AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Prøver å forstå, men jeg klarer det ikke. Overalt ser jeg foreldre som er totalt ubrukelige på enkelte områder. De sikrer barn feil i bil, de plasserer ungene foran skjerm, de stirrer selv på skjerm, de hever stemmen og kjefter høylytt på ungene. Noen er skadelig overvektig og har problemer med å løpe etter ungen, og overfører sine usunne vaner. Hvorfor få barn om det skal være slik? Å være en god og tilstedeværende forelder er virkelig ikke så vanskelig. Anonymkode: 46828...980 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 At du observerer noe her og der sier ikke nødvendigvis noe om totalbildet. Spesielt dette med skjerm, hva vet du feks om hvor mye skjermtid barnet har? Anonymkode: 2624a...a6c 23
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At du observerer noe her og der sier ikke nødvendigvis noe om totalbildet. Spesielt dette med skjerm, hva vet du feks om hvor mye skjermtid barnet har? Anonymkode: 2624a...a6c Dette er nære venner, ikke tilfeldige jeg ser i en park. Har to vennepar som bruker altfor mye tid på skjerm. Anonymkode: 46828...980 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Har lurt på det samme. Det å få barn er altoppslukende. Tror mange har ett drømmebilde av hvordan det er. Anonymkode: e90cf...e50 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Har du tenkt over at dine venner kan observere deg, og finne noe de synes er helt horribelt i forhold til hvordan du velger å oppdra dine barn? Ok, det finnes en haug med folk der ute, som burde tatt sikring av barn i bil mer alvorlig. Det finnes også mange som burde få nesa mer opp av skjermen. Og det finnes sikkert folk som med stor fordel for seg selv kunne endret vaner og gått ned i vekt. Men mye er jo "tolkningsspørsmål" også. Ting må veies mot hverandre, og det finnes antagelig ingen forelder som gjør alt rett. Anonymkode: 28a61...75c 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Jeg tenker de tingene du nevner er temmelig betydningsløse sammenlignet med hvordan mange barn, som ikke har det så greit, har det. I langt flere hjem enn du ville tro holder foreldrene på med rus, barnemishandling osv., og jeg ville heller rettet fokuset dit enn mot barn som får 2 timers skjermtid om dagen i steden for 1. Anonymkode: eddae...ae7 15
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Prøver å forstå, men jeg klarer det ikke. Overalt ser jeg foreldre som er totalt ubrukelige på enkelte områder. De sikrer barn feil i bil, de plasserer ungene foran skjerm, de stirrer selv på skjerm, de hever stemmen og kjefter høylytt på ungene. Noen er skadelig overvektig og har problemer med å løpe etter ungen, og overfører sine usunne vaner. Hvorfor få barn om det skal være slik? Å være en god og tilstedeværende forelder er virkelig ikke så vanskelig. Anonymkode: 46828...980 De er ikke nødvendigvis udugelige. Alle feiler her og der, men gjør ikke du også det? Sitter du oppi disse foreldrene hele dagen...? Jeg skjønner ikke hvordan du ellers kan vite det. Hva som skjer innenfor husets fire vegger når man ikke har besøk, er gjerne noe HELT annet enn ved besøk. Man besøker jo ikke noen som stirrer i skjermen hvert minutt av besøket. Da er det umulig å være "nære venner", som du selv skriver. Har du barn selv? Jeg skal ikke si meg uenig i noen av punktene du legger frem, jeg mener bare å si at alle gjør feil her og der. Det unnskylder ikke at noen foreldre sikrer feil i bil (vet de ikke bedre, kan man da spørre), det unnskylder ikke skjermbruk, høylytt kjefting og overvekt osv. Men alle gjør faktisk feil her og der. Men lider disse barna...? Anonymkode: 09814...36a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Treffer av og til på slike foreldre som ts, som tror de er verdensmester og mener at alle andre foreldre er udugelige. Uspiselige typer. Anonymkode: f05bd...7ee 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Treffer av og til på slike foreldre som ts, som tror de er verdensmester og mener at alle andre foreldre er udugelige. Uspiselige typer. Anonymkode: f05bd...7ee Følte deg truffet, skjønner jeg 😅 Anonymkode: 46828...980 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har du tenkt over at dine venner kan observere deg, og finne noe de synes er helt horribelt i forhold til hvordan du velger å oppdra dine barn? Kan jeg aldri tenke meg. Vi er tilstedevære og engasjerte foreldre. Anonymkode: 46828...980 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg aldri tenke meg. Vi er tilstedevære og engasjerte foreldre. Anonymkode: 46828...980 Nå sluttet jeg å ta deg på alvor. Din tro på egen perfeksjonisme avslørte deg. Anonymkode: 98236...2d8 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Ingen er så stor ekspert på barn som de som aldri har oppdratt barn selv. Det er alltid lett å skjønne hvem som er barnløse, det er de som klager mest over (manglende) oppdragelse og innbiller seg at de kunne gjort en bedre jobb selv. De som vet hvordan det faktisk er holder seg for god til slikt. Anonymkode: 1d10d...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er nære venner, ikke tilfeldige jeg ser i en park. Har to vennepar som bruker altfor mye tid på skjerm. Anonymkode: 46828...980 Men da sier du i fra da, om det virkelig er skadelig for barna. Anonymkode: fa534...345 2
Gjest theTitanic Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er nære venner, ikke tilfeldige jeg ser i en park. Har to vennepar som bruker altfor mye tid på skjerm. Anonymkode: 46828...980 Så du er en dømmende og dårlig venn altså..
got2go Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Og du gjør absolutt alt riktig skjønner jeg! Folk oppdrar barn forskjellig ts. 5
minister-mio Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Jeg jobber med barnefamilier og har helt motsatt inntrykk. Det er utrolig mange imponerende gode foreldrer. Noen ser kanskje litt mye på skjerm eller har ikke et optimalt kosthold selv, men stort sett er folk tilstedeværende og opptatt av og engasjert i barna sine. 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Jøss, henger du sammen med disse 24/7? Anonymkode: 31884...f27
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 Vil alltid være noen som kritiserer. Kanskje den overvektige foreldren du beskriver i innlegget ditt hadde blitt hakket på hvis de prøvde å trene litt, da hadde de jo prioritert tid vekk fra barnet. Anonymkode: e74bf...c20
Jentadi Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Det finnes mange flinke foresatte der ute. Jeg jobber med barn og treffer foresatte daglig. I tillegg vil jeg påpeke at foresatte bare er mennesker og dermed ikke perfekte. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 Jeg var perfekt forelder helt til jeg fikk barn selv... Det er lett å være perfekt i teorien, men IRL kommer livet i veien, stadig vekk. Stress, søvnmangel, slitasje på forhold osv.... Anonymkode: 3a143...41f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå