Gå til innhold

Senskader etter alvorlig ulykke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble hardt kvestet i ulykke som 3 åring. Ble operert og fikk ordnet den ene skaden 3 år senere. I ungdommen fikk jeg påvist epilepsi, konsentrasjonsvansker og hukommelsesvansker som nevrolog mente kom av senskader etter ulykken. Jeg har ingen epileptiske anfall nå idag, men iflg EEG er det aktivitet, men såpass svakt at jeg ikke må medisineres eller merker det selv.

Nå er jeg rundt 50 og sliter enormt med konsentrasjon og hukommelse. Jeg har fått påvist fibromyalgi og sliter veldig med fatigue. 

Jeg er ikke ute etterpå saksøke noen pga dette da allerede for mange år siden fikk erstatning for denne ulykken. Det jeg lurer på er om det kan komme senskader såpass mange år senere? Jeg har nevnt dette dor fastlegen min, men han vet jo ingenting og hvor alvorlig den ulykke var og hvor lenge jeg syvende mellom liv og død. Jeg ønsker bare å på en eller annen åte finne ut av dette da jeg sliter veldig i hverdagen nå og heller ikke klarer å være i jobb.

Er det noen som har vært gjennom alvorlig ulykke og fått påvist senskader over 40 år senere? Evt hvordan gikk du frem?

Anonymkode: 118a3...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har litt anfall hele tiden selv om du ikke merker så mye, tenker jeg at det kan være en sammenheng mellom det og at du er sliten. Jeg har sett at noen har fått satt inn et implantat eller hva man kan kalle det i hodet som stanser anfallene, men vet selvsagt ingenting om det er aktuelt for deg, men du bør vel bli henvist til nevrolog.

Anonymkode: 9b3b8...e04

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du har litt anfall hele tiden selv om du ikke merker så mye, tenker jeg at det kan være en sammenheng mellom det og at du er sliten. Jeg har sett at noen har fått satt inn et implantat eller hva man kan kalle det i hodet som stanser anfallene, men vet selvsagt ingenting om det er aktuelt for deg, men du bør vel bli henvist til nevrolog.

Anonymkode: 9b3b8...e04

Det er allerede avklart at jeg ikke har behov for. 😊

Skrevet

Jeg tror at senskader kan komme lenge etterpå ja.

Snakker av erfaring.

Anonymkode: cf3ca...3fe

Skrevet

Kan jo også tenkes at du har små skader som du har levd godt led i mange år, men som kan forsterke seg med alderen. 

Anonymkode: 1a0fd...28d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror at senskader kan komme lenge etterpå ja.

Snakker av erfaring.

Anonymkode: cf3ca...3fe

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jo også tenkes at du har små skader som du har levd godt led i mange år, men som kan forsterke seg med alderen. 

Anonymkode: 1a0fd...28d

Det er akkurat dette jeg tenker også. Jeg har nevnt det dor en fastlege for noen år siden, men fikk bare til svar at han trodde ikke det var mulig. UTEN å vite noe om ulykken og skadene jeg fikk.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å kanskje komme til bunns i dette og evt få legen til å henvise meg til spesialist. Vet ikke om det må bli til nevrolog engang.

Skrevet

Jeg tenker at du må stå på for å bli henvist av fastlege til voksenhabiliteringen ved ditt sykehus. Få en skikkelig utredning. Du nevner epilepsi, konsentrasjonsvansker, hukommelsesvansker og fatigue. Dette tilsammen får meg til å tenke på enten ervervet hjerneskade eller mild grad av cp. Søk på dette selv og les. Be fastlegen din sende henvisning slik at du får en skikkelig utredning.

Anonymkode: 25e21...47c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...