Gå til innhold

Nye mobiler og batterikapasitet..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter ny mobil, da jeg har nådd punktet hvor det nærmest er pinlig å dra opp min trofaste gamle Nokia 5110.

Egentlig ser jeg etter en rimelig t-e-l-e-f-o-n, altså noe uten alle mulige duppeditter og funksjoner som blir utdaterte etter et halvt år uansett... Men så er det jo mange fine og fancy telefoner der ute, så jeg ender vel med å gå på akkord med prinsippet mitt.

Uansett; jeg har inntrykk av at mange nyere mobiler, særlig de med mange krevende funksjoner, har latterlig dårlig batteri-kapasitet. Og det er uaktuelt for meg å ha en mobil som må lades opp hver eller annenhver dag ved normal (stort sett lite) bruk.

Jeg har kikket litt på noen Nokia-telefoner, blant annet 6020 og 6030, og (selvsagt..) ulike Samsung-modeller, typisk jentetelfoner... Jeg tror jeg er villig til å betale opptil 2500 kr, men aller helst vil jeg ha en rimeligere telefon. Kamera er ikke noe must, Mp3 og radio trenger jeg ikke. Men så er det jo gøy med unødvendige ting også, så ok, kamera kan jeg godt ta med på kjøpet likevel...

Bluetooth hadde kanskje vært greit, men bruker man egentlig det? 3G er ikke viktig hvis ingen overbeviser meg om det motsatte.

Men altså - batteriet; det er faktisk noe av det viktigste for meg. Erfaringer?

Ja, også bør telefonen være litt hardfør; dvs tåle litt fuktighet og kanskje et fall i bakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...