Gå til innhold

Hva serverer dere?


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Får besøk av ei venninne i morgen, vi kjenner hverandre ikke så godt enda. Lurer litt på hva jeg skal sette frem, tenkte ikke mat, mer snacks av en eller annen type. Hva pleier dere servere når dere har besøk, avslappende på en hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å ha litt frukt stående, litt oppskåret gulrot, og evt litt sjokolade om jeg har. Ellers kaffe/te/farris/øl/vin alt etter hva de ønsker. 

Anonymkode: 65625...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr kald hvitvin pluss et brett med litt gode ting som oliven, trøffelpølse, manchego, serrano osv.

Anonymkode: 4b916...c4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når på dagen? :) 

Om du ikke kjenner vedkommende så godt ennå, har du kanskje ikke oversikt over evt dietter?

Druer er i sesong nå, og noe de fleste spiser. Har de gjerne i kjøleskap over natta, og kutter opp i mindre buketter så det er lett å forsyne seg,

Salte kjeks og smøreost er jo godt ved siden av, og en kopp god te. 

Anonymkode: ffd86...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Når på dagen? :) 

Om du ikke kjenner vedkommende så godt ennå, har du kanskje ikke oversikt over evt dietter?

Druer er i sesong nå, og noe de fleste spiser. Har de gjerne i kjøleskap over natta, og kutter opp i mindre buketter så det er lett å forsyne seg,

Salte kjeks og smøreost er jo godt ved siden av, og en kopp god te. 

Anonymkode: ffd86...826

Er på kvelden :) kjenner henne ikke godt, men druer er en god ide ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok avtalt på forhånd om vi skulle ta et par øl/vin. I såfall hadde det blitt noe salt chips, sjokolade, nøtter og druer. En god miks der altså. 

Hvis vi skulle droppe alkoholen ville jeg satt frem litt ulike typer frukt, no chips og grønnsaker med dip. Jeg elsker grønnsaker og dip og opplever at alle er veldig glad i dette. 

Hadde droppet ost og kjeks, selvom det er noe av det beste som finnes. Rett og slett fordi det er mettende og så godt at det er vanskelig å stoppe og spise, og da har man plutselig spist seg stappmett selvom det ikke skulle være et helt måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alkohol. Du sier du ikke kjenner henne så godt, så hun kan ha et skjult alkoholproblem eller komme kjørende og synes det er helt upassende med vin/øl på en hverdag. Ha gjerne noe i kjøleskapet, i tilfellet det blir aktuelt likevel etter hvert. Men ha noe frukt tilgjengelig, alternativt kjeks eller scones til en tekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Pleier å ha litt frukt stående, litt oppskåret gulrot

Det er virkelig ingen som innerst inne har lyst på oppskjært frukt og grønnsaker hvis de først skal ha noe å bite i når de kommer på besøk,  så det der kan du bare slutte med først som sist. Ta å gjør det skikkelig hvis du først inviterer på besøk. Blir som å servere lavkarbo i et bryllup, livet et for kort til at vi skal sitte å knaske på ei gulrot de få gangene man mottar besøk nå i 2021..

Anonymkode: bface...728

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er virkelig ingen som innerst inne har lyst på oppskjært frukt og grønnsaker hvis de først skal ha noe å bite i når de kommer på besøk,  så det der kan du bare slutte med først som sist. Ta å gjør det skikkelig hvis du først inviterer på besøk. Blir som å servere lavkarbo i et bryllup, livet et for kort til at vi skal sitte å knaske på ei gulrot de få gangene man mottar besøk nå i 2021..

Anonymkode: bface...728

Jeg hadde blitt glad for det, men om man er i tvil,  kan man jo sette fram både frukt og noen kjeks. 

Anonymkode: 3e0d6...743

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det alltid kaffe og kake/vaffel, å ikke servere kaffe er uhørt for meg. Det er også det jeg ønsker å få servert på besøk. O hvertfall ikke rå gulrot! 

Anonymkode: fb9c5...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er virkelig ingen som innerst inne har lyst på oppskjært frukt og grønnsaker hvis de først skal ha noe å bite i når de kommer på besøk,  så det der kan du bare slutte med først som sist. Ta å gjør det skikkelig hvis du først inviterer på besøk. Blir som å servere lavkarbo i et bryllup, livet et for kort til at vi skal sitte å knaske på ei gulrot de få gangene man mottar besøk nå i 2021..

Anonymkode: bface...728

Jeg foretrekker oppskåret frukt og grønnsaker. De få gangene jeg er på besøk hos noen som gjør dette synes jeg det er så stas! 

Anonymkode: dc922...cee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak en god kake, server kaffe, te og farris. Eller lag hjemmebakte kanelsnurrer 😋

Anonymkode: c9fe1...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja hva jeg hadde servert i morgen… hva har jeg lyst på… hmm

Hadde servert tapas fordi det er allsidig

Eller bestilt no sushifat

Eller lagt en stor bolle med digg Salat, med kylling og egg og lagd focaccia og allioli til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg foretrekker oppskåret frukt og grønnsaker. De få gangene jeg er på besøk hos noen som gjør dette synes jeg det er så stas! 

Anonymkode: dc922...cee

Dere er i mindretall 

Anonymkode: bface...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...