Gjest Bellamh Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Hei dere! Hvordan er besteforeldrene til deres barn? Både mine foreldre og mine svigerforeldre er så lite engasjert i barna. Det skal sies at de er fantastiske foreldre! Jeg husker mine besteforeldre tok oss med på hyttetur i helgene, fant på ting, kom på besøk, ringte og ville ha oss på besøk osv. det var så koselig! Dagens besteforeldre er opptatt med seg og sitt og virker som de ikke kunne brydd seg mindre. Kommer på besøk 1 gang i måneden og finner aldri på noe med barnebarna. Jeg får så vondt av barna mine. De spør etter besteforeldrene sine ofte og lurer på hvorfor de aldri er på besøk, eller lurer på hvorfor ikke de kan komme til dem.. er det andre som har det sånn? Som sagt, som foreldre var dem de beste jeg kunne fått! Men besteforeldre? Nei..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 En stor skuffelse. Aldri tatt ett eneste initiativ selv og ikke virker happy for å ha videre med barnebarna å gjøre. Noen av de har vi så minimal kontakt med at det begrenser seg til høflig i bursdager kontakt Anonymkode: e3ebb...864 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Ja, sånn er mine foreldre også. Heldigvis har jeg fantastiske svigerforeldre. Anonymkode: e68b5...59c 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Mine barns besteforeldre er supre: kjærlige, snille, omsorgsfulle. Men vi ses mye sjeldnere enn en gang i måneden, og de finner aldri på noe alene med barna. Hvordan et du som datter selv? Anonymkode: ebe7f...f41 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Svigers bor på andre siden av landet, så de ser vi ikke ofte. Bor i samme by som mine foreldre, de ser vi minst én gang i uka. Barna har bl.a en fast besteforeldredag én dag i uka. Da henter foreldrene mine dem etter skolen (begge ble nylig pensjonister) og finner på ting. De stiller også opp slik at mannen og jeg, før pandemien, fikk minst én langhelg i utlandet sammen årlig. Barna våre har et nært og fint forhold til besteforeldrene sine og det er jeg veldig glad for. Anonymkode: 69b43...dd5 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Bellamh skrev (13 minutter siden): Hei dere! Hvordan er besteforeldrene til deres barn? Både mine foreldre og mine svigerforeldre er så lite engasjert i barna. Det skal sies at de er fantastiske foreldre! Jeg husker mine besteforeldre tok oss med på hyttetur i helgene, fant på ting, kom på besøk, ringte og ville ha oss på besøk osv. det var så koselig! Dagens besteforeldre er opptatt med seg og sitt og virker som de ikke kunne brydd seg mindre. Kommer på besøk 1 gang i måneden og finner aldri på noe med barnebarna. Jeg får så vondt av barna mine. De spør etter besteforeldrene sine ofte og lurer på hvorfor de aldri er på besøk, eller lurer på hvorfor ikke de kan komme til dem.. er det andre som har det sånn? Som sagt, som foreldre var dem de beste jeg kunne fått! Men besteforeldre? Nei.. Jobbet begge dine besteforeldre? Jobber begge dine foreldre? Anonymkode: 6cb8f...6fb 14
Gjest Bellamh Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mine barns besteforeldre er supre: kjærlige, snille, omsorgsfulle. Men vi ses mye sjeldnere enn en gang i måneden, og de finner aldri på noe alene med barna. Hvordan et du som datter selv? Anonymkode: ebe7f...f41 De er veldig kjærlige, gode og snille! Det er bare det at de har liksom ikke tid. Har det akkurat som deg. Jeg og mamma snakker daglig i telefon, kunne ikke hatt et bedre forhold til min mor! Hun er virkelig fantastisk. Svigermor også er herlig. Men problemet er at de ikke er til stede så mye som de kanskje burde? Jeg syns det er viktig med besteforeldre. Jeg selv hadde fantastiske besteforeldre og vil at mine barn skal ha det samme.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Mine foreldre er veldig engasjert og involvert. Tar han med på turer og aktiviteter, leker og er veldig tilstedeværende. Farfar bor et stykke unna men leker og tuller og er oppmerksom når vi treffes. Farmor ser bare seg selv og sine behov. Hun bryr seg vel på sin måte. Det er ikke noe savn fra mannen heller , han er vant med at moren er slik. Forventer egentlig ikke noe fra besteforeldre så føler oss utrolig heldig med 3 biologiske og en bonus besteforeldre som er kjempe engasjert 💕 Anonymkode: 6d83e...b55
Gjest Bellamh Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobbet begge dine besteforeldre? Jobber begge dine foreldre? Anonymkode: 6cb8f...6fb Ja mine besteforeldre jobbet, vi var til og med ofte med bestemor på jobb. Hun virkelig elsket å være bestemor. Hun elsker nå også å være oldemor! Mine foreldre jobber ja.
