Gjest Trøst Skrevet 21. august 2021 #21 Skrevet 21. august 2021 En god mann er reflektert og åpen til sinns. Han er en god lytter og han er lojal. Han har store spørsmål og store svar, og er ikke redd for å uttrykke seg, både på godt og vondt. Han har gode verdier og anser mennesker som levende skapninger og ikke objekter eller ressurser uten følelser og liv. Og han er ikke redd for å snakke fra levra eller hjertet, og kjenner sin plass og sitt publikum. Og han stemmer for alt i verden ikke Rødt eller Frp.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #22 Skrevet 21. august 2021 En bra mann for meg er tålmodig med meg og tar meg for den jeg er, heier på min suksess i livet og gir meg frihet og individualitet , men klarer også å forføre meg og få meg på 😄 Anonymkode: fc49b...04c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #23 Skrevet 21. august 2021 En god mann for meg er: En som har humor og alltid fokuserer på det positive i enhver situasjon. Som er trygg, stabil og fornuftig og alltid vurderer begge sider før han legger seg opp en mening. En mann som ser, helt på egen hånd, at kjøkkenet bør ryddes og gjør det uten å forvente et takk etterpå. En mann som ikke er avhengig av meg, men har egne interesser og hobbyer. Som ikke er sjalu eller kontrollerende. Anonymkode: 79bc6...585
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #24 Skrevet 21. august 2021 En god mann for meg: - har humor og grei intelligens - har empati/er en varm person - er lojal og familieorientert - tar vare på seg selv med kosthold og trening - lyver ikke/er ikke utro på noen måte - behandler meg godt, men gir motstand ved behov og er ikke en selvutslettende tøffel Anonymkode: 8fbe2...580
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #25 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pen, veltrent, høy utdannelse, tjener 1M+, sosialt oppegående, feminist og miljøverner. Anonymkode: b04bd...aec Skjønner, du er en mann Anonymkode: b9c3a...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #26 Skrevet 21. august 2021 Tillegg: - kan prate om ting/kommunisere godt! Det er kjempeviktig Anonymkode: 8fbe2...580
Strange Doll Skrevet 21. august 2021 #27 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen bryr seg om en mann er "god". Kvinner vil bare ri kuk-karusellen til Chad. Anonymkode: 44149...8a6 Du virker veldig sjarmerende.. 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #28 Skrevet 21. august 2021 Syns egentlig ingen av de seriøse svarene i denne tråden er avskrekkende. Dette virker som helt greie egenskaper som jeg også ønsker i en partner. Kan ikke fatte og begripe at egenskapene som beskrives her er vanskelige å finne i mennene i datingmarkedet, men basert på andre tråder så må det jo være det? Selvfølgelig kommer andre kriterier i tillegg, men jeg tenkte det var interessant å se hva "en god mann" er. Takk for gode svar! TS Anonymkode: 564b5...2b9 1
Gjest TheCatLady Skrevet 21. august 2021 #29 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Syns egentlig ingen av de seriøse svarene i denne tråden er avskrekkende. Dette virker som helt greie egenskaper som jeg også ønsker i en partner. Kan ikke fatte og begripe at egenskapene som beskrives her er vanskelige å finne i mennene i datingmarkedet, men basert på andre tråder så må det jo være det? Selvfølgelig kommer andre kriterier i tillegg, men jeg tenkte det var interessant å se hva "en god mann" er. Takk for gode svar! TS Anonymkode: 564b5...2b9 Egenskapene er ikke nødvendigvis så vanskelige å finne, men det er vanskelig å finne noen man har kjemi med, noen som ønsker og er klar for det samme som deg og mye er basert på tilfeldigheter. Begge skal jo finne hverandre attraktive på alle områder også. Pluss en hel masse andre greier, men det kan være litt komplisert å finne noen.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #30 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dagens illusjon av menn skapt av Tindergenerasjonen: En god mann: En attraktiv fuckboy alle vil ha som kommer til å bruke meg som sexdukke En dårlig mann: En normal mann En skikkelig dårlig mann: Alle andre. Anonymkode: 7f336...e44 😂 ja Anonymkode: 0d3ae...63d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #31 Skrevet 22. august 2021 En god mann for meg er: -Han er familieorientert, har god kontakt med sin egen familie, og er tilstede for meg og barna våre) -Han har orden i økonomien og tar ingen voldsomme spontane økonomiske avgjørelser alene. -Han er voksen og ansvarsfull. ( lov å ha det gøy fordetom) -Han bruker ikke masse tid på dataspill. ( en av kriteriene etter eksen) Anonymkode: b6517...75e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #32 Skrevet 22. august 2021 För mig är det en som är attraktiv (tan och bruna ögon), personlighet som passar med min och som tillfredsställer mig sexuellt. Han måste va rakt på sak, ge mig uppmärksamhet, men ända inte rädd för att visa att han är äkta och lojal - man vill ju inte känna sig som att man bara duger till sex Däremot såna som kör dig runt överallt och köper mat till dig i två veckor innan dom fattar att du inte är interesserad av något mer är riktigt turn off. Man måste först ha det sexuella på plats och sen kan man vara mer romantisk tycker jag 🔥 Anonymkode: 0d3ae...63d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #33 Skrevet 22. august 2021 En som er sexy , som alle Vil ha , men han fokuserer kun på deg . Bryr meg ikke om hans jobb , private økonomi eller hans forhold til familie Anonymkode: 0d3ae...63d
Gjest Trøst Skrevet 22. august 2021 #34 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Syns egentlig ingen av de seriøse svarene i denne tråden er avskrekkende. Dette virker som helt greie egenskaper som jeg også ønsker i en partner. Kan ikke fatte og begripe at egenskapene som beskrives her er vanskelige å finne i mennene i datingmarkedet, men basert på andre tråder så må det jo være det? Anonymkode: 564b5...2b9 Du skulle bare visst....
