AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Noen som har opplevd dette før? Hatt diaré, skikkelig sprut i flere dager. Ga kokt ris, kylling og gulrot og i dag var han endelig bedre i avføringen. Gikk tur med han igjen nå, hadde litt løs igjen ved siste avføringen men likevel bedre enn det har vært. Så kommer vi hjem, og han begynner å gå hvileløst rundt på plenen mens han setter seg hyppig ned ca hver meter og det er ikke i avførings-stilling. Han pleier heller ikke å tisse sånn - han er jo gutt, men nå la han seg nesten ned på alle fire og skvettet tids rundt på plenen. Virket stresset, som om han ikke fikk helt til det han ville eller var plaget. Må legge til at tross stygg diaré han har hatt, så har humøret og formen virket påfallende bra etter forholdene, og han har hatt en voldsom appetitt hele tiden (det har han også som frisk, er et matvrak). Aldri opplevd dette før...? Anonymkode: aea96...5b6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 *..skvettet tiss Anonymkode: aea96...5b6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Troyamin skrev (5 minutter siden): Hva sier veterinæren din? Hadde jeg snakket med han, hadde jeg ikke spurt her. Dette skjedde i ettermiddag, da er det stengt. Bare lurer på om noen har opplevd lignende og kjenner igjen hva dette kan være😊 Anonymkode: aea96...5b6
Troyamin Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde jeg snakket med han, hadde jeg ikke spurt her. Dette skjedde i ettermiddag, da er det stengt. Bare lurer på om noen har opplevd lignende og kjenner igjen hva dette kan være😊 Anonymkode: aea96...5b6 Når noe slikt skjer, ringer du veterinær vakten, FirstVet, Evidensia Min Dyrlege e.l. Du har ingen unnskyldning for å ikke søke hjelp til hunden. Spesielt ikke når du har latt den gå med langvarig diaré i tillegg! 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Troyamin skrev (23 minutter siden): Når noe slikt skjer, ringer du veterinær vakten, FirstVet, Evidensia Min Dyrlege e.l. Du har ingen unnskyldning for å ikke søke hjelp til hunden. Spesielt ikke når du har latt den gå med langvarig diaré i tillegg! Det var da voldsomt. Jeg snakket med han når han fikk det, også fordi jeg hadde et annet spm jeg lurte på. Fikk beskjed om å gi den maten jeg har gitt og se an ettersom allmenntilstanden ellers var såpass god. Det var dette med tissingen jeg lurte på nå, om det kunne være tegn på annen sykdom enn forbigående diaré. Tråden var ikke ment som noen erstatning for legevurderinger, men det er da lov å høre om andres erfaringer Anonymkode: aea96...5b6
Troyamin Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var da voldsomt. Jeg snakket med han når han fikk det, også fordi jeg hadde et annet spm jeg lurte på. Fikk beskjed om å gi den maten jeg har gitt og se an ettersom allmenntilstanden ellers var såpass god. Det var dette med tissingen jeg lurte på nå, om det kunne være tegn på annen sykdom enn forbigående diaré. Tråden var ikke ment som noen erstatning for legevurderinger, men det er da lov å høre om andres erfaringer Anonymkode: aea96...5b6 Først har du ikke pratet med veterinær og så har du plutselig gjort det....? Jeg reagerer sterkt når det er en plutselig endring i hund på den måten du beskriver. Da trengs det akutt hjelp! "Så kommer vi hjem, og han begynner å gå hvileløst rundt på plenen mens han setter seg hyppig ned ca hver meter og det er ikke i avførings-stilling. Han pleier heller ikke å tisse sånn - han er jo gutt, men nå la han seg nesten ned på alle fire og skvettet tids rundt på plenen. Virket stresset, som om han ikke fikk helt til det han ville eller var plaget" Endret 26. august 2021 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Jeg ringte veterinæren ifm diaréen, ja. Det jeg lurte på i går, var hendelsen knyttet til tissingen. Det er ikke akutt, han er i strålende humør, leker, spiser osv som før. Helt greit og forståelig at du tenkte det kunne være akutt basert på det jeg skrev, og det kunne du fortalt saklig og respektfullt. De fleste hundeeiere elsker sin hund overalt på jord og er gode, ansvarlige hundeeiere som vil sin hund det beste og tar de nødvendige grep. Du høres slitsom ut, og det blir første og siste gang jeg skriver noe her. Anonymkode: aea96...5b6
Troyamin Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du høres slitsom ut, og det blir første og siste gang jeg skriver noe her. Anonymkode: aea96...5b6 Når du ikke skriver utfyllende, får du krasse svar. Hva du måtte mene om meg, er revnende likegyldig. Det er hundens velferd som står i fokus. Og all plutselig endring i helse SKAL tas som en akuttsituasjon. Når du heller velger å ta ting på KG i stedet for å kontakte veterinæren først, må du regne med direkte svar. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Troyamin skrev (5 timer siden): Når du ikke skriver utfyllende, får du krasse svar. Hva du måtte mene om meg, er revnende likegyldig. Det er hundens velferd som står i fokus. Og all plutselig endring i helse SKAL tas som en akuttsituasjon. Når du heller velger å ta ting på KG i stedet for å kontakte veterinæren først, må du regne med direkte svar. 😅 Anonymkode: aea96...5b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå