Gå til innhold

supermamma og karrierekvinne

Fremhevede innlegg

Gjest supermamma
Skrevet

Jeg har 3 barn som er høyt og lavt :) , et hus som ikke ser ut, og fulltidsjobb. Dagene er hektiske og slitsomme, og det blir en del tårer innemellom fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg skal rekke alt.

Dårlig samvittighet overfor barna, dårlig samvittighet overfor min mann, dårlig samvittighet overfor jobben :roll:

Noen som kjenner seg igjen?

Jeg leste en artikkel i Foreldre og barn om en familie som hadde en hektisk livsstil og valgte å ansatte en ung jente til å hjelpe til i huset, både med barna og med husarbeid/matlaging.

Er det noen av dere som har erfaringer med dette? Og hva betaler man for slikt?

Det hadde vært veldig kjekt å slippe å tenke på alt husarbeidet og heller konsentrere seg om barna når man kom hjem etter en lang dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi "ansatte" ei ung jente(18 år) til å hjelpe til med husvask og barnepass.

Det resulterte i en utro mann(med denne jenta) :forvirret:

Men før utroskapen fant sted, så var det en utrolig avlastning å ha "ryddehjelp".

Anbefales, hvis man har en mann en kan stole på :roll:

Skrevet

Har ikke direkte erfaring med au pair eller vaskehjelp selv, men har venner som har vaskehjelp og roser dette opp i skyene. Tror de betaler rundt 10 000 på årsabasis og da vaskes det hver 14. dag grundig (litt mer enn en vanlig fredagsvask ;) ) + at det er mulig å få mer ved jul og andre høytider ved å betale ekstra. Pris varierer veldig, så ta en ringerunde til ulike firmaer.

Ser helt klart fordelene av å sette bort slike ting. Litt mer overskudd i hverdagen er noe som alle vinner på. Alle parter er jo like slitne når en kommer hjem fra jobben. Om dere har råd til det, så kjør på.

Skrevet

Jeg kunne godt ha tenkt meg vaskehjelp, men innbiller meg at jeg hadde ryddet og støvsuget (shinet hele huset egentlig) før vaskehjelpen kom :ler:

Tanken på at noen vasket huset hørest helt vidunderlig ut...

*drømmer*

Skrevet
Har ikke direkte erfaring med au pair eller vaskehjelp selv, men har venner som har vaskehjelp og roser dette opp i skyene. Tror de betaler rundt 10 000 på årsabasis og da vaskes det hver 14. dag grundig (litt mer enn en vanlig fredagsvask  ;) ) + at det er mulig å få mer ved jul og andre høytider ved å betale ekstra. Pris varierer veldig, så ta en ringerunde til ulike firmaer.

Ser helt klart fordelene av å sette bort slike ting. Litt mer overskudd i hverdagen er noe som alle vinner på. Alle parter er jo like slitne når en kommer hjem fra jobben. Om dere har råd til det, så kjør på.

Hver 14. dag?

Her i huset er vi bare to, ikke barn, men vi roter og griser likevel en del bare på noen få dager. Og det må jo tas hele tiden, iallefall en gang i uka :) Da skjønner jeg ikke helt hvordan en grundig vask hver 14. dag kan lette hverdagslivet, for med barn blir det vel en del husarbeid som må tas oftere?

Skrevet

Når jeg får barn, så skal jeg definitivt ha hushjelp. (Kunne nesten tenkt det allerede :))

Noen hundre kroner hver månede for et rent hus, definitivt noe jeg kommer til å prioritere.

Skrevet

3 barn her i huset også! Jeg har permisjon med minstejenta, men vi har likevel prioritert både vaskehjelp og barnepass en gang i uka. Utrolig hvor mye det betyr for å lette hverdagen for små og store.

Vi har en dame som vasker huset hver fredag. Hun bruker to timer, huset er stort så hun rekker å vaske bad, støvsuge og vaske gulv på de timene. Hun får 300 kroner per gang. Vi rydder kvelden før. egentlig greit for da må vi bare rydde skikkelig en gang i uka også:)

Så har vi fått ei nabojente på 14 til å passe et av barna en ettermiddag per uke. 1-1,5 time. Hun får 50 kroner per gang.

Anbefales på det sterkeste! hjelper både på samvittighet og humør! ;)

Skrevet

Det er helt klart en ordning jeg vil ha den dagen vi får barn

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne gjort det samme! Jeg er hjemmeværende med 3 barn og kan ikke fordra husarbeid, men bor på landsbygda og vil ikke ha kjentfolk til å vaske rundt i huset mitt. Det skulle jammen blitt folkesnakk av den late gardakjerringa som bare går hjemme og ikke gidder vaske huset engang....sukk...

Skrevet
Vi "ansatte" ei ung jente(18 år) til å hjelpe til med husvask og barnepass.

Det resulterte i en utro mann(med denne jenta)  :forvirret:

Men før utroskapen fant sted, så var det en utrolig avlastning å ha "ryddehjelp".

Anbefales, hvis man har en mann en kan stole på  :roll:

MANNFOLK!!!!!!!!! :kjempesinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...