AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #21 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil ikke si det er skikkelig uansvarlig, da hadde jeg ikke gjort det! Anonymkode: 9eb5f...a2a Selvfølgelig er det grovt uaktsomt. Hva skjer om den løsner og treffer syklister eller fotgjengere langs veien? Eller en annen bil i litt høyere fart. Det er jo på nivå med fyllekjøring. Det forstår jeg, selv om jeg ikke kjører med henger. Anonymkode: 2fe34...539 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #22 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig er det grovt uaktsomt. Hva skjer om den løsner og treffer syklister eller fotgjengere langs veien? Eller en annen bil i litt høyere fart. Det er jo på nivå med fyllekjøring. Det forstår jeg, selv om jeg ikke kjører med henger. Anonymkode: 2fe34...539 For å supplere litt... Selv uten hengerlappen forstår jeg at ting som en defekt del, eller en fartsdump, eller brå endring i fart, er grunnen til at det er krav om sikkerhetsvaier når man har henger. Anonymkode: 2fe34...539 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #23 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor samtykket du i førerkortbeslag? Det skulle du aldri gjort. Anonymkode: 7b7fe...94b Men, som jeg nevnte over, ville han blitt anmeldt og domstolen ville fradømt ham førerrett. Anonymkode: 83501...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #24 Del Skrevet 22. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men, som jeg nevnte over, ville han blitt anmeldt og domstolen ville fradømt ham førerrett. Anonymkode: 83501...a58 Det er tull. Da må politijurist sende saken over til tingretten innen tre uker. Hvis du samtykker så blir saken din bare liggende hos politiet i lang tid før noe skjer. Anonymkode: 7b7fe...94b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #25 Del Skrevet 22. august 2021 Send en e-post med engang hvis du trekker samtykket ditt. Det er det lureste du gjør nå. Saken din er en fille sak. Anonymkode: 7b7fe...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #26 Del Skrevet 22. august 2021 Jeg skrev ikke dette for å ha en diskusjon om hvor lite eller hvor mye uansvarlig jeg var, jeg skrev dette for å høre om de hadde rett til å ta førerkortet! jeg mener dette ikke kvalifiserer til førerkortbeslag, maks en bot! Anonymkode: 9eb5f...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #27 Del Skrevet 22. august 2021 Nå er det jo slik at det er lov å kjøre tilhengere uten brems uten sikkerhetswire, så jeg kan ikke se den voldsomme uaktsomheten her, selv om det var uaktsomt. Jeg ville nok prøvd saken, med mindre hengeren var tingt lastet eller du holdt høyhastighet da du ble stanset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 22. august 2021 #28 Del Skrevet 22. august 2021 Jeg har møtt en bil som mistet hengeren. I vårt tilfelle var det bare skrammer. Men tror nesten du må være et troll, om du ikke ser at du var veldig uansvarlig her. En bot for å risikere andres liv i trafikken? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #29 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du tuller? Du syntes ikke det er skikkelig uansvarlig å kjøre med en henger som ikke er sikret forsvarlig? Hadde nok ikke andre tenkt om de fikk hengeren midt i fronten på sin egen bil, det er snakk om en del kilo og i fart i tillegg så kan det få dødelige følger om hengeren løsner og treffer andre Anonymkode: 75361...d1c Synes du det er uansvarlig å kjøre med henger som ikke er utstyrt med brems? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #30 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er tull. Da må politijurist sende saken over til tingretten innen tre uker. Hvis du samtykker så blir saken din bare liggende hos politiet i lang tid før noe skjer. Anonymkode: 7b7fe...94b AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Send en e-post med engang hvis du trekker samtykket ditt. Det er det lureste du gjør nå. Saken din er en fille sak. Anonymkode: 7b7fe...94b Så du mener dette ikke kvalifiserer til førerkortbeslag? Finner nemlig ingen steder hvor det står noe om at man mister lappen pga det. jeg og synes dette er en fillesak som kun burde blitt gitt en muntlig tilsnakk/advarsel evnt maks en bot Anonymkode: 9eb5f...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #31 Del Skrevet 22. august 2021 SS skrev (1 minutt siden): Jeg har møtt en bil som mistet hengeren. I vårt tilfelle var det bare skrammer. Men tror nesten du må være et troll, om du ikke ser at du var veldig uansvarlig her. En bot for å risikere andres liv i trafikken? Har du noen gang sett en bil som har mistet tilhenger med sikkerhetswire tilkoblet? Det er ikke slik at det er helt ufarlig det heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #32 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er tull. Da må politijurist sende saken over til tingretten innen tre uker. Hvis du samtykker så blir saken din bare liggende hos politiet i lang tid før noe skjer. Anonymkode: 7b7fe...94b Ja? Og politijuristen anmelder med én gang den får tilgang til salen. Da går det fort. Og selvsagt tar det tid om man samtykker. Sier seg selv. Men da blir man ikke anmeldt og man får et forenklet forelegg. Anonymkode: 83501...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #33 Del Skrevet 22. august 2021 Hva hadde du gjort hvis du mistet hengeren i fart og den traff andre og drepte dem, så lenge du fikk beholde førerkortet. Synes du viser en dårlig sikkerhetsvurdering her. Folk som ikke klarer å vurdere hva som er farlig og ikke når det gjelder sikkerhet, har ingenting bak et ratt å gjøre. Anonymkode: 4e893...bd9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #34 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener dette ikke kvalifiserer til førerkortbeslag? Finner nemlig ingen steder hvor det står noe om at man mister lappen pga det. jeg og synes dette er en fillesak som kun burde blitt gitt en muntlig tilsnakk/advarsel evnt maks en bot Anonymkode: 9eb5f...a2a Man kan begrunne førerkortbeslag i brudd på veitrafikklovens paragraf 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #35 Del Skrevet 22. august 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Nå er det jo slik at det er lov å kjøre tilhengere uten brems uten sikkerhetswire, så jeg kan ikke se den voldsomme uaktsomheten her, selv om det var uaktsomt. Jeg ville nok prøvd saken, med mindre hengeren var tingt lastet eller du holdt høyhastighet da du ble stanset. Hengeren var tom og kjørte i 60 i 60 done, var på vei for å hente noe Anonymkode: 9eb5f...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #36 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva hadde du gjort hvis du mistet hengeren i fart og den traff andre og drepte dem, så lenge du fikk beholde førerkortet. Synes du viser en dårlig sikkerhetsvurdering her. Folk som ikke klarer å vurdere hva som er farlig og ikke når det gjelder sikkerhet, har ingenting bak et ratt å gjøre. Anonymkode: 4e893...bd9 Hadde det vært bedre om vedkommende hadde kjørt med en tilhenger som ikke var utstyrt med brems? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #37 Del Skrevet 22. august 2021 Du har ingen fordeler ved å samtykke. Anonymkode: 7b7fe...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #38 Del Skrevet 22. august 2021 Her: https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/trafikksikerhet/slik-laster-du-trygt-og-sikkert-pa-tilhenger/politiets-reaksjoner-pa-farlig-last-pa-tilhenger/ Basert på de andre svarene ser du at det er en alvorlig mangel. Anonymkode: f01ef...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 22. august 2021 #39 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For å supplere litt... Selv uten hengerlappen forstår jeg at ting som en defekt del, eller en fartsdump, eller brå endring i fart, er grunnen til at det er krav om sikkerhetsvaier når man har henger. Anonymkode: 2fe34...539 Det er ikke krav om brems, og følgelig ikke krav om sikkerhetswire på tilhengere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #40 Del Skrevet 22. august 2021 PetterKanin skrev (8 timer siden): Man kan begrunne førerkortbeslag i brudd på veitrafikklovens paragraf 3. Nettopp. Og den brukes alltid for alt den er verdt alltid. Og må også si at å miste førerretten er en for streng reaksjon her. Anonymkode: 83501...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå