Gå til innhold

Kvinner med erfaringer med Ritalin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

har fått diagnosen ADD og har begynt på Ritalin. Ønsker gjerne å høre andres erfaringer med oppstart av denne medisinen. Jeg er i utprøvingsfasen selv. 

Merker egentlig veldig lite med unntak av en mer nervøs og kriblende følelse i kroppen. Syns også at angsten (som jeg sliter mye med) har blitt verre..

noen som vil dele erfaringer? :) 

Anonymkode: 35877...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme opplevelse på Ritalin (kortidsvirkende tabletter). De har c-max etter 1-1.5 time (virkningen er høyest da), men begynner å gå ut (halveringstiden) etter 2, og etter 3.5-4 timer er det ikke effekt. Mao ble det altfor raske topper og nedturer til at effekten og nytten ble større enn bivirkninger (som nervøsitet og angst). 

Dette var uavhengig av dosen, de kortidsvirkende fungerte ikke optimalt uansett lav eller høy dose pga toppene i virkningen. 

Noe bedre av kapsel som varer 7-8 timer, der var også dosen høyere for effekt gjennom dagen, men kriblingen og angsten var mye til stede. Matlyst var helt ræva. 

Slapp derfor utprøving av Concerta, som er samme virkestoff bare langtidsvirkende. 

Ble mye bedre av Aduvanz. Roen, nervøsiteten, konsentrasjonen og uroen forsvant nesten umiddelbart etter inntak. Matlyst var ganske elendig i begynnelsen, men etter halvannen mnd ca ble det mer normalt igjen og både sult og lyst kom tilbake. 

Anonymkode: 81879...e3c

Skrevet

Ritalin funka dårlig for meg, ble voldsomt anspent av det, selv om jeg fikk mye bedre konsentrasjon og ingen tankekjør. Synes det er litt skummelt hvor mye det påvirka meg, vil ikke ta det igjen. 

Anonymkode: cd7c3...3e3

Skrevet

Fikk mye hjertebank og uro av Ritalin, så gikk over til Aduvanz. Har mye mindre bivirkninger på den. 

Anonymkode: 5aa0c...829

Skrevet

Følte meg dopet, kvalm, ingen matlyst og følte jeg skulle kaste opp flere ganger. 
det eneste som jeg merket Positivt var at jeg konsentrerte meg bedre ved å skrive lange meldinger 😅

Anonymkode: 618e3...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...