Gå til innhold

Jeg gidder ikke mer av psykiatrien

Fremhevede innlegg

Skrevet

De truer med tvangsinnleggelse hele tiden. Tror jeg bare skal si opp plassen min så slipper jeg dem. Psykiatrien har bare gjort alt verre for meg. Jeg fungerte faktisk bedre før jeg kom inn i psykiatrien og på en måte ble for avhengig av dem. 

Anonymkode: 84f84...1bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De truer med tvangsinnleggelse hele tiden. Tror jeg bare skal si opp plassen min så slipper jeg dem. Psykiatrien har bare gjort alt verre for meg. Jeg fungerte faktisk bedre før jeg kom inn i psykiatrien og på en måte ble for avhengig av dem. 

Samme problem for meg i dag… 

Skrevet
Dina87 skrev (27 minutter siden):

Samme problem for meg i dag… 

Psykiatrien tok ifra meg barna mine da jeg ble alvorlig psykisk syk. Jeg får ikke lov å ha dem fordi jeg er for dårlig og dem kan ifølge dem bli påvirket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Psykiatrien tok ifra meg barna mine da jeg ble alvorlig psykisk syk. Jeg får ikke lov å ha dem fordi jeg er for dårlig og dem kan ifølge dem bli påvirket. 

Psykiatrien meldte bekymring, bv undersøkte saken og var bekymret og sendte saken til fylkesnemnda mener du? 

Anonymkode: 2cd47...fd6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig blir barn påvirket av å ha alvorlig psykisk syke omsorgspersoner. De merker mer enn man tror!!

• Liker 19
Skrevet

Får du treffe barna dine da?  Må du ha kontakt med psykiatrien eller kan du bare kutte dem ut hvis du vil?

Anonymkode: bcf26...c9e

Skrevet
Gjenferdet skrev (52 minutter siden):

Selvfølgelig blir barn påvirket av å ha alvorlig psykisk syke omsorgspersoner. De merker mer enn man tror!!

De gjør det. Min bipolare mor mener fortsatt at hun var så flink til å skjule sykdommen for oss barna og at vi ikke bærer særlig preg av det som voksne. Det er så bullshit for jeg og mine søsken sliter fremdeles idag og to av oss må fortsatt gå i terapi og har sterke traumer. Det friskeste søskenet vårt har barn selv og nekter å la moren vår passe barnebarna sine, noe som er uforståelig for henne uansett hvor mye vi forteller at hun ødela oppveksten vår og ikke får ødelegge barnebarna.

Anonymkode: 7dd0e...fe8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er logisk.

Anonymkode: 22095...80a

• Liker 2
Skrevet

Det er når dere ikke skjønner at dere trenger psykiatrien at dere trenger de mest. Dere er så syke at dere ikke ser det selv. Dette er bare godt ment

• Liker 6
Skrevet

Kjære deg, ta vare på ddg selv. Barna dine har det sikkert trygt nå. Bruk tiden på å få det bra selv så vil det være lettere å få kontakt med dem igjen.

Hvorfor føler du ikke psykiatrien hjelper deg? 

Har du venner og meningsfulle aktiviteter å gjøre? En god venn kan være vel så bra som en god psykolog. Nettverk og «normale aktiviteter», gjør så mye du kan av det.

Sender deg gode tanker!

• Liker 1
Skrevet
Supa skrev (16 minutter siden):

Kjære deg, ta vare på ddg selv. Barna dine har det sikkert trygt nå. Bruk tiden på å få det bra selv så vil det være lettere å få kontakt med dem igjen.

Hvorfor føler du ikke psykiatrien hjelper deg? 

Har du venner og meningsfulle aktiviteter å gjøre? En god venn kan være vel så bra som en god psykolog. Nettverk og «normale aktiviteter», gjør så mye du kan av det.

Sender deg gode tanker!

Synes heller du kan sende gode tanker til barna. Det er ikke lett å være barnet i en sånn situasjon. Barna har ikke valgt å bli til. Det er de voksne som har skapt denne situasjonen, og de som må stå til ansvar. Barna er de største ofrene i slike saker.

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Synes heller du kan sende gode tanker til barna. Det er ikke lett å være barnet i en sånn situasjon. Barna har ikke valgt å bli til. Det er de voksne som har skapt denne situasjonen, og de som må stå til ansvar. Barna er de største ofrene i slike saker.

