Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt snue og vondt i hodet. Fullvaksinert  Negativ test i dag. Kan jeg dra på jobb i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mmd skrev (6 timer siden):

Litt snue og vondt i hodet. Fullvaksinert  Negativ test i dag. Kan jeg dra på jobb i morgen?

Nei. Du kan ha covid-19 og teste positivt i morgen.

Bli hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Er småforkjøla i dag selv, blir hjemme. Har vurdert test, men da må jeg vel være hjemme i morgen også selv om jeg skulle bli symptomfri ila dagen? Regelen er vel at man er i karantene i påvente av testsvar?

• Liker 1
Gjest bredbrem
Skrevet
kermit123 skrev (11 minutter siden):

Er småforkjøla i dag selv, blir hjemme. Har vurdert test, men da må jeg vel være hjemme i morgen også selv om jeg skulle bli symptomfri ila dagen? Regelen er vel at man er i karantene i påvente av testsvar?

Leser jeg riktig? Tenker du å la være å ta test for å unngå at den skal holde deg i karantene? Du skal holde deg hjemme, og ta test når du har symptomer.

Skrevet (endret)
2 hours ago, bredbrem said:

Leser jeg riktig? Tenker du å la være å ta test for å unngå at den skal holde deg i karantene? Du skal holde deg hjemme, og ta test når du har symptomer.

Ja du leste riktig. Jeg holder meg hjemme så lenge jeg har symptomer. Men jeg mener det virker mot sin hensikt å være i karantene helt til testsvar. Hvis jeg feks tester meg i dag, men føler meg helt fin i morgen. La oss si at testresultatet kommer onsdag klokka 13. Da vil jeg gå symptomfri hjemme to hele arbeidsdager. Tror dette gjør at færre tester seg.

Endret av kermit123
  • Liker 4
Skrevet
kermit123 skrev (2 minutter siden):

Ja du leste riktig. Jeg holder meg hjemme så lenge jeg har symptomer. Men jeg mener det virker mot sin hensikt å være i karantene helt til testsvar. Hvis jeg feks tester meg i dag, men føler meg helt fin i morgen. La oss si at testresultatet kommer onsdag klokka 13. Da vil jeg gå symptomfri hjemme to hele arbeidsdager. Tror dette gjør at færre tester seg.

Det går raskt nå. Har ikke hørt om noen som ikke har fått svar samme dag eller dagen etter på lang tid.

• Liker 1
Skrevet

Syns dette er vanskelig jeg. Til vanlig tar jeg evt en Paracet om jeg er forkjølet og går på jobb. Mens nå må jeg være hjemme og ta test. Og de har det blitt mange av. Får så fort grums i halsen og litt sånn diffuse symptomer. Kjenner at det er noe som ikke er helt 100% Noen ganger går det fort over mens andre ganger blir jeg forkjølet. Men likevel… Føler meg som tidenes hypokonder.

• Liker 3
Skrevet
bredbrem skrev (9 timer siden):

Test er frivillig.  

• Liker 1
Gjest bredbrem
Skrevet
zemer skrev (26 minutter siden):

Test er frivillig.  

Det var kanskje ikke poenget her?

Skrevet
bredbrem skrev (Akkurat nå):

Det var kanskje ikke poenget her?

Hørtes ut som noe en måttepå måte  du skrev det på.

• Liker 1
Gjest bredbrem
Skrevet (endret)
zemer skrev (På 23.8.2021 den 19.32):

Hørtes ut som noe en måttepå måte  du skrev det på.

merkelig å la være å ta en test fordi det betyr at man må i karantene.

Endret av bredbrem
Skrevet
kermit123 skrev (8 timer siden):

Jeg har alltid fått svar samme dag 

Skrevet
8 hours ago, kermit123 said:

Jeg har testa meg en drøss av ganger og har aldri opplevd at ikke resultatet er klart morgenen etter.

• Liker 2
Skrevet
bredbrem skrev (14 minutter siden):

Poenget mitt var uansett at jeg syntes det var merkelig å la være å ta en test fordi den kunne føre til at man ble sittende lengre i karantene. Eller hva tenker DU om det?

Enig med deg der. 

• Liker 2
Skrevet
kermit123 skrev (11 timer siden):

Du går ikke på jobb enten du har testet deg eller ikke. Du har luftveissymptomer og da skal du ta forhåndsregler. Har du covid-19, vil ikke den bli borte neste dag hvis du lar være å teste deg.

Det er like dumt som å la være å gå til legen hvis du har symptomer på kreft. Kreften blir ikke borte ved å ikke gå til legen.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Honey Dew said:

Du går ikke på jobb enten du har testet deg eller ikke. Du har luftveissymptomer og da skal du ta forhåndsregler. Har du covid-19, vil ikke den bli borte neste dag hvis du lar være å teste deg.

Det er like dumt som å la være å gå til legen hvis du har symptomer på kreft. Kreften blir ikke borte ved å ikke gå til legen.

Statistisk sett har vel kreft en -vesentlig- høyere risiko enn COVID-19, så den sammenligningen var svak. Men jeg er jo forsåvidt enig i hva du sier. Bare en krevende øvelse å ta den forholdsregelen hver gang man kjenner på noe som kan være COVID-19, for den lista er lang ...

Endret av kermit123
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Oppdatering fra TS: fortsatt litt tett i nesa, jobbet  hjemme snart en uke. Testet negativt to ganger. Jeg er heldig som har en jobb som jeg i stor grad kan utføre fra hjemmekontor,  men hvordan løser butikkansatte, lærere, bussjåfører og andre å bli småforkjølet for tiden? Sykemelding?

(det et vel forresten ikke noe som heter forkjølelse lengre, alt er koronadymptomer)

Endret av mmd
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, mmd said:

Oppdatering fra TS: fortsatt litt tett i nesa, jobbet  hjemme snart en uke. Testet negativt to ganger. Jeg er heldig som har en jobb som jeg i stor grad kan utføre fra hjemmekontor,  men hvordan løser butikkansatte, lærere, bussjåfører og andre å bli småforkjølet for tiden? Sykemelding?

(det et vel forresten ikke noe som heter forkjølelse lengre, alt er koronadymptomer)

Man kan vel gå på jobb med restsymptomer så lenge man har testet negativt på covid?

Når jeg er i tvil ringer jeg coronatelefonen i kommunen.

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier i hjemmetjenesten. Tidligere het det seg at vi skulle være symptomfrie før vi kom på jobb, nå har vi fått beskjed om at restsymptomer er ok så lenge vi har munnbindet på hele dagen. Der det er mulig blir vi også satt til andre ting enn pasientært arbeid.

• Liker 1
  • Opprett ny...