Gå til innhold

Stygt å bruke ham som rebound?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mange menn tar det litt mindre seriøst enn damer ofte. Og ville ikke gjort noe av å bli «brukt» som du kaller det.

Anonymkode: c2fa9...a2d

Ok hva er du så redd for da? Du har allerede bestemt deg for at de fleste menn bryr seg ikke om å bli "brukt". Bruk han da. Ferdig snakket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er alltid stygt å bruke andre mennesker. 

Anonymkode: f3399...aaa

Hva er det å bruke noen?

Vi har også vennskap, kjærlighetsforhold, familietilhørighet etc. for å dekke behov. Det betyr ikke at man "bruker" dem rundt seg fordi om man har bruk for dem. 

Det ville vært stygt å late som man er eller vil noe annet enn det som er realiteten/realistisk. 

Skrevet
Poision-Ivy skrev (Akkurat nå):

Hva er det å bruke noen?

Vi har også vennskap, kjærlighetsforhold, familietilhørighet etc. for å dekke behov. Det betyr ikke at man "bruker" dem rundt seg fordi om man har bruk for dem. 

Det ville vært stygt å late som man er eller vil noe annet enn det som er realiteten/realistisk. 

Vennskap, kjærlighetsforhold, familietilhørighet etc. er jo gjensidige forhold.

Når jeg skrev bruke andre mennesker, mener jeg som i å utnytte. At bruken bare går en vei og springer utifra egoisme.

Om man vet at noen er en rebound og unnlater å opplyse om at man ikke ønsker forhold, eventuelt lyver om egne motiv, så er det å bruke andre mennesker for egen vinning. Det er stygt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vennskap, kjærlighetsforhold, familietilhørighet etc. er jo gjensidige forhold.

Når jeg skrev bruke andre mennesker, mener jeg som i å utnytte. At bruken bare går en vei og springer utifra egoisme.

Om man vet at noen er en rebound og unnlater å opplyse om at man ikke ønsker forhold, eventuelt lyver om egne motiv, så er det å bruke andre mennesker for egen vinning. Det er stygt. 

Ja. Men så var det ikke det det var snakk om her. Her var det snakk om åpen kommunikasjon rundt hva man følte... Det er vel ingen crime. 

Skrevet

Så lenge du er tydelig på at du ikke er interessert i et seriøst forhold så er det greit. Men ikke bare tro at han skjønner dine "hint" eller noe, du burde faktisk si det rett ut. Da har han et valg også - om han vil være med på dette eller ikke

Anonymkode: 1fa06...ac7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Uffda. Hørtes leit ut, håper det går bra med deg! Nei, jeg har ingen intensjon om å såre noen. Derfor jeg spør her om det er greit å «bruke ham» som rebound mens jeg selv går gjennom et fucka kaos av følelser pga hvordan jeg selv ble behandla. Tror aldri jeg kommer til å få troen på menn igjen.

Du vil bruke ham mens du kommer over hvordan du selv ble brukt. Fin holdning. 

Som sagt: Bare vær ærlig om at du ikke er interessert i et forhold for tiden. Kan det være så vanskelig? 

Anonymkode: 18914...bd1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nok litt for tidlig hoppet inn i datingen igjen, etter et nokså stygt brudd. Har vært lei av å ligge hjemme å gråte, og kommer tydeligvis ikke over det på egen hånd. Så for noen måneder siden lasta jeg ned tinder. Og forrige uke dro jeg på en date. Det var hyggelig det og fyren var både oppegående og grei å snakke med. Fin å se på var han egentlig også. Etter daten har han gitt meg mye oppmerksomhet. Og det føles godt. Samtidig vet jeg jo innerst inne at et forhold blir det nok ikke ut av dette. Er fremdeles følelsesmessig skada kjenner jeg. 

Men det føles godt å ha noen som bryr seg om meg. Noen som er tiltrukket av meg, noen som har lyst å være med meg. Hvor stygt av meg er det å fortsette denne relasjonen med den nye mannen? Er det egentlig så stygt? Eller er det ok? 

Dere har hatt en date og han liker deg. Det er jo bra. 
At han etter en date som gikk bra, ser for seg at dere har et forhold, er lite sannsynlig. Han har sikkert også brudd bak seg og vet at et forhold ikke oppstår etter kun en date. 

Foreslår dere møtes flere ganger og ser hvordan det utvikler seg. 

Begynner han med lovebombing, pompøse kjærlighetserklæringer, sender blomster på døra osv så får du vurdere å si fra at det blir i overkant. 

Lykke til!

Anonymkode: 2c4c4...769

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har nok litt for tidlig hoppet inn i datingen igjen, etter et nokså stygt brudd. Har vært lei av å ligge hjemme å gråte, og kommer tydeligvis ikke over det på egen hånd. Så for noen måneder siden lasta jeg ned tinder. Og forrige uke dro jeg på en date. Det var hyggelig det og fyren var både oppegående og grei å snakke med. Fin å se på var han egentlig også. Etter daten har han gitt meg mye oppmerksomhet. Og det føles godt. Samtidig vet jeg jo innerst inne at et forhold blir det nok ikke ut av dette. Er fremdeles følelsesmessig skada kjenner jeg. 

Men det føles godt å ha noen som bryr seg om meg. Noen som er tiltrukket av meg, noen som har lyst å være med meg. Hvor stygt av meg er det å fortsette denne relasjonen med den nye mannen? Er det egentlig så stygt? Eller er det ok? 

Åpenhet og ærlighet.

Du gjør ikke noe galt med mindre du leder ham an og lar ham tro noe annet enn det som faktisk er tilfelle.

Så lenge du gir ham en fair sjanse til å ta et informert valg er du ikke ansvarlig for hva han velger.

Han er formodentlig voksen, og må ta ansvar for eget liv. Det eneste du er pliktig å gjøre er å gi ham muligheten.

Endret av ClausSaus
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å bruke et annet menneske er ikke ok. Er du ærlig om situasjonen så syns jeg det er greit. 

Anonymkode: 10f6b...d9e

• Liker 1
Skrevet

Vær ærlig, si du ikke er ute etter noe seriøst så får han ta valget om å fortsette eller ikke. Han sier sikkert ja. Og du kan ha ren samvittighet. 

Anonymkode: 73fa7...8ea

Skrevet

Å bruke noen som rebound, helt bevisst, er utrolig dårlig gjort, med mindre det er fullstendig avklart på forhånd at man ikke er ute etter noe seriøst. Og det gjelder uansett kjønn. Hvis man ikke forstår det, bør man lande litt mer i seg selv før man dater igjen. 

Anonymkode: 4294e...05b

Skrevet

Jeg har en lignende erfaring. Motsetningen var at jeg håpet det ville utvikle seg til et godt stabilt kjærlighetsforhold mellom oss. Datet i underkant av et år. Etter hvert merket jeg vi overhodet ikke passet sammen, da personligheten hans ikke var så bra som den fremstod i begynnelsen. 

Etter bruddet følte han seg brukt. Mulig han var en rebound, men det var ikke med hensikt eller bevisst fra min side. Jeg vet nå, at etter stygge brudd er man i følelsesmessig kaos i lang tid, selv om det svinger.

Vet du at det aldri blir dere anbefaler jeg å si det. 

Anonymkode: e96c5...b46

Skrevet

Men hvorfor ikke vente, ts? Etter vondt samlivsbrudd ventet jeg 11 måneder med å date, og det var faktisk langt ifra nok. Selv om jeg trodde jeg var klar. 

Anonymkode: 73fa7...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...