GÃ¥ til innhold

Giftering til mann som ikke bruker smykker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen liker ikke smykker og har aldri brukt det. Er det noen som har lignende menn? 😄 Hva gjorde dere med gifteringer?

Anonymkode: 899d2...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bruker ikke ring. Vi er like mye gift uansett. 

Anonymkode: 5fd0c...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han bruker ikke ring. Vi er like mye gift uansett. 

Anonymkode: 5fd0c...e4c

Men bruker du ring da? Har du både forlovelsesring og giftering? 

Anonymkode: 899d2...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men bruker du ring da? Har du både forlovelsesring og giftering? 

Anonymkode: 899d2...959

Ja, jeg bruker ring. Har bare én ring. 

Anonymkode: 5fd0c...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss bruker smykker,  kun giftering.  Det går helt fint, vi snakket om det på forhånd  og ble enige om at vi ville ha ringer.  Tenker ikke på gifteringen som et smykke. 

Anonymkode: f15b3...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg bruker ring. Har bare én ring. 

Anonymkode: 5fd0c...e4c

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss bruker smykker,  kun giftering.  Det går helt fint, vi snakket om det på forhånd  og ble enige om at vi ville ha ringer.  Tenker ikke på gifteringen som et smykke. 

Anonymkode: f15b3...003

Takk for svar, dere 😊 Skal selvsagt ikke tvinge ham til å bruke ring når han ikke vil, men tenker da også at det er rart å gå med ring selv. Har allerede forlovelsesring.

Anonymkode: 899d2...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann bruker heller ikke smykker, pynter seg aldri (å pynte seg er å ta på en ren hettegenser..), men han vendte seg veldig fort til å bruke giftering. Vi har vær vår vanlige, glatte giftering i gull. 

Anonymkode: 3459d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr aldri brukt smykker selv, nærmeste er slipsnål og mansjettknapper.

Giftering var likevel naturlig da vi kom dit, helt enkel og jeg merker den ikke til daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

Takk for svar, dere 😊 Skal selvsagt ikke tvinge ham til å bruke ring når han ikke vil, men tenker da også at det er rart å gå med ring selv. Har allerede forlovelsesring.

Anonymkode: 899d2...959

Du kan da fint gå med din ring selv om han ikke gjør det? Er vel uansett litt vanligere at kvinner bruker smykker også, enn menn.

Mannen min hadde mens vi var gift en jobb som gjorde at ringen bare ville blitt ødelagt av hakk og riper, så han brukte den ikke. Den lå i en skuff. Det var helt greit for meg, vi var jo like mye gift uansett. Jeg brukte min giftering. (han brukte den på bryllupsdagen da, og under vår korte bryllupsreise, men han tok av sin når vi kom hjem og skulle på jobb igjen).

Forlovelsesring og giftering var én og samme ring hos oss, så jeg brukte bare en ring.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen liker ikke smykker og har aldri brukt det. Er det noen som har lignende menn? 😄 Hva gjorde dere med gifteringer?

 

jeg bruker ikke giftering. Den blir godt ivaretatt av kona mi. Hun vet at jeg ikke liker å ha på smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mann som ikke bruker smykker. Men han bruker giftering. Den er viktig for han. Jobben tillater ikke at den brukes der, men å ta på ringen er noe av det første han gjør når han kommer hjem. 

Anonymkode: 53ac0...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert for rart for noen, men jeg og mannen bestemte oss for å ta matchende tatoveringer, fordi ingen av oss liker å gå med ring. Det er selvfølgelig noe som ikke passer alle, men vi er veldig fornøyd med det valget. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som droppet gifteringen, fant ingen jeg likte. Han har en tradisjonell som han innimellom tar på. 

Jeg har i stedet diamantringer (til begge ringfingre) jeg tar på når jeg skal noe, men går også ofte uten. 

Anonymkode: f3194...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente men liker alt av ‘’smykker’’ forutenom ringer. Er ikke fornøyd med hendene mine og oppmerksomhet mot dem. Syntes åsså det er plagsomt.. 

skal kanskje gifte meg med samboer etterhvert.

er det rart om jeg har ringen i en fin lenke rundt Halsen?

eller blir det helt lord of The ring liksom ? 😂

Anonymkode: bbd54...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er jente men liker alt av ‘’smykker’’ forutenom ringer. Er ikke fornøyd med hendene mine og oppmerksomhet mot dem. Syntes åsså det er plagsomt.. 

skal kanskje gifte meg med samboer etterhvert.

er det rart om jeg har ringen i en fin lenke rundt Halsen?

eller blir det helt lord of The ring liksom ? 😂

Anonymkode: bbd54...fd6

Selvfølgelig er det helt greit. Mange gjør det sånn, feks om de ikke kan ha ring på fingeren pga jobb.

Anonymkode: 3459d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn bruker ikke smykker. Det er regelen i nord- og vest- Europa, blandt de som forsørger seg på noen lunde borgerlig vis og ikke som halliker og gangstere.

Så var det gifteringen, da. Akkurat som signetring (for de som trenger slikt), er det om å gjøre at den er så ujålete som mulig. Det er ikke pynt, man bruker den ikke for å pynte seg, det er ei erklæring til den som har den andre gifteringen. Derfor bruker man oftest den glatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hvemsomhelst

Han, nei pga jobb

jeg, nei pga allergi

Nysgjerrige folk har ofte blandet seg opp i dette, spesielt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far bruker aldri smykker og liker ikke å pynte seg, likevel har gifteringen aldri vært noe problem, for det er ikke noe man bruker for å pynte seg. Min mann liker å være velkledd, men bruker heller aldri smykker bortsett fra gifteringen. Tradisjonell, glatt gullring. Man får selvfølgelig velge selv, men jeg tror menn som er veldig skeptiske til smykker vil bli overrasket over hvor fort man blir så vant til å ha på ringen at man glemmer at den er der.

Anonymkode: a9e34...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er jente men liker alt av ‘’smykker’’ forutenom ringer. Er ikke fornøyd med hendene mine og oppmerksomhet mot dem. Syntes åsså det er plagsomt.. 

skal kanskje gifte meg med samboer etterhvert.

er det rart om jeg har ringen i en fin lenke rundt Halsen?

eller blir det helt lord of The ring liksom ? 😂

Anonymkode: bbd54...fd6

Det går helt fint å ha ringen i en lenke rundt halsen. :) Jeg gjorde det en del da jeg var gravid.

Anonymkode: 6f42f...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) da skal jeg ha ringen i en fin lenke da :) 

Anonymkode: bbd54...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...