Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bytter på å stå opp i helgene, hvor lenge sover den andre? Og hva gjør den som står opp med barna i mens? Når jeg står opp, så slapper vi litt av (leser, leker), spiser frokost og jeg tar morgenstell. Når faren står opp, så sover han i sofaen mens barna står på TV. Ingen frokost eller stell før jeg står opp. Kanskje jeg forventer for mye? Jeg synes det hadde vært fint om den som stod opp også ordnet barna og ga frokost i det minste. 

Anonymkode: ec987...9ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som står opp tar morgenstell, lager istand frokost, gir hunden mat og setter på kaffe. Den andre sover ikke noe særlig lenger, men får stå opp til kaffe som er klar og barn som spiser frokost. Så har vi koselig morgenstund sammen. 

Anonymkode: 62ab9...217

• Liker 9
Skrevet

Når jeg står opp skrur jeg på TV-en og drikker kaffe en stund før jeg gjør noe som helst. Etterpå steller jeg barna og lager frokost. Rydder kanskje litt. Mannen er ikke like avhengig av kaffe for å våkne som meg, så han begynner gjerne med å tømme oppvaskmaskinen, sette på en klesvask e.l. Heldigvis aksepterer han at vi fungerer forskjellig og lar meg slappe av med kaffekoppen 🙂 Vi legger oss tidlig, så den som "sover ut" sover aldri så lenge. Til mellom 7 og 8 et sted. 

Anonymkode: b651a...aa8

• Liker 3
Skrevet

Den som står opp lager frokost, går morgentur med hunden og er som regel ute med barna. 

Hvis det er uvær kan det være han ligger litt på sofaen til han får våknet til, men jeg nok mer går i gang med tegning, perler eller andre ting. Men barna er glade og den andre får sovet ut mer. 

Anonymkode: c315b...cf7

Skrevet

Den som har sovedag får sove så lenge den trenger (sjeldent lenger enn 10). Dem som står opp lager frokost, morgenstell, går ut med barnet før evt dupp. Om vi dupper på sofaen mens barnet leker er helt innafor når ungen våkner 06.

Er sammen resten av dagen.

Anonymkode: 90dc9...07f

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som bytter på å stå opp i helgene, hvor lenge sover den andre? Og hva gjør den som står opp med barna i mens? Når jeg står opp, så slapper vi litt av (leser, leker), spiser frokost og jeg tar morgenstell. Når faren står opp, så sover han i sofaen mens barna står på TV. Ingen frokost eller stell før jeg står opp. Kanskje jeg forventer for mye? Jeg synes det hadde vært fint om den som stod opp også ordnet barna og ga frokost i det minste. 

Du har jo et ekstra barn. 

Du krever ikke for mye om du ber han ta stellet om morgenen.

Dere er likeverdige foreldre. 

Endret av Hesmeta
  • Liker 10
Skrevet

Barnet står opp 6-7 tiden, begge slapper av i noen timer med barne-TV. Mor får i gang dagen fortere en far. Far hopper opp av sofaen når han hører mor komme ned trappa. Prøver å ikke sove lenger en til 10.00. Vi er begge b mennesker så deilig å hvile ut når vi kan det. 

Anonymkode: 78664...3a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når jeg står opp skrur jeg på TV-en og drikker kaffe en stund før jeg gjør noe som helst. Etterpå steller jeg barna og lager frokost. Rydder kanskje litt. Mannen er ikke like avhengig av kaffe for å våkne som meg, så han begynner gjerne med å tømme oppvaskmaskinen, sette på en klesvask e.l. Heldigvis aksepterer han at vi fungerer forskjellig og lar meg slappe av med kaffekoppen 🙂 Vi legger oss tidlig, så den som "sover ut" sover aldri så lenge. Til mellom 7 og 8 et sted. 

Anonymkode: b651a...aa8

Jeg legger meg også tidlig, så er gjerne til kl 8 jeg sover.. han derimot legger seg alltid sent..

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Den som står opp tar morgenstell, lager istand frokost, gir hunden mat og setter på kaffe. Den andre sover ikke noe særlig lenger, men får stå opp til kaffe som er klar og barn som spiser frokost. Så har vi koselig morgenstund sammen. 

Samme her :) ingen av oss som har behov for å sove lenger enn til 8-8:30

Anonymkode: 67778...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da er det jo ikke noe vits å bytte på å stå opp da. Skal en bytte på stå opp så hadde sett på det som en selvfølge at jeg sov til 10-11 om morgenen. Å når det er far sin tur til å sove lenge så hadde regnet med at han også sov til 10-11.

Anonymkode: 44d9d...79d

• Liker 4
Skrevet

Glad jeg er single.

Anonymkode: 32923...cc2

• Liker 2
Skrevet

Den som står opp tar morgenstellet på begge barna, gir begge frokost, tar oppvaskmaskinen og rydder bort tørt tøy. Den andre sover til 8.00.

Så bytter vi på neste dag.

Har du snakket med mannen din om dette? Hva mener han selv blir riktig? 

Anonymkode: 53a6f...c96

• Liker 2
Skrevet

Har dere snakket sammen om dette? Vi står opp en morgen hver i helgen ca. kl 06.00, og den som står opp tar selvfølgelig morgenstell + gir frokost. Den andre sover til 07.30-09.00.

Skrevet

Morsomt at dere prøver å få det til å høres ut som å sove til 8 er noe bra. Skal det være noe poeng i å bytte på stå opp så må en jo få sove til 10-11.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Morsomt at dere prøver å få det til å høres ut som å sove til 8 er noe bra. Skal det være noe poeng i å bytte på stå opp så må en jo få sove til 10-11.

Etter at jeg fikk små barn greier jeg sjelden å sove så lenge 😄

• Liker 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (2 minutter siden):

Etter at jeg fikk små barn greier jeg sjelden å sove så lenge 😄

Da er vi jammen meg forskjellig,når jeg har barnefri sover jeg lett til 12-13. Så hadde jeg LETT sovet til 10-11 med beste samvitighet hvis jeg og samboeren byttet på å stå tidlig opp. Sånn er han også.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da er vi jammen meg forskjellig,når jeg har barnefri sover jeg lett til 12-13. Så hadde jeg LETT sovet til 10-11 med beste samvitighet hvis jeg og samboeren byttet på å stå tidlig opp. Sånn er han også.

Jeg er først til buffeten om morgenen til og med når vi har barnefri og er på hotell, og jeg er ingen morgenfugl. Savner å kunne greie å sove ut 😄

Skrevet

Øh. Mannen din står jo teknisk sett ikke opp, TS...

Anonymkode: 23314...140

• Liker 10
Skrevet

Har sikkert ulike rutiner, men det skulle bare mangle. Når jeg står opp sist lager jeg mat til meg selv, og pirker han på det peker jeg på kjøkkenet og informerer om at han vet hvor maten er.

Anonymkode: f708d...f75

Skrevet

Jeg pleide også å legge meg på sofaen og halvsove om morgenen mens barnet så på tegnefilm. Det var jo så som så hvor mye søvn jeg fikk, "se på det, mamma", "hør på meg, mamma" osv. Når barnet ble sulten laget jeg frokost. Han kunne lett gå i pysjen til kl 11-12, der kom an på om vi skulle noe. Det var alltid jeg som stod opp med han. 

Anonymkode: fff4c...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...