Gå til innhold

Bipolar samboer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer har bipolar diagnose. Han har tidligere hatt problem med alkohol og virkelig kjørt økonomien sin i grøften. Nå er det orden på dette. Det siste året har jeg merket en slags forverring hos han, i form av et barnslig sinne. Når han kan bruke penger på seg selv, feks kjøpe ny bil, fiskeutstyr osv så er han i strålende humør og han er lett å være sammen med. Da kan gan ordne og fikse det meste og er tolmodig med alt. Problemet kommer når han må bruke penger på det vi trenger i det daglige, faste utgifter, mat eller ferie. Da blir han som en sint og trassig liten unge, alt er galt, han er negativ til alt og det meste av sinne blir rettet mot meg. I dag var han feks sint fordi fiskesesongen har vært dårlig, kjefter og raser, skal aldri mer fiske. 

Jeg synest at dette nå er blitt vanskelig og slitsomt å leve med. Vet liksom aldri hvilken dag han har. Kan dette være det bipolare eller er det noe annet? Jeg kan legge til at han ikke vil ta noe medisiner som behandling, da han selv mener at han ikke trenger det.

Anonymkode: 0bd0b...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som barn til en bipolar som nektet medisiner og behandling og fornektet sin sykdom i 30 år; stikk før du selv blir ødelagt psykisk. Sorry men det går ikke an å leve med noen som har den diagnosen og nekter behandling.

Anonymkode: a0417...e67

Gjest Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som barn til en bipolar som nektet medisiner og behandling og fornektet sin sykdom i 30 år; stikk før du selv blir ødelagt psykisk. Sorry men det går ikke an å leve med noen som har den diagnosen og nekter behandling.

Anonymkode: a0417...e67

Holder med deg om denne.jeg går så la gt som å si at en bør hilde seg unna alle med en alvorlig psykiatrisk diagnose . Være seg aborexia, bipolar , personlighwtsfortyrrelsrr ( de mest alvorlige) og alvorlig depresjon. Har ikke hørt noen solakinnhiatorwier desverre. Dessuten er det arvelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...