Gå til innhold

Udugelige foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hever stemmen til barna mine. Ikke noe jeg er stolt av, men ja jeg blir sint. Jeg skjeller ikke på dem eller kaller dem ting. Men jeg kan bli veldig høylytt i volumet og skarp i tonefallet mot de tre tenåringene mine som ikke gir seg og bare skal krangle. Jeg vet jo at det ikke er den beste måten, men når jeg MÅ ut av døra for å dra på jobb, de gnåler og hyler på hverandre, og jeg ikke får kontakt, såeh.....

Men dette er trygge tenåringer, vi har en god tone ellers, og alt er på stell ellers mtp oppfølging, tilgjengelighet, kosthold, trygge rammer ++, så vi har vel alle vårt som vi gjerne skulle løst bedre i foreldrerollen. 

Endret av Summeer
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da sier du i fra da, om det virkelig er skadelig for barna. 

Anonymkode: fa534...345

Skadelig er det neppe, men helt feil prioritering. 

theTitanic skrev (1 time siden):

Så du er en dømmende og dårlig venn altså..  

Dømmende og dårlig venn fordi jeg reagerer på dårlig sikring av barn i bil? De passive foreldrene som tilbringer helgene foran skjermen, har vi gradvis kuttet ut i livet vårt. Vi har ikke de samme verdiene, og da oppsøker vi nye vennskap 🙂

Anonymkode: 46828...980

Skrevet

Har familiemedlemmer som er åpne om at de fikk barn kun fordi de ville ha noen til å ta vare på dem når de blir gamle. Så innså de at barnet deres kunne nekte det, og fikk to til for å være på den sikre siden.

• Liker 1
Skrevet

Folk er jo flinkere med dyrene sine enn sine egne unger. Det var bare litt stigma.

Men foreldre propper barna med snop og junk food og foran tv, mens en hunden tar dem med på valpekurs osv , gir sunn og næringsrik mat for å få en glansfull pels osv . Kjøper gode forsikringer og betaler dyrt for å gå til dyrlegen (satt på spissen altså 🙈😂).

Anonymkode: c635f...53c

Skrevet

Mennesker som deg TS er utrolig irriterende. Hva med å drite i hva andre gjør, og heller bry deg om deg selv? Du har absolutt ingen ting med hvordan andre oppdrar barna sine, med mindre det er snakk om omsorgssvikt 

Anonymkode: 6171e...5ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg aldri tenke meg. Vi er tilstedevære og engasjerte foreldre. 

Men skrive kan dere ikke.

Og dere mangler kanskje litt innen empati, forståelse, raushet og livserfaring?

Anonymkode: ad6fc...f25

• Liker 3
Skrevet

ja de 30 minuttene ungen min fikk på ipaden mens vi ventet her om dagen gjorde stor skade. Spiller ingen rolle at han var ute resten av dagen med fotball og lek. 

Det er så flott det finnes perfekte foreldre som deg, ts 🥲🥲🥲

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men skrive kan dere ikke.

Og dere mangler kanskje litt innen empati, forståelse, raushet og livserfaring?

Beklager så meget. Tenk at ikke hele ordet kom med, håper virkelig du klarte å forstå innlegget. 

Empati og livserfaring har vi i massevis. Tror du følte deg litt truffet av hovedinnlegget, det går nok fint med dine barn også 🤗😉

Strange Doll skrev (42 minutter siden):

ja de 30 minuttene ungen min fikk på ipaden mens vi ventet her om dagen gjorde stor skade. Spiller ingen rolle at han var ute resten av dagen med fotball og lek. 

Det er så flott det finnes perfekte foreldre som deg, ts 🥲🥲🥲

Du forstår vel at jeg sikter til litt mer enn 30 minutter skjerm? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager så meget. Tenk at ikke hele ordet kom med, håper virkelig du klarte å forstå innlegget. 

Empati og livserfaring har vi i massevis. Tror du følte deg litt truffet av hovedinnlegget, det går nok fint med dine barn også 🤗😉

Ja men hvordan kan du vite hva andre foreldre gjør 24/7? Hvordan vet du hva de gjør når du ikke er tilstede? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du mener at alle som er uenig med deg føler seg truffet? Empatisk innstilling det, ja….

Mine barn var små før ipadenes tid.

Skrevet
Strange Doll skrev (8 minutter siden):

Ja men hvordan kan du vite hva andre foreldre gjør 24/7? Hvordan vet du hva de gjør når du ikke er tilstede? 

Når de har tv på mens gjester er der, og ungen sitter fastspent i stol foran tv, da får man en pekepinn. Og så har du de som er åpen om det. "Vi spiser alltid foran tv", "blir noen timer tv i helgene og ettermiddagene, slitsomt å aktiviseres ungene ". Ikke minst har man de som stadig sender snap, og ungene sitter plassert foran tv i bakgrunnen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...