AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Del Skrevet 19. august 2021 Bor på en stor tomt og vurderer kjøpe en ATV med en måke skuff for å fjerne snø. Kun brukes på min tomt Hvor mye burde jeg ut med? Anonymkode: e6609...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 19. august 2021 #2 Del Skrevet 19. august 2021 (endret) Kan ikke svare deg da jeg har null erfaring med ATV, men når jeg leste "tittel" så jeg for meg at du bodde ett eller annet sted her til lands hvor verdens mest bortskjemte "måker" skulle viste seg å bUuu - være seg svartbak, hettemåke eller en av de andre variantene 😅 - Men "bump" skal du ha Edit vet det står til "Å måke" , men jeg jeg er god på kimsings Endret 19. august 2021 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Del Skrevet 19. august 2021 Beeblebrox skrev (11 minutter siden): Kan ikke svare deg da jeg har null erfaring med ATV, men når jeg leste "tittel" så jeg for meg at du bodde ett eller annet sted her til lands hvor verdens mest bortskjemte "måker" skulle viste seg å bUuu - være seg svartbak, hettemåke eller en av de andre variantene 😅 - Men "bump" skal du ha Edit vet det står til "Å måke" , men jeg jeg er god på kimsings Hahahah 😂😂❤️ Nei jeg bor i skogen, ingen måker her 🤣 ts Anonymkode: e6609...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 19. august 2021 #4 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahahah 😂😂❤️ Nei jeg bor i skogen, ingen måker her 🤣 ts Anonymkode: e6609...a2f Beklager TS, var ikke meningen å spore av, det var bare ett sånt "first-read" "visuelt-bilde" - Type måker som MÅTTE ha ATV for å kunne hekke eller noe sånt Kan dessverre ikke bidra med noe annet enn en "bump", for jeg bor i by, og har kun kjørt ATV en gang i hele mitt liv. Forhåpentligvis så ser noen som har greie på slikt tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 19. august 2021 #5 Del Skrevet 19. august 2021 Jeg vil heller anbefale en Stiga "plentraktor" med snøfreser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Bor på en stor tomt og vurderer kjøpe en ATV med en måke skuff for å fjerne snø. Kun brukes på min tomt Hvor mye burde jeg ut med? Anonymkode: e6609...a2f Jeg har ganske mye erfaring med brøyting (for kommunen vel og merke). Jeg er kvinne og faktisk! Ser mange som kjøper ATV med skjær. Det som er problemet er at når snøen blir over 40-50 cm får du ikke brøytet en centimeter. Uansett hvor stor og flott ATV du har.. Bor du i Rogaland med lite snø ville jeg investert i en. Bor du i Lillehammer ville jeg spart meg for de pengene. Anonymkode: cb7c5...db9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ganske mye erfaring med brøyting (for kommunen vel og merke). Jeg er kvinne og faktisk! Ser mange som kjøper ATV med skjær. Det som er problemet er at når snøen blir over 40-50 cm får du ikke brøytet en centimeter. Uansett hvor stor og flott ATV du har.. Bor du i Rogaland med lite snø ville jeg investert i en. Bor du i Lillehammer ville jeg spart meg for de pengene. Anonymkode: cb7c5...db9 Jeg bor ved Ski (Viken) og her er det for det meste blaut vinter 🙈 typisk at det kommer 2-3 store snøfall med 20-30 cm med tung blaut snø som ligger i toppen en uke 😅 resten av vinteren er det regn eller 5-10 cm snø Anonymkode: e6609...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #8 Del Skrevet 19. august 2021 Chiubi skrev (23 minutter siden): Jeg vil heller anbefale en Stiga "plentraktor" med snøfreser. Ja kanskje det 😄 Anonymkode: e6609...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Del Skrevet 19. august 2021 Beeblebrox skrev (27 minutter siden): Beklager TS, var ikke meningen å spore av, det var bare ett sånt "first-read" "visuelt-bilde" - Type måker som MÅTTE ha ATV for å kunne hekke eller noe sånt Kan dessverre ikke bidra med noe annet enn en "bump", for jeg bor i by, og har kun kjørt ATV en gang i hele mitt liv. Forhåpentligvis så ser noen som har greie på slikt tråden Haha det går helt fint, lest mye feil her inne jeg også, blir fort morsomt 🤣 Anonymkode: e6609...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Del Skrevet 19. august 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ganske mye erfaring med brøyting (for kommunen vel og merke). Jeg er kvinne og faktisk! Ser mange som kjøper ATV med skjær. Det som er problemet er at når snøen blir over 40-50 cm får du ikke brøytet en centimeter. Uansett hvor stor og flott ATV du har.. Bor du i Rogaland med lite snø ville jeg investert i en. Bor du i Lillehammer ville jeg spart meg for de pengene. Anonymkode: cb7c5...db9 Med belter i stedet for hjul går det finfint. Anonymkode: 3329c...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Del Skrevet 20. august 2021 ATV er jo ikke rimelig, og veldig lett. Pluss, du sitter ute mens det er kaldt og jævlig, de bråker mye også. Jeg foretrekker å ha skjær på noe sånt eller noe sånt. Koster mindre og gjør jobben billigere. Du må selvsagt mekke til en tilkobling der og bilen kan da ikke lenger kjøres registrert på offentlig vei. Anonymkode: adcca...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Del Skrevet 20. august 2021 Jeg vil anbefale en Avant med skuffe og skjær, fresen er for dårlig på mye kram snø. Jeg bor på gård og foretrekker helt klart den til snømåking fremfor traktor. Den koster en del mer enn en atv, men har så utrolig mange flere bruksområder i tillegg. Anonymkode: 21327...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 8.26): Jeg vil anbefale en Avant med skuffe og skjær, fresen er for dårlig på mye kram snø. Jeg bor på gård og foretrekker helt klart den til snømåking fremfor traktor. Den koster en del mer enn en atv, men har så utrolig mange flere bruksområder i tillegg. Anonymkode: 21327...662 Jeg har også gård, og dette er jo bare et helt tullete råd. Kjøpe en avant til 200K, og skal bare ha til å brøyte tunet er jo idiotisk. Du får ikke brukt en avant med mindre du har gård/småbruk. Anonymkode: cb7c5...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 0.27): Jeg bor ved Ski (Viken) og her er det for det meste blaut vinter 🙈 typisk at det kommer 2-3 store snøfall med 20-30 cm med tung blaut snø som ligger i toppen en uke 😅 resten av vinteren er det regn eller 5-10 cm snø Anonymkode: e6609...a2f Ja så lenge ikke snøen overstiger mer enn 30 cm så kan du forsåvidt kjøpe en ATV. Vet ikke hvor gode de er på mye blaut snø siden en ATV er så lett. Kjøp en stor og tung en hvertfall, den blaute snøen er tung til og med for min 150 hk store traktor i svingete bakker. Anonymkode: cb7c5...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Del Skrevet 1. september 2021 Brøyter gårdsveien (bratt) med ATV og skjær, går så det suser! Mye enklere å snu seg rundt med enn traktor. Anonymkode: 0940e...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frekvens Skrevet 1. september 2021 #16 Del Skrevet 1. september 2021 Kjøp noe relativt nytt. 90-100k for en polaris sportsmann med skjær. Hiv på skikkelig kjetting om vinteren så går det unna. Jeg kjøpte sommeren før siste skikkelige vinter og brukte fresen et par ganger for å få kastet unna mengdene som samlet seg opp. Helt genial å ha stående med trappa og brøyte seg ned mot garasjen om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå