Kulla Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 (endret) Hei! Jeg har en jobb som medfører masse spriting og håndvask til vanlig, og enda mer nå for tiden. Dette har ført til vonde sprekker på fingrene. De blør og er dype og vonde. Vanskelig å få plaster til å feste seg, og hansker er veldig upraktisk i jobben. Noen som har noen lure løsninger? Når jeg er hjemme smører jeg og går med bomullshansker, blir litt bedre, men det rekker ikke å gro. Og etter en dag på jobb er det likedan igjen👿 Er det noen andre her som jobber innen helse og omsorg f. Eks som har funnet en god løsning? Endret 29. november 2021 av Kulla
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Har samme problem som deg, spesielt nå mot høst og vinter. Det er ikke til å unngå at det er perioder man aldri blir helt bra, spesielt på vinteren. Men for meg fungerer hvertfall engangshansker siden det reduserer mye dirkete kontakt med vann og såpe under stell/dusj. Har du god nok fuktighetskrem? om det kan være verdt å bytte merke. Evt kontaktet fastlegen? Mine plager kommer av eksem Anonymkode: 00ae3...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Gå til legen og be om å få noen kremer eller videre henvisning til hudlege. Jeg bruker en blanding av Ovixan (sterk kortison) og takrolimus. Jeg har slitt med eksem hele livet og denne komboen har reddet hender og tær hos meg. Anonymkode: 858d9...984 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå