Gå til innhold

Navn til lille snuppa, står mellom 3 stk, klarer ikke velge.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) 

Har ei jente på 3 mnd som enda ikke har fått navn, jeg har en liste med tre navn som jeg skrev under graviditeten, men klarer ikke landet på hvilket jeg liker best. Det står mellom Sofia, Eline og Silje. 

Sofia syns jeg bare er veldig fint 

Eline føler jeg er et litt stødig men veldig fint på samme tid, og lander vi på det navnet så blir hun oppkallet etter noen som står meg veldig nær og det syns jeg er koselig ❤️ 

Silje er et navn jeg alltid har likt og ikke helt klart å legge fra meg. Problemet er bare at jeg føler det er så veeeldig mange som heter det. Føler jeg hører det navnet i alle sammenhenger, og at nesten alle kjenner ei Silje😅

Vanskelig dette altså..jeg har prøvd å legge på navn, men føler alle 3 står best alene egentlig.

Anonymkode: dfa86...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eline:) jeg synes det er det fineste alternativet, og så er det jo i tillegg koselig med oppkalling.

Anonymkode: 8248a...5b3

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eline:) jeg synes det er det fineste alternativet, og så er det jo i tillegg koselig med oppkalling.

Anonymkode: 8248a...5b3

Ja, veldig enig i det ❤️ :) 

Anonymkode: dfa86...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silje! Du skriver at mange heter det, men vil heller si det er motsatt. «Alle» heter Sofia om dagen (2 på avdelingen til sønnen min) og Eline er det vel mange av blant 6-10 åringene? 
i tillegg er Silje et skikkelig koselig navn 😊

Anonymkode: df57f...e46

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Silje! Du skriver at mange heter det, men vil heller si det er motsatt. «Alle» heter Sofia om dagen (2 på avdelingen til sønnen min) og Eline er det vel mange av blant 6-10 åringene? 
i tillegg er Silje et skikkelig koselig navn 😊

Anonymkode: df57f...e46

Erfarer det samme. Nesten så jeg tør å påstå at Sofia og Eline er nær på å være 90-tallets Katrine og Kristine. 4 av 10 jentebabyer i vennegjengen har en av disse to navnene. Silje - kjenner bare noen som er i slutten av 20-årene / beg. av 30-årene.

Viktigst, velg det navnet du ønsker tilslutt. Men hvis du ønsker et navn som ikke er populært akkurat nå så er egentlig valget enkelt. 

Anonymkode: d59bd...190

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia føler jeg begynner å bli litt oppbrukt. Tror jeg selv hadde gått for Silje, føler det har hatt sin lille poppis tid, men det er et veldig fint navn🙂 Kjenner to som heter Silje som er i begynnelsen og midten av 20 årene og de er super herlige begge to🙂

Anonymkode: 0ac9f...051

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Sofia og Eline best, men syns det er ekstra koselig med oppkalling og stemmer derfor for Eline. Stødig og koselig navn :) 

Anonymkode: 11920...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan du også kombinere de da, Sofia Eline og Eline Sofia syns jeg går fint begge to :) 

Anonymkode: 11920...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje synes jeg er et fryktelig tamt og veikt navn. Det har liksom ikke tyngde. Sofia er fint, men oppbrukt. Gå for Eline! Det er flott.

Anonymkode: 120dd...f3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min rangering:

Eline
Sofia

Silje

Sofie/Sofia har ligget stabilt høyt på navnetoppen gjennom flere år, uten at jeg ville latt det stoppe meg hvis det var navnet jeg likte best. Men ville personlig gått for Eline.

Anonymkode: ffbd7...12d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele verden heter Sofia for tiden. Silje er kjempefint og helt uvanlig i den aldersgruppen. 

Anonymkode: 78374...e51

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke Silje. Har dårlige assosiasjoner med alle som heter det.

Anonymkode: 5e294...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke dobbeltnavn? Syns Eline-Sofia klinger fint jeg 😍

Anonymkode: dcd90...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...