Gå til innhold

Lurt å huske på med ny bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan det være lurt å gjøre med en helt ny bil så at man tar best vare på den og unngå litt av verditapet?

Anonymkode: 47ec6...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid et tap å kjøpe helt ny bil. Det dyreste er å sette på den skilter, og så bare baller det på seg av tap så lenge du har den. Alt du gjør, for å hindre tap, er bare bortkasta. Mange koster på det ene og det andre for at den skal "holde" seg. Men det har null og nada å si den dagen du skal kvitte deg med den.

Anonymkode: 74ad5...037

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg og kos deg! :) Alt ettersom hvordan bilen er behandlet fra fabrikken ville jeg ha vurdert en understells- og hulrombehandling. Definitiv en keramisk lakkforsegling. Personlig ville jeg ha måttet legge om kjørestilen også, da jeg stadig vekk dunker bort i ting med drittbilene mine. Les i manualen om bilen skal følge en innkjøringsrutine, i tilfelle det er en forbrenningsbil. Er det en splitter ny Lada, husk oljeskift etter 5000 km! Superviktig! 🤪

Anonymkode: 57208...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gled deg og kos deg! :) Alt ettersom hvordan bilen er behandlet fra fabrikken ville jeg ha vurdert en understells- og hulrombehandling. Definitiv en keramisk lakkforsegling. Personlig ville jeg ha måttet legge om kjørestilen også, da jeg stadig vekk dunker bort i ting med drittbilene mine. Les i manualen om bilen skal følge en innkjøringsrutine, i tilfelle det er en forbrenningsbil. Er det en splitter ny Lada, husk oljeskift etter 5000 km! Superviktig! 🤪

Understell kan du glemme, garantien kan falle bort om du har på noe. Forsegling er oppskrytt, dyrt å legge og må inn til kontroller etterpå. Bilen bøir like møkkete også. Duger i massevis med vanlig polering 1-2 ggr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å stelle pent med den. Les manualen, spesielt kapitlet om hvordan man aktiverer kjørelys, baklys og blinklys. 

Og så må man ikke rygge inn i søyler, bulke i parkerte biler på parkeringsplasser. Og barn bør ikke konsumere softis i baksetet før de er husreine. 

Renhold er viktig. Vask ofte og med snille kjemikalier, polér bilen etpar ganger i året. Bytt vindusviskere ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Duger i massevis med vanlig polering 1-2 ggr i året.

Jepp, men hvem kjenner du som fortsatt polerer bil, av ikke-bilinteresserte folk? Da er det en fordel med en forsegling. Eller bare SiO2 spray slik som WetCoat2.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en i familien som virkelig tar vare på bilen sin.

Han styler den opp, vedliker holder den, er på verksted ofte for og sjekke den..

Men igjen, en bil vil ALLTID gå i verdi tap fordi nye biler kommer ut, mere utsytr etc.

Anonymkode: 66a5e...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...