Gå til innhold

Kul

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei på deg.

Jeg har en stor kul på høyre siden der bikinilinja er. Kulen er der trusekanten er. Den er sår og vond. Er det noen andre som har hatt sånn kul?

Har hatt flere kuler der før, som kommer og går, men nå har den siste kulen vart i over en måned og nå er jeg bekymra og redd?

Kan det være noe farlig når den kommer og går? Noen som har hatt sånn kul? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antageligvis har du betennelse i en lymfekjertel eller lymfeknute.

Siden du skriver du er bekymret og redd, så tenker du kanskje på kreft? Kreft kommer ikke og går. :)

Skrevet

Jeg hadde en sånn, det var betennelse i en lymfekjertel. En venninne av meg hadde også en sånn, det var faktisk en betent hårsekk.

Skrevet
Antageligvis har du betennelse i en lymfekjertel eller lymfeknute. 

Siden du skriver du er bekymret og redd, så tenker du kanskje på kreft?  Kreft kommer ikke og går. :)

Ja..

Tusen takk..

Pleier lymfeknuten eller lymfekjertelsen å vare i over en måned?

Det er så vondt, siden trusekanten går der, og når jeg går og har selvfølgelig truse på er det så sårt og vondt.

Siden kanten gnager seg inn i kulen.

Skrevet

Det er nok forskjellig hvor lenge de varer.

Husker jeg hadde sånn noen ganger før, det brukte å være en liten hvit tapp på dem, men det var altfor vondt til å klare å klemme ut verk.

Skrevet

Hovne lymfeknuter kan du ha lenge. Peller du på de og sånn vil det ta enda lengre tid før de trekker seg tilbake.

Men er det en ubehaglig kul og du tenker litt så syns jeg du skal ta en tur til legen din å bare sjekke ut saken. Det er godt å få gjort.

Hovne lymfekjertler kan også være tegn på en infeksjon, det kan henge igjen fra du har vært syk og sånn.

Jeg var hos legen og tok blodprøve, hadde visst hatt kyssesyken uten å vite om det sa hun :) Sånne ting kan det også være.

Mest sannsynlig noe helt ufarlig, men kuler man ikke vet hva er bør uansett sjekkes ut. Gjør godt for deg selv etterpå også.

Skrevet

Jeg har også til tider slike små kuler i lysken. Enkelte kan være der i månedsvis, andre forsvinner fort. Første gang jeg fikk det var jeg til legen og fikk konstantert at det var en hoven lymfeknute og ingenting skummelt. Kan jo være greit å få sjekket det, bare for å være sikker?

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig en hoven lymfeknute, noe jeg nå nettopp har fått på halsen og er redd for.. Har hatt det flere ganger som yngre, og det var helt harmløst hvert fall. Jeg tenker uansett nå å gå til lege for å sjekke det opp, for sikkerhets skyld. Vanligvis er det helt ufarlig, men leste på internett at det anbefales å gå til lege om kulen har vedvart i over 4 uker. :)

Anonymous poster hash: b2cb6...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...