Gå til innhold

Vi var noen som gikk tur å pratet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene personen spurte meg om noe, men da jeg var midt i setningen, begynte denne personen å spørre den andre om noe. Ble litt satt ut. Er det ikke normal høflighet å la den første fullføre setningen, før man begynner å prate til en annen?

Anonymkode: 6e33e...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk narsissistisk tegn. Hold deg unna personen i fremover. 

Anonymkode: bcc7e...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke ha overtenkt. Hvis personen ellers er oppmerksom og respektfull, hadde jeg latt det fare, men hvis det er et mønster, hadde jeg skygget banen.

Anonymkode: 46efe...d63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er eksperter på å avbryte. De er sånne som sliter med å vente på tur og ikke har høflighet nok til å tie stille selv om en dødskjedelig person snakker. 

Anonymkode: e02d2...dfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at dette er noe jeg kunne ha gjort. Jeg kan være veldig 'kjapp' i hodet og totalt miste fokus på noe jeg nettopp sa eller ble fortalt og bare si det som falt meg inn der og da.

Ikke en egenskap jeg er så begeistret for, men når jeg blir engasjert i en samtale så jobber liksom hjernen min på høygir og munnen følger med. Jeg prøver å kontrollere det så godt jeg kan, men det er nesten som en type mani jeg ikke klarer bremse helt.

Har ikke fått kommentarer på det, men merker selv at jeg gjør det. 

Ja det er frekt. Nei det er ikke ment slemt. Gjør henne oppmerksom på at hun avbrøyt deg. 

Anonymkode: bdb22...544

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig aldri opplevd dette før? Selv om det er uhøflig er det jo mange som gjør det. Hvis dere var flere kan det jo ha vært andre som fortsatt lyttet til deg, mens de to andre meldte seg ut av samtalen? Synes du overtenker dette, og hvis du virkelig reagerte så sterkt kunne du bare sagt fra til personen om at hen avbrøt deg. 

Anonymkode: c3ec7...191

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den ene personen spurte meg om noe, men da jeg var midt i setningen, begynte denne personen å spørre den andre om noe. Ble litt satt ut. Er det ikke normal høflighet å la den første fullføre setningen, før man begynner å prate til en annen?

Anonymkode: 6e33e...5df

Å avbryte er det mange som gjør og da avbryter de fordi de bare "må" si noe relatert til samtalen..Gjerne noe om seg selv og en lignende hendelse de har hatt. Eller så er de pratsomme og lytter med et øre fordi de hører egentlig ikke på hva du sier men venter på "sin" tur til å si noe og de skal gjerne si mye...forklare alt mulig.

Her er jo ting litt annerledes når personen stiller deg et spørsmål og midt i svaret ditt begynner å stille spørsmål til en annen? Som regel avbryter noen fordi de bare må få noe ut om hva de mener og synes etc.

Jeg hadde vært obs på personen.Vennlig og alt,bare med litt avstand og sett etter lignende tegn på at personen får deg til å føle ubehag ved feks å bli "nedvurdert" - at du er ikke like interessant å være med som andre folk/ er i veien og en irritasjon og lignende.

Godt mulig det er forsøk på å få deg til å føle deg oversett/ikke interessant?Indirekte er det du sier kjedelig og platt å høre på så personen ignorerer deg og henvender seg til den andre. Da prøver personen seg på å etablere seg som den som skal godkjenne/avgjøre om du er kul nok til å henge med..Det er mange sånne taktikker folk bruker for å gi andre dårlige følelser/tanker om seg selv. Derfor kan det være mulig personen ikke er bra å ha noe særlig vennskap med.

Mest sannsynlig var det bare en avbrytelse uten å tenke seg om, men setting var (for min del) litt spesiell.

 

Anonymkode: b391b...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne personer må settes på plass tidlig i relasjonen. Jeg har selv blott utsatt for et slikt menneske, og jeg løste det enkelt ved at neste gang jeg ble avbrutt mens jeg snakket så ga jeg beskjed: 

DU??! NÅ SNAKKER JEG!!!!!!

Det hjalp veldig. Lykke til

Anonymkode: 71850...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...