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #35 Skrevet 23. august 2021 En god mann kan være så mangt, men brautende selvskryt, «selvtillit» som tipper over i det selvopptatte og toksisk positivtet, er no go. Det er definitivt en fordel om han kan tenke og utrykke seg noenlunde sammenhengende, og at han leser mer/annet enn pensum og kiosklitteratur. Anonymkode: 27396...e35 1
ClausSaus Skrevet 23. august 2021 #36 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 17.09): Problemet med slike tråder er at det menn egentlig trenger råd om er hvordan de i det hele tatt skal ha sjans på noen. Mens rådene er "vær snill og empatisk, og gjør husarbeid etc". Dvs råd som går på å opprettholde et godt forhold (som allerede er etablert). Disse tingene hjelper veldig lite når man aldri kommer til en date eller noe som helst. Tviler på at du får så mange råd uansett. Om du spør hva kvinner IKKE liker vil du få masse da 😅 Anonymkode: 21722...35b Fantastisk å se at flere forstår dette! Til TS: Du må skille mellom to forskjellige ting, nemlig primære og sekundære attraktorer. Primære attraktorer er trekk som skaper tiltrekning der det ikke fantes fra før av. Dette er primært drevet av hormonet dopamin, og manifesteres i form av en opplevelse av beundring og spenning. Sekundære attraktorer er trekk som forsterker tiltrekning som allerede foreligger. Dette er primært drevet av hormonet oksytocin, og manifesteres i form av en opplevelse av tilknytning og samhold. Det viktige å forstå er at sekundære attraktorer i praksis har lite å si hvis initiell tiltrekning ikke allerede er skapt av primære attraktorer. Enkelt sagt: Kvinner bryr seg først om du er snill eller ikke når de er tiltrukket av deg. Men de blir ikke tiltrukket av deg i utgangspunktet på basis av at du er snill. Når du spør hva som utgjør en "god" mann vil dette lett bli oppfattet som et spørsmål om hva som skaper tilknytning og samhold. Altså som et spørsmål om sekundære attraktorer. Og det er ingenting galt i dette. Slett ikke! Men som Anonym påpeker: Du må bare være klar over at de svarene du da får gjerne først er relevante dersom hun allerede er tiltrukket av deg av andre grunner. Kvinner vil ikke ha en "god mann": De vil at en mann de er tiltrukket av skal være god. Dette er to litt forskjellige ting. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #37 Skrevet 23. august 2021 En som er det han utgir seg for å være, ikke fasade med en agenda. At han har empati og er trygg og pålitelig, ikke en som du ikke aner hvor du har hen og deler ut tomme løfter med et smil. Anonymkode: 6fb70...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #38 Skrevet 24. august 2021 Han må være intelligent og tøff, men også en type som har stor rettferdighetssans og som er ærlig og snill. Han må være en som er der også når det stormer, og som får meg til å le. Orker ikke brautende typer, eller slike som skal hevde seg, gjerne på bekostning av andre. Han må være rolig og avbalansert. Anonymkode: a719f...9f8
Engel Skrevet 24. august 2021 #39 Skrevet 24. august 2021 En god mann for meg er en omsorgsfull familiemann som respekterer alle rundt seg. Han er trygg på seg selv og vet hva han vil og ikke vil. Han er åpen og ærlig, og klarer å lytte og prøve å forstå hva andre sier. Og han må ha en positiv innstilling til livet og omgivelsene. I tillegg må han for min del ha en god del energi og leve et aktivt liv. Og vi må ha litt like mål for livet videre. Lik humor er også en stor fordel. Han trenger ikke være spesielt kjekk/pen, MEN han må klare å gjøre det beste ut av det utseendet han har. Dvs kle seg på en ok måte, ha velstelt hår/skjegg osv. Rett og slett vise at han er en oppegående mann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå