AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei! Jeg og typen fikk katt for noen dager siden, men vi begge vil helst ikke vil ha katten i sengen vår, men at den heller kan sove på gjesterommet eller på sofaen. Jeg har kjent kattungen siden den ble født og møtt henne hver dag fra hun ble født til jeg tok henne med meg hjem. Det har ikke vært noe problem! Trygg fra første sekund, skal helst ligge oppå meg, kose mye osv. Hun spiser som normalt, drikker vann og bruker sandkassen flittig! De første dagene så har jeg vært alene med henne, så når jeg skulle gå å legge meg satte jeg på et lite lys, la puter og pledd i hjørnet på sofaen til henne. Mat, vann, leke og kattedo står på sine vanlige plasser i stua/kjøkken (åpen løsning). Så hun har et stort område å benytte seg av og en koslige, trygg soveplass. Hun har ikke mjauet etter meg de første 2 dagene, men var et par mjau nå men som hun ga seg med etter 1-2 minutter. Lurer bare på om dette høres greit ut? Anonymkode: 90393...51b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Kattene våre har aldri sovet i sengen vår, og de har ett eget rom med sine ting oppe i 2 etasje. De har tilgang på stua/kjøkken nede, ganga osv… men når jeg står opp er de alltid oppe. Kommer stort sett ned når de hører lyder når vi står opp. Den eldste katten vet tydelig hvor vi er for han klorer på soveromsdøra eller soveromsvinduet om han vil ut eller inn. Anonymkode: 80461...1a4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Hva med å la hun sove på soverommet deres, men i egen seng på gulvet? Anonymkode: 15c3d...c90 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva med å la hun sove på soverommet deres, men i egen seng på gulvet? Anonymkode: 15c3d...c90 Da ender man opp med å måtte ta bort katten fra senga 100 ganger i løpet av natta Anonymkode: 0a887...068 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva med å la hun sove på soverommet deres, men i egen seng på gulvet? Anonymkode: 15c3d...c90 Noe sier meg at du aldri har hatt katt Anonymkode: 626b3...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Det høres helt greit ut. Jeg har latt de være alene om natten fra første dag. Første uka eller så på avgrenset og "kattesikret" rom, da du aldri vet hva de får til som kan være potensielt skadelig. Min erfaring er at de er så utslitt av inntrykk og lek at de sover gjennom natta. Lekene er knapt rørt morgenen etter. Aldri responder, ikke en gang med å snu deg i senga, om de mjauer eller klorer på dør. Da har du det gående. Anonymkode: 626b3...1b3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Det er ganske vanlig at de mjauer litt på kvelden de første nettene, men det er ikke farlig. Noen raser kan være litt masete på kvelden, spesielt hvis de er slitne og trøtte. Siden den slutter etter et par minutter godtar den å være alene, selv om den sikkert aller helst ville sovet på fanget ditt. Jeg mener at det er bedre for katten om den får være alene på et rom den kjenner til, og med tilgang til do, vann og eventuelt mat, enn å drasse den med seg inn på soverommet hvor den sikkert ikke er så godt kjent. Anonymkode: cb121...8ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå