cranberries Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 (endret) Av forskjellige grunner skal jeg fjerne hormonspiralen og gå over på annen prevensjon. Men hva? Har noen gode erfaringer dere vil dele? Hilsen dame 44 Endret 25. august 2021 av cranberries
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Kobberspiral? Anonymkode: d3025...448
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 cranberries skrev (4 timer siden): Av forskjellige grunner skal jeg fjerne hormonspiralen og gå over på annen prevensjon. Men hva? Har noen gode erfaringer dere vil dele? Hilsen dame 44 Er i samme situasjon. Måtte gi opp hormonprevensjon og nå sist hormonspiral. Har fått lagt inn kobberspiral, men etter to måneder nå sliter jeg med sterke smerter og blødninger. Så er rede jeg må fjerne den også😣 Snuser litt på en sånn ‘Pearly lady comp’ som skal gi beskjed om sikre perioder. Men virker litt stress rundt bruken og stoler ikke på at den er 100% i stole på. Noen her som har erfaring med slike? Følger ellers denne tråden. Gleder meg til den dagen mennene våre kan ta litt mer ansvar!😁 Anonymkode: 02655...d12
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Hvorfor steriliserer du deg ikke? Hormonprevensjon er døden for sexliv og følelsesliv. Anonymkode: efa32...994 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Hva med pessar? Anonymkode: d16fb...4ea
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor steriliserer du deg ikke? Hormonprevensjon er døden for sexliv og følelsesliv. Anonymkode: efa32...994 Enig ang hormonspiral, men å sterilisere seg er faktisk en ganske stor operasjon for kvinner og bør unngås så langt det lar seg gjøre mener nå jeg. Har hun mann/samboer bør såfall han gjøre det. MYE enklere inngrep. Anonymkode: 02655...d12 1
Antlers Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Snuser litt på en sånn ‘Pearly lady comp’ som skal gi beskjed om sikre perioder. Men virker litt stress rundt bruken og stoler ikke på at den er 100% i stole på. Noen her som har erfaring med slike? Følger ellers denne tråden. Gleder meg til den dagen mennene våre kan ta litt mer ansvar!😁 Anonymkode: 02655...d12 Jeg brukte vanlig lady-comp i 2-3 år, og ble ikke gravid. Ved den minste tvil vil du ikke få grønn dag, så det eneste som egentlig er skummelt med den er eventuell brukerfeil - at du måler på feil tidspunkt, eller at du glemmer deg bort og har samleie på en rød/gul dag, osv. Det er egentlig veldig lite stress å bruke den. Legg måleren under tunga i noen sekunder så fort du våkner, og et par klikk for å legge inn de dagene du har mensen. Ingen fare om du glemmer det en gang i blant - da får du evt. bare noen ekstra gule dager. Nå kan jeg ikke garantere at jeg faktisk er/var fruktbar, siden jeg er frivillig barnløs og aldri har vært gravid, men jeg solgte etterhvert lady-compen til en venninne, og den fungerte like godt for henne. I motsetning til meg valgte hun senere å få barn, så hun er i alle fall beviselig fruktbar
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 jeg tar minipillen cerasette. Blødde som en gris første uka, nå har det roa seg.. mange blør mye med denne pillen. men kanskje ikke du? Anonymkode: cd31d...a03
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig ang hormonspiral, men å sterilisere seg er faktisk en ganske stor operasjon for kvinner og bør unngås så langt det lar seg gjøre mener nå jeg. Har hun mann/samboer bør såfall han gjøre det. MYE enklere inngrep. Anonymkode: 02655...d12 Hva mener du med "stor operasjon"? Det er et raskt kirurgisk inngrep og de aller fleste som gjennomfører sterilisering, er svært fornøyd. Det er på ingen måte en stor og komplisert operasjon.... Anonymkode: efa32...994
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå