Gå til innhold

Duftpinner med lukt av jul, høst, vinter osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om mange typer duftlys, men er på jakt etter duftpinner som har deilige, krydrede lukter som passer til høst, vinter og jul. Gjerne søt gjærbakst, vanilje og kanel, kardemomme, duften av brennende bål, gran og slike ting. 

Anonymkode: 4e6b5...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet om mange typer duftlys, men er på jakt etter duftpinner som har deilige, krydrede lukter som passer til høst, vinter og jul. Gjerne søt gjærbakst, vanilje og kanel, kardemomme, duften av brennende bål, gran og slike ting. 

Som feks duften av nystekte boller eller gløgg?! Kanskje Interiørguru kan hjelpe deg?  Ellers så er det mange som selger duftartikler med lignende dufter som du nevnte. 

Anonymkode: fef34...93b

• Liker 3
Skrevet

Kremmerhuset selger refill-pakninger med duftpinner, så da kan du eventuelt kjøpe selve duft-væsken et annet sted, og finne en passende krukke/beholder.

Nille hadde mange slags duft-væsker før. Jeg vet ikke om de har det nå.

• Liker 1
Skrevet

Duftlys og duftpinner som man setter ned i duftoljer/romduft, kan inneholde farlige kjemikalier som kan være allergiframkallende, gi alvorlig øyeirritasjon og forårsake irritasjon av luftveiene. I tillegg kan duftoljer være giftige for miljøet, og i verste tilfelle skadelig for mennesker. 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/advarer-etter-kontroll-av-duftlys-og-duftoljer/71729709

https://boligpluss.no/diy/slik-lager-du-duftpinner-pa-budsjett

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det må da være mye bedre å fylle huset med ekte dufter av søt gjærbakst m.m.? :jepp: :kokk: :tre: :kaffekopp:

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville heller satset på oljer og diffuser, f eks fra doTerra.

• Liker 2
Skrevet

Jammen herregud da folkens... Jeg vet at duftpinner eksisterer, jeg var på jakt etter en spesifikk anbefaling. Og jeg gir da pokker i allergier og sviende øyne, det har ikke jeg fått etter 5+ år med duftpinner i hus, og det er kun jeg som bor her. Men takk for forslag om butikker og slikt å sjekke ut, skal sniffe meg frem der. Dere med pekefingeren kan stikke den oppi rumpa i stedet. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jammen herregud da folkens... Jeg vet at duftpinner eksisterer, jeg var på jakt etter en spesifikk anbefaling. Og jeg gir da pokker i allergier og sviende øyne, det har ikke jeg fått etter 5+ år med duftpinner i hus, og det er kun jeg som bor her. Men takk for forslag om butikker og slikt å sjekke ut, skal sniffe meg frem der. Dere med pekefingeren kan stikke den oppi rumpa i stedet. 

Å jasså du? "rumpa"???!!!! :jolie:Og "dere"???!!!! Jeg skrev egenhendig alle svarene :jolie:

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

rumpa

Den eneste plassen i en bolig at parfyme kan benyttes, er etter min mening på wc (for å skjule stygge dufter). 🚾:fart2: 🌸

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å jasså du? "rumpa"???!!!! :jolie:Og "dere"???!!!! Jeg skrev egenhendig alle svarene :jolie:

Kan jo ikke stå å bake kanelboller og julekaker daglig hele høsten og vinteren må du da skjønne, derfor trenger jeg duftpinner. Duftlys orker jeg ikke brenne, det ødelegger luftkvaliteten. Men takk for dine bidrag lell.... 

https://www.terrigeno.no/merker/durance/refill-dekorativ-hjemmeparfyme-1

Denne har appelsin og kanellukt, det er jo litt julete.

Eller mandarin og kanel.

https://trendhuset.no/butikk/interiør/duftlys-og-duftpinner/voluspa-duftlys-og-duftpinner/voluspa-duftpinner-mandarin-kanel/

Jukelukter kommer nok mer nå fremover mot høst 

Anonymkode: c82ae...b3d

Takker og bukker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan jo ikke stå å bake kanelboller og julekaker daglig hele høsten og vinteren må du da skjønne, derfor trenger jeg duftpinner. Duftlys orker jeg ikke brenne, det ødelegger luftkvaliteten. Men takk for dine bidrag lell.... 

Takker og bukker. 

Du vet at duftpinner er like skadelige for luftkvaliteten som lys? Blir ufullstendig forbrenning av begge deler. Litt sært å avskrive den ene med omfavne den andre når begge er ille. 

Anonymkode: 035ad...9bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan jo ikke stå å bake kanelboller og julekaker daglig hele høsten og vinteren må du da skjønne

Jo det kan du :) Jeg kan hjelpe til med å bake og å smake :kokk::spise:

Skrevet
On 8/22/2021 at 4:54 PM, AnonymBruker said:

Duftlys og duftpinner som man setter ned i duftoljer/romduft, kan inneholde farlige kjemikalier som kan være allergiframkallende, gi alvorlig øyeirritasjon og forårsake irritasjon av luftveiene. I tillegg kan duftoljer være giftige for miljøet, og i verste tilfelle skadelig for mennesker. 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/advarer-etter-kontroll-av-duftlys-og-duftoljer/71729709

https://boligpluss.no/diy/slik-lager-du-duftpinner-pa-budsjett

Alt kan være allergifremkallende, kreftfremkallende og hva som verre er.

Livet er i verste fall dødelig. Lev det!

Anonymkode: e0f6e...60d

Skrevet

De beste  duftene, syns jeg, får man av eteriske oljer kjøpt på helsekost, som man har i vann i en diffuser.

Du nevner furu, det har dem, og andre varme tresorter som frankincense og sandeltre. Med ekte oljer, de er litt dyre men drøye, så får du også den psykiske fordelen. Er veldig beroligende og avslappende. 

duftfukter.no

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt kan være allergifremkallende, kreftfremkallende og hva som verre er.

Livet er i verste fall dødelig. Lev det!

Anonymkode: e0f6e...60d

Viktig å sette pris på de små gleder åså :) Og stress er jo helseskadelig så om man har glede av duftpinner og vil slappe av hjemme, kjør på! 😊

Anonymkode: 215b3...682

Skrevet

Skandinavisk har mange slike lukter, feks en som heter Jul, og en som heter Skog. Vi har brukt den som heter Skog, og liker den godt.

https://www.keiserensnye.no/categories/duft/sort-by/1/?page=2

Anonymkode: d72ca...f3e

Er den som lukter Skog typisk høstduft? :) Takk for anbefalinger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er den som lukter Skog typisk høstduft? :) Takk for anbefalinger 

Jeg har egentlig ikke noen formening om det er en "høstduft " eller ikke, men den lukter litt som fuktig skog gjør. Kanskje høstaktig 🤷‍♀️

De har også noen tyngre og mer krydrete lukter. Selges på mange interiørbutikker.

Anonymkode: d72ca...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...