Gå til innhold

Flere personligheter, hvordan forholde seg til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber med barn og unge og nå har vi fått en ungdom på jobben som har flere personligheter. Hen "skifter" mellom de og hver personlighet har egne særtrekk, talemåte osv. Jeg merker dog at dette er helt nytt for meg og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det, så jeg lurte på om noen har gode tips til hvordan jeg kan støtte denne ungdommen? Etter hva jeg har forstått, er det en forsvarsmekanisme/lidelse som ofte bunner i traumer, så jeg ønsker å være støttende uten å "fucke opp". Det tar tid før vi er nære nok hverandre til at det er innafor at jeg adresserer det direkte til hen dessverre, men jeg ønsker å lære.

Anonymkode: 006d2...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din leder bør vel kunne veilede deg om dette?

Anonymkode: bb731...09c

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Din leder bør vel kunne veilede deg om dette?

Anonymkode: bb731...09c

Hun er nok enda mindre kompetent på dette enn meg og hun jobber ikke direkte med brukerne heller. I verste fall kommer jeg til å etterlyse om det finnes noen kurs el. man kan ta, det er jo en problemstilling som sikkert dukker opp flere ganger.

Anonymkode: 006d2...345

Skrevet

Forhold deg til alle delene uten å freake ut eller å mistro personen når hen ikke husker hva de forskjellige delene har gjort. jeg hadde multippel personlighet før, og trodde det  var normalt helt til min fostermor kommenterte at det var galt og rart at jeg vekslet så ekstremt. Går i terapi på Modum bad for dissosiativ lidelse nå. Evt kontakt Modum bad for veiledning. 

Anonymkode: 36676...9af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...