Gå til innhold

Be om oppmerksomheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en god venninne som alltid gjør noe når vi snakker på telefon, det er alltid et eller annet og jeg hører det dunker eller flyttes ting mens jeg snakker og hun sier "jeg skal bare, men bare snakk du". Det er slitsomt, i allefall når det er hun som ringer og heller kunne ventet til hun var ledig. Hun har ikke barn og er selvstendig næringsdrivende og fordeler dagene sine selv så det er ikke der det ligger. Jeg har prøvd å snakke med henne, samme med samtaler som går fort liksom "jeg er opptatt men jeg ringer bare for å høre hvordan det går sånn kjapt" og man rekker jo egentlig ikke å svare før hun skal i møte eller noe. 

Til slutt sa jeg til henne at det er forstyrrende når hun skal gjøre noe og samtidig snakke med meg, hun hører ikke ordentlig etter og jeg føler ikke at det er spesiell interesse for det jeg sier en gang, jeg savner det å sette seg ned ordentlig og snakke sammen og det har jeg sagt.. Hun ble sur og sa at hun gjør så godt hun kan.

Anonymkode: 35fc8...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe jeg opplever stadig folk som vil prate samtidig som de lager middag, kjefter på mann og barn, sitter på pc og jobber mm. Og NEI, det er ikke jeg som ringer…

Siden jeg har både dårlig hørsel og lett får hodepine har jeg gitt beskjed om at de må ringe når de er i rolige omgivelser, om de ønsker å prate. Har mye mindre tlf om mindre hodepine😂😂🤣🤣

Anonymkode: d3f12...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker selv å sette meg vekk uforstyrrede når jeg får en telefon i fra en venninne eller noe slik. Men merker fort visst moren min ringer og vil ha min fulle oppmerksomhet og jeg legger f.eks sammen klær. Hun blir litt stresset da, så da prøver jeg å ta hensyn og konsentrerer meg om henne (legger vekk det jeg holder på med). 

Anonymkode: 865e7...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all grunn til å ikke gidde å snakke med slike folk som oppfører seg så respektløst. Si tydelig i fra og krev endring.

Anonymkode: 13f27...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...