Gå til innhold

Muskel rykninger og helseangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt muskel rykninger i armen. Skikkelig ubehagelig, mest fordi jeg har helseangst og tenker med en gang at det er ALS og alvorlige sykdommer. 
ble så satt ut på jobb i dag pga dette at jeg ringte legen. Han sa at det er vanlig med leamus i større muskelgrupper osv.  har ikke noe tegn ellers til ALS, ikke noe svikt i beina eller noe. Er 40 år. 

flere som har opplevd muskel rykninger? I arm fot etc? 

Anonymkode: d55d2...43e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt leamus i dag, ganske kraftige rykninger i leggmuskulaturen.

Jeg vil råde deg til å få behandling for helseangsten din. Hundre mennesker på KG kan fortelle deg hvor vanlig leamus er, så føler du deg kanskje bedre en liten stund, men så er det snart på'n igjen med samme runddansen.

I mellomtiden, prøv å stol på det legen din har sagt. Han er tross alt eksperten.

Anonymkode: 220ee...191

• Liker 3
Skrevet

Helseangst ja.. Hva er det med min atferd jeg har dårlig samvittighet for og som jeg er årvåkne for konsekvensene av?  Gjør den til en venn ved endring, en dag vil du komme til det selv.. 

Skrevet

Helseangst ser ut til å kunne bringe frem de merkeligste symptomer. Jeg snakker av erfaring. Når det er sagt, så er muskelrykninger ganske så vanlig. Jeg har også hatt i det i armer, ben, rygg osv til tider. 

Anonymkode: f9ce8...5a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helseangst ser ut til å kunne bringe frem de merkeligste symptomer. Jeg snakker av erfaring. Når det er sagt, så er muskelrykninger ganske så vanlig. Jeg har også hatt i det i armer, ben, rygg osv til tider. 

Takk for betryggende svar! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går ikke daglig rundt å tenker på det, men når jeg kjenner det slik som nå er det lett å take det verste 

Skrevet

Hei du . Så trist å lese at du går med frykt for sykdommen ALS. Vit at den sykdommen er sjelden og du har meget små sjanser for å få den sykdommen. Leamus er helt normalt hos mennesker innimellom. Føler du deg usikker og redd skal du ikke gå med denne frykten for den er krevende . Ta da kontakt med de i stiftelsen ALS Norge . www.alsnorge.no 

Skrevet

Det kan også være at du mangler Magnesium. Les om det. 

Men ellers kan du ta prøver hos legen, så kanskje det roer bekymringene dine 🙂

Anonymkode: 5778b...a5e

Skrevet

Ja får muskelrykninger i de store muskelgruppene, leggen, låret og armer. Kan bli utløst av stress feks. 

Anonymkode: ca8e8...e9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 17.05):

I dag har jeg hatt muskel rykninger i armen. Skikkelig ubehagelig, mest fordi jeg har helseangst og tenker med en gang at det er ALS og alvorlige sykdommer. 
ble så satt ut på jobb i dag pga dette at jeg ringte legen. Han sa at det er vanlig med leamus i større muskelgrupper osv.  har ikke noe tegn ellers til ALS, ikke noe svikt i beina eller noe. Er 40 år. 

flere som har opplevd muskel rykninger? I arm fot etc? 

Har ganske store mjskelrykninger i en arm ja. Har tilogmed tatt video fordi det ser helt rart ut og jeg ville se om det er noe jeg innbilte meg. Sjekket det ikke, men jeg har klem på en nerverot i nakken pga prolaps, noe som gir rykninger, kramper og strålesmerter i armene så det har nok noe med det å gjøre.  

Anonymkode: 0830d...0bb

Skrevet

Jeg har hatt leamus som kommer og går i åresvis. Oftest i muskulaturen rundt øynene.

Anonymkode: 9011b...2ea

Skrevet

MS? 

Anonymkode: acb41...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...