Gå til innhold

Hvor fort virker reseptfrie allergipiller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har symptomer på husstøvmiddallergi. (Tok koronatest som var negativ.)

Får ikke legetime før på fredag. Jeg plages veldig av ganske konstant rennende, røde og hovne øyne, samt rennende nese, nysing..

Så tenkte å kjøpe zyrtec i morgen. Men noen sa at den ikke virker før det har gått ca 1 uke. Da er vitsen litt borte... Får forhåpentligvis noe utskrevet av lege som funker fort.?

Anonymkode: 77841...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkningstid er forskjellig fra person til person, hos noen har det effekt etter 20 min, noen har først virkning etter en ukes bruk mens andre virker det ikke på. Zyrtec gis også på resept, men da som cetirizin, zyrtec og cetirizin er det samme igrunn.. Mange av allergitablettene man får av legen kan man altså få reseptfritt - men det er billigere om man får dem på resept. Jeg tror jeg ville ha prøvd zyrtec/cetirizin. Enten så virker det eller så virker det ikke. Om det virker sier du dette til legen, så får du sikkert resept. 

Anonymkode: 85656...c0d

Skrevet

Min erfaring er at de virker ganske kjapt... fra 1 til 2 dager 

Skrevet

Innen en halvtime pleier de i å effekt. Hvis det tok en uke så var det vel ikke allergi, men ble frisk av seg selv 😂

Anonymkode: 92e76...411

Skrevet

Har hatt symptomer før og, men trodd jeg var i ferd med å bli forkjøla. Da har det ikke vært så ille som nå, og det har kommet og gått i perioder. Bare vart i 3-4 dager på det verste kanskje. Og mye mildere enn nå.

Så håper at det er som paracet mot hodepine, rask virkning.

Anonymkode: 77841...530

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Innen en halvtime pleier de i å effekt. Hvis det tok en uke så var det vel ikke allergi, men ble frisk av seg selv 😂

Anonymkode: 92e76...411

Jeg har allergi, men de virker ikke på meg, har prøvd snart alle typene. 

Anonymkode: 85656...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...