge at utroskap er "no-go" så jeg har ingen grunn til bekymring. Men godt at vi alle er forskjellige og har ulike meninger om hva som er ok og ikke ok. Sånn skal det være og hvert enkelt par må finne ut hva som er greit.

Det er ikke meldinger/ snapper det er smileys på (eller det vet jeg selvsagt ikke, for jeg har ikke lest snap-meldinger mellom de)…. Men det vises en smiley (😊) ved siden av navnet hennes på snap-lista hans. Hvilket i snap-verden betyr at de er Bestevenner (snapper mye sammen). 
Han er Bestevenn med flere, det er jeg også. 
Det er, som andre skriver her, ikke sikkert de snapper så mye og ofte. Men det tror jeg de gjør basert på alle snappene som plinger på telefonen hans. 
Min usikkerhet er HVORFOR snapper han med akkurat henne, som han veit at jeg er sjalu på. Og som han dumpa for over ett år siden. Og de hadde kun holdt på 2-3 måneder…. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min usikkerhet er HVORFOR snapper han med akkurat henne, som han veit at jeg er sjalu på. Og som han dumpa for over ett år siden. Og de hadde kun holdt på 2-3 måneder…. 

Vi mennesker gjør mye dumt, men ofte ligger det ikke noe ondsinnet bak. Jeg er av de som kunne funnet på å ha gjort noe som mannen din gjør, men uten at det ligger så mye bak det. Jeg vet at det kan oppfattes som respektløst, og har egentlig ikke så mange unnskyldninger. Kanskje er det bare et helt håpløst behov for å vite om den eller den personen fortsatt er interessert sånn litt utover det normale. Det hele er så klart helt håpløs selvopptatthet som grenser opp mot narsissisme. 

Fra vondt til verre, for å sjekke ut om den eller den er keen, så kan jeg selv slenge ut kommentarer som lett kan oppfattes at jeg er interessert.

Det eneste jeg kan trøste deg med at om mannen din er som meg, så er det bare en helt overfladisk greie som egentlig ikke betyr noe utover et latterlig behov for selvbekreftelse. Jeg er ikke oppriktig interessert i personer jeg skriver slikt med, synes bare på en helt tullete måte at det er spennende å ha noen der ute som vil ha meg. 😏

Anonymkode: fd748...62f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi mennesker gjør mye dumt, men ofte ligger det ikke noe ondsinnet bak. Jeg er av de som kunne funnet på å ha gjort noe som mannen din gjør, men uten at det ligger så mye bak det. Jeg vet at det kan oppfattes som respektløst, og har egentlig ikke så mange unnskyldninger. Kanskje er det bare et helt håpløst behov for å vite om den eller den personen fortsatt er interessert sånn litt utover det normale. Det hele er så klart helt håpløs selvopptatthet som grenser opp mot narsissisme. 

Fra vondt til verre, for å sjekke ut om den eller den er keen, så kan jeg selv slenge ut kommentarer som lett kan oppfattes at jeg er interessert.

Det eneste jeg kan trøste deg med at om mannen din er som meg, så er det bare en helt overfladisk greie som egentlig ikke betyr noe utover et latterlig behov for selvbekreftelse. Jeg er ikke oppriktig interessert i personer jeg skriver slikt med, synes bare på en helt tullete måte at det er spennende å ha noen der ute som vil ha meg. 😏

Anonymkode: fd748...62f

De fleste mennesker har vel et behov for bekreftelse, i større eller mindre grad. Jeg er sånn selv også. Er flørtete og liker å føle meg attraktiv. 
Det kjipe her er at han veit at jeg sliter med AKKURAT henne. De andre eksene hans går det helt greit med. Jeg hadde håpet (og naivt trodd) at han ikke hadde kontakt med henne etter at han dumpa henne i fjor. De har hverandre på andre sosiale medier også (Facebook og Instagram). Det ser jeg. Har selvsagt skjønt at de har hverandre på snap også. Men at de var Bestevenner var et slag i trynet. 

Er det fryktelig eiersykt av meg å be han kutte henne ut? Sjalusien til henne spiser meg opp! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste mennesker har vel et behov for bekreftelse, i større eller mindre grad. Jeg er sånn selv også. Er flørtete og liker å føle meg attraktiv. 
Det kjipe her er at han veit at jeg sliter med AKKURAT henne. De andre eksene hans går det helt greit med. Jeg hadde håpet (og naivt trodd) at han ikke hadde kontakt med henne etter at han dumpa henne i fjor. De har hverandre på andre sosiale medier også (Facebook og Instagram). Det ser jeg. Har selvsagt skjønt at de har hverandre på snap også. Men at de var Bestevenner var et slag i trynet. 

Er det fryktelig eiersykt av meg å be han kutte henne ut? Sjalusien til henne spiser meg opp! 

Du må sette de grensene DU kan leve med. Hvis du ønsker en prat om kontakt med tidligere flørter og ekser, og han blir sur; syns du det er greit? Skal du undergrave deg selv og la han styre på uten å ta hensyn til deg? Vil du ikke ha en mann som kan snakke om grenser og ønsker i et forhold? Om han ikke vil det så er han en dårlig mann. Sjalusi kommer av at du ikke vil miste han, det er en 100% naturlig følelse vi er skapt med for å bevare langvarige forhold. Kjæresten din må gjøre seg fortjent til din tillitt, og det gjør han kun hvis han vil ta praten om tidligere flammer med deg og vise deg hvem han snapper med. Tilitt må basere seg på en viss grad av fakta, du må kunne se hvem han har kontakt med når du har behov for det og si fra at akkurat hun der ønsker jeg ikke at du har kontakt med. Usikkerhet og sjalusi kommer til å spise deg opp innvendig og ødelegge forholdet. Mye bedre å snakke åpent med han om hva du tenker og føler, kun da får dere et virkelig sterkt forhold. Eventuelt ser du at han der kan jeg ikke leve med for han vil ikke snakke med meg og gjøre meg trygg. I værste fall ligger det noe mer i den magefølelsen du har fått nå, at han faktisk flørter, og da er det bedre å finne ut det nå enn om et år eller to!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke meldinger/ snapper det er smileys på (eller det vet jeg selvsagt ikke, for jeg har ikke lest snap-meldinger mellom de)…. Men det vises en smiley (😊) ved siden av navnet hennes på snap-lista hans. Hvilket i snap-verden betyr at de er Bestevenner (snapper mye sammen). 

Ser jeg har mye å lære når det gjelder snap 😉 så takk. Jeg har mange kontakter med ulike smiley bak så da er vel det årsaken uten at jeg visste det.

Skrevet
911 skrev (2 timer siden):

Ser jeg har mye å lære når det gjelder snap 😉 så takk. Jeg har mange kontakter med ulike smiley bak så da er vel det årsaken uten at jeg visste det.

Under innstillinger kan du trykke på "tilpass emojis" så ser du hva hver av de betyr 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er ikke eiersykt. Jeg sa selv ifra om at jeg ikke var komfortabel med at han snappet med tidligere ligg / flørter. Hvorfor pleier man relasjoner med ekser? Jo, som regel fordi man ønsker å holde det bittelitt varmt i tilfellet det skulle skjære seg i nåværende forhold, og / eller fordi man liker oppmerksomhet fra flere enn kjæresten. Jeg spurte han om han hadde likt at jeg fortsatt holdt kontakten med menn jeg har ligget med, noe han absolutt ikke gjorde. Så da var jo den saken grei. 

Anonymkode: a76ba...de5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...