AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Hva kan det være lurt å gjøre med en helt ny bil så at man tar best vare på den og unngå litt av verditapet? Anonymkode: 47ec6...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 Det er alltid et tap å kjøpe helt ny bil. Det dyreste er å sette på den skilter, og så bare baller det på seg av tap så lenge du har den. Alt du gjør, for å hindre tap, er bare bortkasta. Mange koster på det ene og det andre for at den skal "holde" seg. Men det har null og nada å si den dagen du skal kvitte deg med den. Anonymkode: 74ad5...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Gled deg og kos deg! Alt ettersom hvordan bilen er behandlet fra fabrikken ville jeg ha vurdert en understells- og hulrombehandling. Definitiv en keramisk lakkforsegling. Personlig ville jeg ha måttet legge om kjørestilen også, da jeg stadig vekk dunker bort i ting med drittbilene mine. Les i manualen om bilen skal følge en innkjøringsrutine, i tilfelle det er en forbrenningsbil. Er det en splitter ny Lada, husk oljeskift etter 5000 km! Superviktig! 🤪 Anonymkode: 57208...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gled deg og kos deg! Alt ettersom hvordan bilen er behandlet fra fabrikken ville jeg ha vurdert en understells- og hulrombehandling. Definitiv en keramisk lakkforsegling. Personlig ville jeg ha måttet legge om kjørestilen også, da jeg stadig vekk dunker bort i ting med drittbilene mine. Les i manualen om bilen skal følge en innkjøringsrutine, i tilfelle det er en forbrenningsbil. Er det en splitter ny Lada, husk oljeskift etter 5000 km! Superviktig! 🤪 Anonymkode: 57208...e6c Understell kan du glemme, garantien kan falle bort om du har på noe. Forsegling er oppskrytt, dyrt å legge og må inn til kontroller etterpå. Bilen bøir like møkkete også. Duger i massevis med vanlig polering 1-2 ggr i året. Anonymkode: 74ad5...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. august 2021 #5 Del Skrevet 25. august 2021 Det viktigste er å stelle pent med den. Les manualen, spesielt kapitlet om hvordan man aktiverer kjørelys, baklys og blinklys. Og så må man ikke rygge inn i søyler, bulke i parkerte biler på parkeringsplasser. Og barn bør ikke konsumere softis i baksetet før de er husreine. Renhold er viktig. Vask ofte og med snille kjemikalier, polér bilen etpar ganger i året. Bytt vindusviskere ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Duger i massevis med vanlig polering 1-2 ggr i året. Anonymkode: 74ad5...037 Jepp, men hvem kjenner du som fortsatt polerer bil, av ikke-bilinteresserte folk? Da er det en fordel med en forsegling. Eller bare SiO2 spray slik som WetCoat2. Anonymkode: 57208...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har en i familien som virkelig tar vare på bilen sin. Han styler den opp, vedliker holder den, er på verksted ofte for og sjekke den.. Men igjen, en bil vil ALLTID gå i verdi tap fordi nye biler kommer ut, mere utsytr etc. Anonymkode: 66a5e...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå