Gå til innhold

Gråter du hver psykologtime?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått i et halvt år nå. Har kanskje gråte i 90% av timene jeg har hatt. Jeg tror grunnen til det er at jeg har holdt alt inne så lenge, alt det vonde, så når jeg først får snakket med noen om det så bare fosser det ut tårer. Blir alltid så flau når jeg skal ut av kontoret og går gjennom venterommet for alle ser jo på meg at jeg nettopp har gråte og nesa renner 😅 flere som gråter her? 

Anonymkode: dfd83...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg gråter hver gang. Vi snakker om vanskelige ting og jeg er veldig følsom. 

Skrevet

Får som regel alltid tårer i øynene, men klarer ikke å gråte før jeg har kommet ut og er alene. Hender jeg ser pasienter komme gråtende ut mens jeg sitter i venterommet, har aldri tenkt noe over det. Det er helt naturlig å gråte når man er hos psykologen tenker jeg. 

Skrevet

Ja for det er så vondt og utmattende.   😢

Anonymkode: 5942d...5ff

Skrevet

Har aldri grått hos psykologen. Har blitt så irritert over kveruleringen til en psykolog at jeg fikk tårer i øynene av frustrasjon, men da gikk jeg. Grine kan jeg gjøre hjemme. 

Anonymkode: ce163...3d6

Skrevet

Har hatt totalt sammenbrudd hver uke hos psykologen det siste året… blitt innlagt rett etter timene og… mister kontroll over kroppen og meg selv… så kanskje behandlingen er mot sin hensikt..

Anonymkode: ba463...0f4

Skrevet

Nei, ikke hver gang. Har gått til psykolog i sikkert 5 år til sammen, tok 3 år før jeg i det hele tatt klarte å gråte. Nå gråter jeg en og annen time - om tema blir for tøft.

Anonymkode: 51e9b...74f

Skrevet

Ja. Men blir like sint på meg selv hver gang, jeg vil ikke sitte der og gråte. 

Anonymkode: e82aa...164

Skrevet

Nei, har aldri grått hos psykologen, men er ikke en veldig følelsesperson heller.

Anonymkode: c44f6...c4b

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri. Er det vanlig?

Anonymkode: 8fb41...3ae

• Liker 1
Skrevet

Det skjer. Men ikke ofte. En av ti, kanskje en av åtte timer. Tenker at en skal føle og være i kontakt med følelsene, men samtidig bør behandlingsopplegget har en intensitet som gjør at pasienten klarer å komme gjennom timen og få utbytte, få jobbet målrettet med det en er der for å jobbe med. Og det fungerer ikke om en sitter og hulker eller er altfor overveldet. Så om en gråter mye hver time, bør kanskje noe endres slik at en klarer å holde fokuset og følelsene litt i sjakk

Skrevet

Jeg har gått ukentlig til psykolog i tre måneder, har grått hver gang - unntatt forrige gang. Det som skjedde da, var at jeg ba om litt oppfølging i forhold til hva jeg hadde lagt ut om i de tre månedene, men så at psykologen bare virret og ikke visste hva han skulle si. For første gang gikk jeg ut fra kontoret hans med en litt kald holdning 🙁

Anonymkode: 6f8e7...157

Skrevet

Aldri grått hos psykiateren.

Anonymkode: 2cf8f...2b1

Skrevet

Nei, men det var heller ikke hver gang vi snakket om de tingene som er skikkelig vondt. 

Tror jeg gråt mye i stillhet alene før timene jeg hadde og ble "ferdig". 

Skrevet

Nei, som mann er det helt utenkelig.

Skrevet
Anonymburker skrev (2 minutter siden):

Nei, som mann er det helt utenkelig.

Da er ikke du en ekte mann...

Anonymkode: 6314f...cd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er ikke du en ekte mann...

Åh? Fordi jeg ikke gråter hos psykologen?

Skrevet

Grått hver eneste time i 5 år, utenom sist gang. Føltes rart å ikke gråte. Har aldri opplevd noe fælt, er bare så følsom.

Anonymkode: 835ef...ea1

Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Åh? Fordi jeg ikke gråter hos psykologen?

Jeg tolket kanskje innlegget ditt litt feil, altså at du mente at du aldri gråter, beklager isåfall det! Men uansett, ekte menn gråter også hos psykologer! Så hvis du holder tårene tilbake fordi du er en mann så er det veldig feil! Da holder du heller tårene tilbake fordi det ikke er din natur til å gråte, ikke fordi du er en mann...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har grått iallefall 90% av timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...