AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Opplevde akkurat noe som fikk vannet til å renne over. Stedatter er hjemme, hun er 12 år, kl er 10, jeg er sliten og samboer sover på sofaen. Jeg sier til henne «nå er klokka 10, kanskje du skal gå på badet å ordne deg til natta å legge deg.» hun er selvfølgelig trass å sier «nei, jeg skal vente til pappa våkner». Jeg sier flere ganger, han sover, bare gå ned du så kommer han etterpå. (Hun er slik hvær kveld). Hun hører ikke på meg, sitter der og nekter. Så sier han navnet mitt å roper «Slutt opp!» da sier jeg «klokka er 10!» dattern ser på han med håpefulle øyne, så sier han at hun skal gå ned. Når jeg sier til han etterpå at dette var utrolig stygt gjort, så sier han «jadajada» og går. Det er like før jeg takket ja til en leilighet, for jeg orker ikke dette mer. Jeg er bare redd for å være alene. Vi har et barn sammen, så det er ekstra vanskelig å gå ifra han. Anonymkode: 2b8ee...23a 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. august 2021 Hæ?? Anonymkode: 8101d...405 80
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opplevde akkurat noe som fikk vannet til å renne over. Stedatter er hjemme, hun er 12 år, kl er 10, jeg er sliten og samboer sover på sofaen. Jeg sier til henne «nå er klokka 10, kanskje du skal gå på badet å ordne deg til natta å legge deg.» hun er selvfølgelig trass å sier «nei, jeg skal vente til pappa våkner». Jeg sier flere ganger, han sover, bare gå ned du så kommer han etterpå. (Hun er slik hvær kveld). Hun hører ikke på meg, sitter der og nekter. Så sier han navnet mitt å roper «Slutt opp!» da sier jeg «klokka er 10!» dattern ser på han med håpefulle øyne, så sier han at hun skal gå ned. Når jeg sier til han etterpå at dette var utrolig stygt gjort, så sier han «jadajada» og går. Det er like før jeg takket ja til en leilighet, for jeg orker ikke dette mer. Jeg er bare redd for å være alene. Vi har et barn sammen, så det er ekstra vanskelig å gå ifra han. Anonymkode: 2b8ee...23a Ja det var ganske stygt av han å irettesette deg ovenfor stedatteren din. Han burde støtte opp under det du sier og ikke vente så lenge at han fremlegger det som at det betyr bare noe når det kommer fra hans munn. Anonymkode: 4c1e6...424 35
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Bra ikke vannet rant helt over. Anonymkode: 8a3cf...44f 33
Gjest Chroma Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Han burde heller ha sagt til henne på en rolig måte at hun må høre på deg og at det er leggetid.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Opplevde akkurat noe som fikk vannet til å renne over. Stedatter er hjemme, hun er 12 år, kl er 10, jeg er sliten og samboer sover på sofaen. Jeg sier til henne «nå er klokka 10, kanskje du skal gå på badet å ordne deg til natta å legge deg.» hun er selvfølgelig trass å sier «nei, jeg skal vente til pappa våkner». Jeg sier flere ganger, han sover, bare gå ned du så kommer han etterpå. (Hun er slik hvær kveld). Hun hører ikke på meg, sitter der og nekter. Så sier han navnet mitt å roper «Slutt opp!» da sier jeg «klokka er 10!» dattern ser på han med håpefulle øyne, så sier han at hun skal gå ned. Når jeg sier til han etterpå at dette var utrolig stygt gjort, så sier han «jadajada» og går. Det er like før jeg takket ja til en leilighet, for jeg orker ikke dette mer. Jeg er bare redd for å være alene. Vi har et barn sammen, så det er ekstra vanskelig å gå ifra han. Anonymkode: 2b8ee...23a Du må jobbe med ord, uttrykk og rettskriving. Anonymkode: d95e3...20b 89
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Menn som sover liker ikke å bli vekket. Dette er jo noe dere tre må snakke om sammen, det ligger alltid noe bak når barn ikke aksepterer sin steforeder. Anonymkode: 0d01a...fe2 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 Ligner et normalt hverdagsproblem. Anonymkode: a10ff...c10 29
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må jobbe med ord, uttrykk og rettskriving. Anonymkode: d95e3...20b For å forklare det bedre da. Jeg og stedatter har hatt en fin kveld der hun har hjulpet meg å pynte fondantfigurer til kake. Klokka nærmet seg 22:00. Jeg var sliten og er det fortsatt, så jeg skal snart legge meg. Hun satt å såg på en serie, og episoden var ferdig kl 22:00. Samboer sovnet på sofaen, og sov fortsatt når klokken var 22:00. Jeg sier til henne at «nå er klokka ti (navn), kanskje du skal gå på badet og ordne deg, så legge deg?» hun nekter, er trassig og vanskelig. Jeg repeterer meg noen ganger. Så roper samboeren mitt navn og sier «slutt opp!!!» datteren ser håpefullt på han. Så sier jeg «klokka er ti (navn).» da sier han «gå og legg deg» til sin datter. forståelig nå? Anonymkode: 2b8ee...23a 5
Pilleville Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 Kanskje han kan legge dattera si før han sovner sjølv. Ivertfall når ho kun høyrer etter han. 30
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å forklare det bedre da. Jeg og stedatter har hatt en fin kveld der hun har hjulpet meg å pynte fondantfigurer til kake. Klokka nærmet seg 22:00. Jeg var sliten og er det fortsatt, så jeg skal snart legge meg. Hun satt å såg på en serie, og episoden var ferdig kl 22:00. Samboer sovnet på sofaen, og sov fortsatt når klokken var 22:00. Jeg sier til henne at «nå er klokka ti (navn), kanskje du skal gå på badet og ordne deg, så legge deg?» hun nekter, er trassig og vanskelig. Jeg repeterer meg noen ganger. Så roper samboeren mitt navn og sier «slutt opp!!!» datteren ser håpefullt på han. Så sier jeg «klokka er ti (navn).» da sier han «gå og legg deg» til sin datter. forståelig nå? Anonymkode: 2b8ee...23a Det var forståelig hele veien for min del. Synes ikke det var kjekt av han å rope på deg slik. Anonymkode: 4c1e6...424 30
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Det er selvfølgelig ikke greit at han roper. Jeg antar han kanskje synes du maste og det ble irriterende å høre på. Kanskje synes ikke han det var «krise» at 12 åringen er oppe litt lenger enn 22.00 på en fredag? Men når du allerede har gitt beskjed om at det er sengetid kan han heller ikke overkjøre det, og i halvsøvne/irritasjon/frustrasjon glefset han etter deg. Jeg sier meg enig med de som betegner det som et hverdagsproblem, men det er klart at alle følelser blir ekstra såre når det er mellom stemor og stebarn. Anonymkode: e3c03...175 18
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 En 12 åring legger seg vel ikke kl 22 på en fredag? Anonymkode: 9be2b...b2b 20
Gjest På druen Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 Menn mener at barn er kvinnens ansvar. Selv når det ikke er ditt barn. Blir de skilt så finner de seg en reservemor til egne barn. Derfor skriker han navnet ditt og legger skylden på deg.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 Hverdagsproblem. Hvorfor går du ikke bare å legger deg hvis du er trøtt? Det er vel ikke ditt problem at datteren hans sitter oppe til langt på natt? Anonymkode: 54418...e0b 38
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 Kanskje han var trøtt ? 🤷🏻♀️ Ta deg en rolig kveld nå og ta det opp i morgen. Det høres jo ut som det er flere ting som skurrer her enn bare denne hendelsen. Men sånn er hverdagslivet. Anonymkode: c4f7e...030 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #17 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En 12 åring legger seg vel ikke kl 22 på en fredag? Anonymkode: 9be2b...b2b Jo, hun gjør det. Iallefall nå når sommerferien er ferdig Anonymkode: 2b8ee...23a 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 Jeg hadde bare gått å lagt meg. Si i fra til henne èn gang, nekter hun og pappaen bare sover videre så går du bare å legger deg. Det får bli hans problem, særlig når oppførselen hans er slik. Anonymkode: 4e922...f74 42
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. august 2021 #19 Skrevet 20. august 2021 Ikke rart at dattera er slik, når faren sier imot deg fremfor datteren!!! Da vil jo dette bare fortsette. Tror du bare skal ta den leiligheten om han ikke skjerper seg!
Fjaselina Skrevet 20. august 2021 #20 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde bare gått å lagt meg. Si i fra til henne èn gang, nekter hun og pappaen bare sover videre så går du bare å legger deg. Det får bli hans problem, særlig når oppførselen hans er slik. Anonymkode: 4e922...f74 Ja, eg tenker også at dette er hans problem, og det hadde vore greitt å f.eks seie til jenta at det er leggetid, og når ho ikkje går, så seier du at du er trøytt og går og legg deg. Så kan jenta site oppe og kose seg til far våknar, og han kan ta ansvaret sjøl. Urettferdig at han skal ligge og sove medan du er trøytt og vil ha ro. Men då er det jo mulig å rett og slett legge seg sjøl... 13
Anbefalte innlegg