Gå til innhold

Har jeg diabetes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en 15 år gammel gutt. Jeg har noen diabetes symptomer som å tisse flere ganger om dagen, trøtthet og nummenhet/prikking i bein, hender og føtter. Jeg har også en innegrodd tånegl. Jeg har testet blodsukkernivået mitt 2/3 ganger. 
1. Om morningen etter 8 timer fasting hvor den ble på 3.5 mmol/L
2. 1-2 time etter å ha spist: rundt 5.5 mmol/L

Dette tilsvarer jo helt normale blodsukkernivåer- så hvorfor har jeg symtpomer fra diabetes? Jeg har ikke hatt nummenhet/prikking i armene før om litt siden. 

Anonymkode: 841d9...64f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan være prediabetiker. Du har mest sannsynlig insulinresistens, og da bør du egentlig begynne med å bedre kostholdet ditt. Karbohydrater blir til sukkeri blodet, der av forhøyet blodsukker. 
Det er ikke så lett å legg om kosthold, men hvis du klarer det , så bør du unngå brødmat og melk . Les hva Thor Fosseid sier om disse tingene , da blir det mer forståelig og du får korrekt informasjon.

https://caluna.no/siste/skriket-etter-karbohydrater-det-finnes-en-losning/

Skrevet

Etter målingene dine så har du ikke det, en ubehandlet diabetes ville gitt et mye høyere blodsukker.

Du er 15år, du må gå til legen, og du må snakke med foreldrene dine. De må hjelpe deg. 

Anonymkode: cc71b...82b

• Liker 3
Skrevet

Nummenhet og prikking i armene kan være mangel på på magnesium og B vitaminer.  Men du burde virkelig få time hos legen og fortelle symptomene dine og  også be om en blodprøvefor å sjekke om du har mangel på vitaminer og mineraler.

• Liker 1
Skrevet

Blodsukkeret ditt er helt fint!

Gå til legen og ta generelle blodprøver, det kan hende du mangler noe!

Anonymkode: 1fa39...9a1

• Liker 1
Skrevet

Man kan også få trøtthet, nummenhet og prikking dersom man bekymrer seg veldig mye for helsen sin. Det beste er å snakke med legen om det.

Anonymkode: bebcd...0ef

Skrevet

For å finne ut om du har diabetes, bestiller du time hos legen din. Ikke spør om slikt på kg.

Anonymkode: 5f0f2...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...