Gå til innhold

Vektvest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lyst til å kjøpe meg en vektvest, men synes det er vanskelig å bestemme meg for hvilken. Jeg slanker meg og har gått ned 20kg, derfor synes jeg det hadde vært gøy med en vest på 20kg og kjenne litt på hvor mye jeg har mista. Gå en tung tur og kjenne hvor mye tyngre det er, kanskje tilogmed løpe på tredemølla med den. Men så leser jeg anmeldelser og synes den på 10kg virker bedre da den ikke har lukking med borrelås. 

Det står mellom disse to vestene: 

https://www.xxl.no/abilica-weightvest-flexi-vektvest-svart/p/1126855_1_style?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIkJOBrumg8gIVPwWiAx0djQHLEAQYDCABEgJWqfD_BwE 

https://www.xxl.no/abilica-power-vektvest-svart/p/1154310_1_style

Noen her som har erfaringer med dem? Hva tenker dere er lurt? Er tanken min om at en på 20kg kan være gøy på tur litt dum siden jeg ikke har erfaring med vektvest fra før?

Anonymkode: 75b92...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at 20 kg raskt blir tungt fordi vekten ligger over skuldrene, mens fettet gjerne er spredt rundt ut over hele kroppen.

Du vil nok bli stiv og få smerter i nakke og skuldre, og det blir ikke morsomt lenge! 😅

Anbefaler 10 kg hvis du også i utgangspunktet synes den så bedre ut. Så kan du jo bare tenke "wow, jeg hadde det dobbelte ekstra!"👍

Og gratulerer med vektnedgangen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spennende og jeg vil også prøve! Men jeg har mye senebetennelse og overbelastning i anklene, så det er kanskje ikke så lurt? :( 

Anonymkode: 76bfa...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (14 minutter siden):

Jeg vil tro at 20 kg raskt blir tungt fordi vekten ligger over skuldrene, mens fettet gjerne er spredt rundt ut over hele kroppen.

Du vil nok bli stiv og få smerter i nakke og skuldre, og det blir ikke morsomt lenge! 😅

Anbefaler 10 kg hvis du også i utgangspunktet synes den så bedre ut. Så kan du jo bare tenke "wow, jeg hadde det dobbelte ekstra!"👍

Og gratulerer med vektnedgangen 🙂

Er det slik at jeg vil kunne kjenne om det blir for tungt slik at jeg da bare kak ta ut vekt, eller kak det fort være at man først kjenner det etterpå? 

Jeg er ikke helt overbevist, men etter svaret ditt lener jeg mer mot 10kg, bare fordi jeg er redd for enda mer smerter i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det slik at jeg vil kunne kjenne om det blir for tungt slik at jeg da bare kak ta ut vekt, eller kak det fort være at man først kjenner det etterpå? 

Jeg er ikke helt overbevist, men etter svaret ditt lener jeg mer mot 10kg, bare fordi jeg er redd for enda mer smerter i nakken.

Du kjenner det nok underveis på turen, men hvis du gjør det, hvor skal du gjøre av vekten? 🙂

Jeg gikk en tur med 4,5 kg vektvest og det kjente jeg godt. Men man blir vant til det. Det kan være lurt å øke belastningen over tid.

Fordelen med 20 kg er jo at du har masse å gå på etterhvert som du blir vant til belastningen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (10 minutter siden):

Du kjenner det nok underveis på turen, men hvis du gjør det, hvor skal du gjøre av vekten? 🙂

Jeg gikk en tur med 4,5 kg vektvest og det kjente jeg godt. Men man blir vant til det. Det kan være lurt å øke belastningen over tid.

Fordelen med 20 kg er jo at du har masse å gå på etterhvert som du blir vant til belastningen 🙂

Haha, nå håpa jeg du skulle kjøre på med at det ikke er noen fordeler med 20kg. 😅 men hvis du har godt utbytte av 4,5kg så har jeg sikkert utbytte leeenge av 10kg. 

Takk for hjelpen! Tror jeg har landa på 10kg. Er ikke så glad i fester med borrelås, og får tydeligvis godt utbytte av 10kg. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, nå håpa jeg du skulle kjøre på med at det ikke er noen fordeler med 20kg. 😅 men hvis du har godt utbytte av 4,5kg så har jeg sikkert utbytte leeenge av 10kg. 

Takk for hjelpen! Tror jeg har landa på 10kg. Er ikke så glad i fester med borrelås, og får tydeligvis godt utbytte av 10kg. 😊

Det blir veldig bra! 🙂👍

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette er spennende og jeg vil også prøve! Men jeg har mye senebetennelse og overbelastning i anklene, så det er kanskje ikke så lurt? :( 

Anonymkode: 76bfa...5df

Kan være lurt å ikke provosere dette ja... 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...