Gå til innhold

internettavhengighet

Fremhevede innlegg

Gjest lillevotten
Skrevet

- noen som har erfaringer med dette? Regner med jeg ikke er den eneste som har et snev her. Ser jo at mange har styggelig mange innlegg (ikke dermed sagt at de har et problem altså. Det går vel mer på om man selv synes man har et problem, og om man takler hverdagen.)

Altså: Noen? Erfaringer? Tips til å komme ut av det?

Kanskje dumt å skrive om nettavhengighet siden jeg må på nettet for å sjekke etter svar.. Men jeg er jo her likevel.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne like godt vært meg som skrev. Er altfor avhengig, og gjør ikke noe med det. Men kan like gjerne prøve og gi deg tips.

Gjør de tingene du vanligvis gjør. trene, kjøre ungene til skolen (forutsett at du har unger..) dra på cafe, jobb ++ internet forsvinner ikke selv om du ikke er innom hele tiden.

Si aldri nei til venner som spør om du vil finne på no. Dra aldri hjem for å sjekke ditt og datt.

og sist men ikke minst bli enig med deg selv, om når du skal få være på nettet. Gi deg selv internet-tid. Og da får du BARE bruke nettet da.

Skrevet

Har skrevet mange innlegg her, men er ikke på noen måte avhengig av internett. Klarer meg helt fint uten både i ferier og i andre perioder. Er ofte inno hver dag, men må ikke.

Skrevet

Tusen takk, malicous. (Veldig ikke-malignt svar fra deg, for øvrig ;) Setter pris på det)

Ja, de rådene er nok gode. Jeg sitter visst og ikke følger dem akkurat nå (hrmfh). Men jeg kan jo dytte litt i deg også, sånn i tilfelle du trenger det: "kom deg av nettet, NÅÅ..!" Heh. Da var det gjort. Hvis du trengte det da..

Skrevet
Tusen takk, malicous. (Veldig ikke-malignt svar fra deg, for øvrig ;) Setter pris på det)

Ja, de rådene er nok gode. Jeg sitter visst og ikke følger dem akkurat nå (hrmfh). Men jeg kan jo dytte litt i deg også, sånn i tilfelle du trenger det: "kom deg av nettet, NÅÅ..!" Heh. Da var det gjort. Hvis du trengte det da..

alle trenger det :) Og jeg skal jammen finne på noe annet etterpå. Var uten internet i en periode på 2 mnd. Kjente avhengigheten.

lykke til! :)

Skrevet

Jeg er ofte på nett, men føler meg ikke avhengig.

Dersom jeg er borte noen dager, eller for den saks skyld en uke eller to, kan jeg fint klare meg uten :)

Men jeg trenger nettet i forbindelse med skolen også, så slik sett er jeg nok avhengig :roll:

Skrevet

Trur nok jeg var litt avhengig en stund, men så var det byggearbeid og de grov opp kabelen, etter det har jeg ikke det samme behovet for å surfe lengre. :sjenert: Noen sider som jeg var inne på flere timer hver dag er jeg nesten ikke inn på lengre. Nå titter jeg innom et par ganger om dagen, gjerne hvis jeg er alene hjemme og skal spise :)

Skrevet

Ja, jeg er også internettavhengig! Men samtidig vet jeg at jeg klarer meg uten nettet, siden jeg har klart meg uten tidligere. Maskinen min brøt sammen i våres, og siden det tok 3 mnd å få tak i en ny, fikk jeg plutselig masse tid til overs. Endelig fikk jeg tid til å lese, trene osv. Etter denne internettpausen har jeg blitt mer obs på å ikke sitte for lenge av gangen foran maskinen.

Synes forøvrig det er mye bedre å sitte foran datan enn foran tven. Når du bruker nettet er du faktisk aktiv og skriver, leser og lærer masse, i tillegg til at det er mye underholdning. Jeg ser feks aldri på tv, som jeg synes blir altfor passivt og sløvende :)

Skrevet

F...n! Sitter her enda.. Flau, flau.. Hvor blir viljestyrken min av!

Skrevet

Jeg er nok også avhengig av internett - eller Kg, faktisk. Det går sjelden en dag hvor jeg ikke er pålogga. Da må jeg være bortreist eller no'. Det er jo ikke sånn at jeg tenker på KG når jeg ikke har tilgang, men er jeg hjemme, klarer jeg ikke pc'n stå i fred om jeg har ei ledig stund. Og ofte går nok nett-tida utover andre aktiviteter...

Ikke det at jeg sier nei til å gjøre andre ting pga nettet, men mye av tiden jeg kunne ha brukt på å finne noe annet, går med til nettopp nettet...

Det hjelper veldig på meg at mannen klager på nett-tiden min - da skjerper jeg meg for en periode. Det å gjøre en avtale på hvor mye nett-tid som er greit er også en ide, og det har også fungert for meg.

Det kunne vært godt å ikke være så avhengig...men jeg er enig i at jeg syns det er bedre anvendt tid enn å sitte foran tv'n. Jeg føler jeg har mye mer igjen for nett-tiden enn for tv'titting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...