Unnskyld men psykisk syke foreldre har heller ikke valgt denne situasjonen å miste kontakt med barna sine!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ønsker du at barna skal måtte leve samme liv som deg?

Anonymkode: 2a4df...a83

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ønsker du at barna skal måtte leve samme liv som deg?

Anonymkode: 2a4df...a83

Nei jeg vet jo innerst inne at jeg er for syk til å ha omsorgen for barna mine (det har jo blitt bestemt i og med at de har blitt tatt ifra meg) 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Får du treffe barna dine da?  Må du ha kontakt med psykiatrien eller kan du bare kutte dem ut hvis du vil?

Nei jeg får ikke lov å treffe de mer enn noen få ganger i året. 

Jeg har ringt inn og avsluttet idag. Føler meg lettet faktisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Unnskyld men psykisk syke foreldre har heller ikke valgt denne situasjonen å miste kontakt med barna sine!

Problemet med mennesker som blir så syke, er at de ikke eier selvinnsikt, og det er du et godt eksempel på. Når barna blir tatt fra deg, er det barnas beste som blir lagt mest vekt på. Heldigvis. Barna har ikke valgt verken å bli født, eller foreldrene sine. At du kun ser hva som er best for deg, er en del av sykdommen. 

Anonymkode: 96d86...fd4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg vet jo innerst inne at jeg er for syk til å ha omsorgen for barna mine (det har jo blitt bestemt i og med at de har blitt tatt ifra meg) 

Nei jeg får ikke lov å treffe de mer enn noen få ganger i året. 

Jeg har ringt inn og avsluttet idag. Føler meg lettet faktisk. 

Når det er så alvorlig med deg at barna blir tatt fra deg, og du får se de så sjelden, så håper jeg du revurderer den avslutningen. Du får aldri barna dine tilbake hvis du ikke fortsetter behandlingen. Det viser bare enda mer hvor lite innsikt du har. Og når du er avsluttet og angrer fordi du blir enda sykere, så må du gå hele papirmølla igjen. Med henvisning fra fastlege, inntak, venting venting. Hvis ikke da AAE blir innblandet og du må innlegges til slutt. Det beste for deg er å ta imot den hjelpen du er tilbudt. Sier det i beste mening..

Skrevet
Blåmuggost skrev (3 timer siden):

Når det er så alvorlig med deg at barna blir tatt fra deg, og du får se de så sjelden, så håper jeg du revurderer den avslutningen. Du får aldri barna dine tilbake hvis du ikke fortsetter behandlingen. Det viser bare enda mer hvor lite innsikt du har. Og når du er avsluttet og angrer fordi du blir enda sykere, så må du gå hele papirmølla igjen. Med henvisning fra fastlege, inntak, venting venting. Hvis ikke da AAE blir innblandet og du må innlegges til slutt. Det beste for deg er å ta imot den hjelpen du er tilbudt. Sier det i beste mening..

Hun skriver jo ikke at hun ikke forstår hvorfor bv overtok omsorgen for barna hennes! Hun sier at hun sjelden får se de da hun er alvorlig syk. Selv om foreldre er alvorlig syke er det jo like vondt og forferdelig for de å miste omsorgen for barna sine. Det er jo det verste en forelder kan oppleve, selv om de vet de ikke klarer å ta hånd om barna og at barna har det bedre i et fosterhjem er det jo fortsatt vondt og vanskelig for ei mor. 
du må ta i mot all hjelpen du kan få. Når du er så syk at du ikke kan ha omsorgen for barna dine blir du ikke bedre av å ikke få hjelp. Tenk at barna dine har det bra der de er, og den tiden du har nå skal du bruke på å bli frisk 

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 19.8.2021 den 23.50):

Mange som blir psykisk syke etter barna har kommet til verden da. Det er en tragedie for alle parter😔

Skrevet
Hannah80 skrev (11 timer siden):

Mange som blir psykisk syke etter barna har kommet til verden da. Det er en tragedie for alle parter😔

Så har du de som mener de ble psykisk syke da de mistet barna i bv. Men som ikke skjønner at de var syke før bv tok barna 

Anonymkode: b4062...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...