Gjest Bellamh Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine foreldre er veldig engasjert og involvert. Tar han med på turer og aktiviteter, leker og er veldig tilstedeværende. Farfar bor et stykke unna men leker og tuller og er oppmerksom når vi treffes. Farmor ser bare seg selv og sine behov. Hun bryr seg vel på sin måte. Det er ikke noe savn fra mannen heller , han er vant med at moren er slik. Forventer egentlig ikke noe fra besteforeldre så føler oss utrolig heldig med 3 biologiske og en bonus besteforeldre som er kjempe engasjert 💕 Anonymkode: 6d83e...b55 Åå dette høres ut som sånn vi hadde det med våre besteforeldre! Er akkurat sånn det skal være ❤️
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Til deg som er skuffet: tok du en prat med foreldrene før du fikk barn om hva slags besteforeldre du håpet de ville bli? Mange voksne barn (dere som nå har fått egne barn) forventer vanvittig mye av sine egne foreldre den dagen de får barn. Jeg tror forventningene dine er hovedproblemet her og at du bør justere dem istedenfor å forsøke å få foreldrene dine til å justere seg. Du fikk barn, ikke de. Anonymkode: 8dfaa...d86 14
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Bellamh skrev (32 minutter siden): Hei dere! Hvordan er besteforeldrene til deres barn? Både mine foreldre og mine svigerforeldre er så lite engasjert i barna. Det skal sies at de er fantastiske foreldre! Jeg husker mine besteforeldre tok oss med på hyttetur i helgene, fant på ting, kom på besøk, ringte og ville ha oss på besøk osv. det var så koselig! Dagens besteforeldre er opptatt med seg og sitt og virker som de ikke kunne brydd seg mindre. Kommer på besøk 1 gang i måneden og finner aldri på noe med barnebarna. Jeg får så vondt av barna mine. De spør etter besteforeldrene sine ofte og lurer på hvorfor de aldri er på besøk, eller lurer på hvorfor ikke de kan komme til dem.. er det andre som har det sånn? Som sagt, som foreldre var dem de beste jeg kunne fått! Men besteforeldre? Nei.. Besteforeldre, hva er det? Nei desverre det har vi ikke Anonymkode: d3da3...9b4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Besteforeldre nå for tiden er for opptatt med å gå i fjellet og vise hvor spreke de er. Årevis av masing om barnebarn, men når de er her, så må da man ikke forvente at man skal bry seg om familie! Anonymkode: 0c8b2...c6f 6
Hippogriff Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 De jobber mye og er opptatte mennesker. En gang i måneden høres bra ut syns jeg egentlig? Vi har mye digital kontakt i hele familien. Vi har grupper der alle er med på flere plattformer, og der er det aktivitet jevnlig i løpet av dagen. Føler derfor vi er godt oppdatert på hverandre. De er varme og familieorienterte og holder seg alltid oppdatert på barnebarna, sørger for å få truffet dem og er ordentlig koselige besteforeldre, selv om noe reiseavstand gjør at det ikke er ukentlige fysiske møter. Vi lever alle travle liv. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til deg som er skuffet: tok du en prat med foreldrene før du fikk barn om hva slags besteforeldre du håpet de ville bli? Mange voksne barn (dere som nå har fått egne barn) forventer vanvittig mye av sine egne foreldre den dagen de får barn. Jeg tror forventningene dine er hovedproblemet her og at du bør justere dem istedenfor å forsøke å få foreldrene dine til å justere seg. Du fikk barn, ikke de. Anonymkode: 8dfaa...d86 På ingen måte pratet med de om noe som helst. De får bare være som de er, når de ikke er som de burde. Men, det må være lov og være skuffet for det?! Jeg var mye med mine besteforeldre som liten og trodde vel foreldrene mine ville bli like ovenfor mine unger, men sånn ble det altså ikke. Lever greit med det, men ser jo også at mine unger mangler noe jeg hadde og jeg synes det er trist. Mine unger vet ikke bedre. Det rare er at nå som mine barn er ungdom blir besteforeldre sure fordi de ikke gidder måke hus de, klippe gress eller spise middag… Vel, skyld deg selv sier jeg bare da 🙃 Anonymkode: e3ebb...864 4
TinaChristina Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Folk før hadde mer tid. Og mine besteforeldre jobbet ikke, eller dvs, de hadde jo gård så mye arbeid var det der. Men ikke 8-16 liksom. Før ringte man mer, var mer sosial osv. Før var besøk høydepunkt. Vi hadde én TV kanal liksom. Nå er alt så stress, alle skal prestere mest mulig. Sosiale medier har erstattet fysisk besøk. Man blir mer sliten fordi fysisk hardt liv og mat fra bunnen har blitt endret til gudvethva vi får i oss. Verden har blitt alt annet enn koselig. Besøk er ikke høydepunkt lenger. Nå har vi Netflix, sosiale medier å se familien på. Ja, besteforeldre er like glad i barnebarna som før, men alt annet har endret seg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 Svigers har ikke vært så involvert som besteforeldre, men mine foreldre har stilt opp mye siden de var små. Hentet i barnehagen, hatt de på overnattinger, tatt de med på ferie osv. Nå er barna tenåringer, og de styrer selv kontakten i større grad. Svigers har nesten ikke kontakt med de, men ungene våre sykler ofte til mine foreldre, sender snapper, og er i kontakt med de flere ganger i uken. Så det har lønt seg å legge er godt grunnlag i ung alder, båndene blir sterke. Anonymkode: a5f98...bb0
Forundret.. Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 Nærmest totalt fraværende.. Svigermor er den som er flinkest men i løpet av 8 år så har hun kjørt på med neeeesten en håndfull overnattinger, kun en natt om gangen. Det kan gå måneder mellom hver gang hun har tid til å titte innom, besøk vil hun ikke ha. Hun er den flinkeste. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 Dagens besteforeldre er ofte både yngre og sprekere når de får barnebarn enn det våre besteforeldre var. I tillegg er vanligvis begge i jobb, mens da vår generasjon var liten var ofte mormor/farmor hjemmeværende og dermed med mye tid tilgjengelig. Jeg synes mange forventer altfor mye av besteforeldrene. I likhet med deg selv har også de jobb, venner, reiser, hus og hjem og fritidsaktiviteter. Hvor mye tid har du selv til overs? Anonymkode: 21c88...459 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #20 Skrevet 25. august 2021 Min ex svigermor har virkelig stilt opp, helt etter eget ønske. Tar de med på fjellturer, på ski, sydenturer osv. Har vært superengasjert fra dag én. Mine foreldre derimot har mer en nok med seg selv. Har slått meg til ro med at de bare er sånn. Anonymkode: 8198b...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå